Zahvaljujući AI-u trebali bismo brže dobivati narudžbe s Amazona

Umjetna inteligencija trebala bi pomoći u donošenju odluka o inventaru u skladištima, kao i u planiranju putovanja i dostavi proizvoda.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 17.05.2023. / 08:07

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Ekipa iz Amazona konstantno razmišlja o tome kako bi mogla ubrzati procese u svojim skladištima, kao i procese dostave da bi proizvodi, odnosno naručeni paketi što prije stigli do svog odredišta. U skladištima, što je dobro poznato, već godinama koriste različita robotička rješenja koja im pomažu da se proizvodi što prije spakiraju u pakete, a kako bi ti paketi stigli na željenu adresu što prije, trebala bi im pomoći - umjetna inteligencija.

Umjetna inteligencija "Ovo je nešto zbog čega trebamo biti zabrinuti": Amazon preplavile knjige koje je napisala umjetna inteligencija

To je u razgovoru za CNBC najavio jedan od direktora u kompaniji Stefano Perego. Podsjetio je na golemu količinu proizvoda koja je dostupna na njihovim stranicama te je odluka o tome u koja skladišta postaviti koju količinu proizvoda kako bi bili što bliže kupcima iznimno kompleksna. Osim pri tome, AI može pomoći i u logistici, odnosno mapiranju i planiranju putovanja, pri čemu u obzir može uzeti različite varijable, uključujući i vremensku prognozu.

Amazonova dosadašnja taktika regionalizacije s kojom pokušavaju isporučiti kupcima proizvode iz skladišta koja su njima najbliža, kako naglašava Perego, zahtijeva korištenje tehnologije za analizu podataka te pronalaženje obrazaca za predviđanje potražnje ne samo vrste proizvoda, već i mjesta na kojem će potražnja za proizvodima biti najveća. Taj je zadatak sada na umjetnoj inteligenciji i ako ga ona uspije pozitivno riješiti, time će se ubrzati dostava proizvoda jer bi oni najčešće trebali biti dostupni u najbližem regionalnom skladištu umjesto da ih se šalje iz nekog udaljenog skladišta.

Ako AI dobro odradi posao, to bi moglo značiti da bi se neki proizvodi u SAD-u kupcima mogli dostaviti isti dan ili dan nakon kupovine.

Osim u ubrzanju dostave naručenih proizvoda, AI ima još jednu važnu ulogu u Amazonu, a to su prijedlozi proizvoda za kupovinu koji se prikazuju korisnicima Amazonovih usluga. Što su ti prijedlozi bolji, to je već šansa da će korisnik kupiti proizvode.

Slika nije dostupna Kad Alexa nije dovoljna: Amazon najavio svoj odgovor na ChatGPT - Bedrock i Titan

Osim AI-a, Amazon u svojim skladištima uvelike koristi i robotiku te oko tri četvrtine svih dostava tijekom procesa od narudžbe do dostave u jednom trenutku prođe i kroz robotske ruke. Roboti u ovom slučaju ne mijenjaju radnike, naglasio je Perego, već surađuju s njima te su zaduženi za ponavljajuće zadatke, kao i dizanje teških tereta.

Izvor: CNBC
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti