Posve genijalno rješenje: Znanstvenici pronašli način kako reciklirati nebrojene milijarde odbačenih zaštitnih maski

Neke buduće ceste mogle bi u imati još snažnije temelje zahvaljujući milijardama odbačenih zaštitnih maski tijekom pandemije novog koronavirusa.

Branimir Vorša | 09.02.2021. / 17:25

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Znanstvenici sa australskog Sveučilišta Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT) istraživali su metode kako se nositi s ogromnom količinom odbačenih jednokratnih zaštitnih maski za lice, čije se korištenje tijekom pandemije nesagledivo povećalo.

U svojem istraživanju pokazali su metode recikliranja odbačenih zaštitnih maski za izgradnju cesta, a metodu su nazvali rješenjem cirkularne ekonomije za otpad koji je generiran pandemijom novog koronavirusa.

Otkrili su da je za izgradnju jednog kilometra ceste s dvije prometne trake potrebno 3 milijuna odbačenih maski za lice, odnosno da se 93 tone otpada može preusmjeriti s odlagališta otpada u, eto, prometnu infrastrukturu.

Materijal za izgradnju ceste zapravo je mješavina usitnjenih zaštitnih maski i obrađene građevinske šute. Taj materijal ujedno zadovoljava i standarde sigurnosti civilnog inženjerstva.

Analiza znanstvenika pokazala je da materijal iz zaštitnih maski pomaže u krutosti i snazi finalnog proizvoda, koji bi se koristio kao osnovna podloga za ceste i nogostupe.

Navedena studija ujedno je i prva koja istražuje potencijalnu iskoristivost jednokratnih zaštitnih maski u aplikacijama civilnog građevinarstva.

Kad se uzme u obzir da se svakog dana u svijetu koristi 6,8 milijardi jednokratnih zaštitnih maski, bilo je ključno pronaći način kako sigurno zbrinuti ili obraditi taj otpad.

Trenutno, tim australskih znanstvenika predvođenih autorom studije dr. Mohammedom Saberianom, istražuje mogu li se i drugi dijelovi osobne zaštitne opreme reciklirati istom metodom.

Otkrili su i optimalnu mjeru za dodavanje maski recikliranom betonu, a taj omjer iznosi 1 posto usitnjenih maski i 99 posto recikliranog betona. Rezultat je dobra kohezija materijala i snage između ta dva materijala. Takav materijal može se koristiti za prva tri od ukupno četiri sloja u izradi ceste. Posljednji sloj je, naravno, asfalt.

Izvor: Slash Gear

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti