Iz Rimac Technologyja pohvalili su se novim pogonskim sustavom koji je u Hrvatskoj razvijen za hiperautomobil Bugatti Tourbillon.
Kako ističu, radi se o hiperautomobilu koji je predstavljen krajem lipnja 2024. te je odmah rasprodano svih 250 planiranih. Prvi je potpuno novi model te je u cijelosti dizajniran i razvijen u okviru nove kompanije Bugatti Rimac. U Hrvatskoj se radi dizajn Bugattija, zajedno s podružnicom u Berlinu, kao i kompletan R&D i proizvodnja komponenti i prototipova, dok se sklapanje automobila nalazi u „rodnom mjestu“ Bugattija - u Molsheimu u Francuskoj.
Tourbillon najbolje prikazuje mogućnosti Rimac Technologyja u razvoju naprednih električnih pogonskih sustava, baterijskih sustava i elektroničkih upravljačkih jedinica.
U tvrtki Rimac Technology dizajnirali su sofisticirani hibridni sustav od 800 V koji se integrira s Tourbillonovim atmosferskim motorom V16 zapremnine od 8,3 litre. Ključna komponenta ovog vozila je električni pogonski sustav Rimac Technologyja, koji uključuje tri visokoučinkovita električna motora – dva smještena na prednjoj osovini i jedan na stražnjoj. Ti motori zajedno proizvode 800 konjskih snaga i mogu dosegnuti do 24 000 okretaja u minuti, a pokreću e-osovinu koja se može pohvaliti jednom od najvećih gustoća snage u industriji.
Električni pogonski sustav uključuje i Rimac tehnologiju invertera na bazi silicij karbida uz prateći vlasnički softver, što osigurava ne samo visoke performanse nego i iznimnu učinkovitost i operativnu sigurnost. Unatoč trima motorima, baterijskom sklopu i motoru V16, Tourbillon je i kraći i lakši od svog prethodnika, kojeg je pokretao isključivo motor W16 s četiri turbopunjača.
Ono što pokreće spomenuti hibridni sustav jest baterijski sklop tvrtke Rimac Technology od 25 kWh. Ima oblik slova T i služi i kao sustav za pohranu energije i kao strukturna komponenta automobila. Osim toga, taj baterijski sustav od 800 V uključuje Rimčevu tehnologiju hlađenja uljem i više od 1500 pojedinačnih ćelija uronjenih u ulje, kojima upravlja sustav za upravljanje baterijama (BMS). Sustav je razvijen u skladu s međunarodno priznatim standardima ASPICE razine 2 i podržava najstroži automobilski sigurnosni standard (ASIL D), te osigurava optimalne performanse, dugovječnost i sigurnost tijekom cijelog životnog ciklusa baterije.
Projekt Bugatti Tourbillon konkretno pokazuje mogućnosti tvrtke Rimac Technology u razvoju i integraciji naprednih tehničkih rješenja. Oslonili smo se na svoje desetogodišnje iskustvo u razvoju visokoučinkovitih električnih pogonskih sustava kako bismo stvorili hibridni sustav koji ne samo da pruža izvanredne performanse, već pokazuje izuzetnu učinkovitost i inovativnost u optimiranju rasporeda komponenti. Iako je riječ o tehnički vrlo složenom hibridnom sustavu, Tourbillon je lakši od svog prethodnika – što potvrđuje našu predanost preciznosti, inovaciji i pomicanju tehničkih granica u svakom projektu, rekao je Mate Rimac, osnivač Rimac Grupe, CEO Bugatti Rimac i Rimac Technology.
Cjeloviti stražnji pogonski sklop – uključujući motor V16, mjenjač s dvostrukom spojkom i osam brzina, diferencijal s vektoriranjem okretnog momenta i 250-kilovatni stražnji električni motor – teži svega 430 kilograma, što odgovara težini motora hiperautomobila Chiron bez ostatka pogonskog sklopa. Prednja električna osovina, koja uključuje dva neovisna motora i dvostruke invertere, minimalno povećava ukupnu težinu, a istovremeno pruža trenutni okretni moment i omogućuje napredno i precizno upravljanje okretnim momentom.
Pored pogona, električni motori obavljaju i niz drugih uloga pa djeluju kao elektropokretači, generatori i elementi koji poboljšavaju performanse. Takav višefunkcionalni pristup uklanja potrebu za uobičajenim 12-voltnim sustavima za pokretanje i dodatnom opremom na remenski pogon, i tako doprinosi iznimnom omjeru snage i težine Tourbillona. Sustav omogućuje više od 60 kilometara vožnje na isključivo električni pogon, te istovremeno osigurava besprijekornu dopunu okretnog momenta kako bi upotpunio isporuku snage atmosferskog motora V16.
Okosnicu Tourbillonove električne arhitekture čine tri snažne elektroničke upravljačke jedinice, čiji je hardver i softver u potpunosti dizajnirala, razvila i proizvela tvrtka Rimac Technology, i to u skladu s najvišim standardima kvalitete i funkcionalne sigurnosti. Isto tako, stručnost tvrtke u području upravljanja toplinskim sustavima bila je ključna za razvoj sofisticiranih sustava hlađenja potrebnih za održavanje optimalnih performansi u svim radnim uvjetima. Integrirani pristup upravljanju toplinom osigurava da i baterijski sklop i električni motori zadrže vrhunsku učinkovitost čak i kada ispunjavaju ekstremne zahtjeve hiperautomobila koji postiže brzinu od 445 km/h.
Upravo u ovakvim projektima dolazi do izražaja ono u čemu smo najbolji – razvoj tehnički zahtjevnih, visoko prilagođenih i učinkovitih rješenja u malim serijama, bez potrebe za kompromisima. Takvi projekti za nas su uvijek pokazatelj što sve možemo ostvariti kada nema ograničenja u razvoju. No, osim tih referentnih primjera, svake godine isporučujemo stotine tisuća baterijskih i pogonskih sustava, u suradnji s partnerima poput Porschea, BMW-a, CEER Motorsa i ostalih. Naš cilj je prenijeti znanje, iskustvo i inovacije iz vrhunskih projekata poput Tourbillona i na široku proizvodnju – kako bismo pomogli velikim proizvođačima vozila da brže i učinkovitije prijeđu na električne pogone, istaknuo je Nurdin Pitarević, operativni direktor tvrtke Rimac Technology.