Društvene mreže i platforme postale su glavni izvor vijesti

Unatoč svojoj popularnosti, influensere i internetske ličnosti gotovo je polovica sudionika iz svih krajeva svijeta (47 posto) opisala kao velik izvor lažnih ili varljivih informacija, što je na istoj razini s političarima.

Hina | 17.06.2025. / 11:42 komentari
Društvene mreže, ilustracija (Foto: Afp)

Društvene mreže i platforme s videozapisima postale su glavni izvor vijesti u Sjedinjenim Američkim Državama prestigavši tradicionalne televizijske kanale i internetske portale, prema istraživanju Digital News Reporta koje prenosi BBC.

tri vijesti o kojima se priča Vojnik cilja sačmaricom, ilustracija Najjednostavnije rješenje Ovo oružje je najbolja obrana za ukrajinske vojnike protiv nezaustavljivih ruskih dronova Izraelski F-25 borbeni zrakoplovi Izgubili su ključnu bitku? Iranski osvetnički raketni napadi na Izrael postaju sve skuplji i neodrživiji, evo i zašto WhatsApp O tome se dugo šuška Meta uvodi novost u WhatsApp koja se sigurno neće svidjeti korisnicima: Više ih ne možete izbjeći

Više od polovice ljudi, njih 54 posto, informira se na mrežama poput Facebooka, X-a i YouTubea, čime su one prestigle televiziju (50 posto) i informativne portale i njihove aplikacije (48 posto), prema istraživanju instituta Reuters.

Rast društvenih medija nije jedinstven Sjedinjenim Državama, no čini se da se promjene ondje odvijaju brže i s više učinka, utvrđeno je izvješćem.

Voditelj podcasta Joe Rogan bio je u tome najistaknutija ličnost, pri čemu je gotovo četvrtina sudionika (22 posto) rekla da im je on proteklom tjednu bio izvor informiranja. 

Autor izvješća Nic Newman kazao da rast informiranja putem podcasta "predstavlja još jedan značajan izazov za tradicionalne izdavače".

Djeca ispred ekrana, ilustracija Zabrinjavajući podaci: Čak 40 posto djece ne prepoznaje sadržaj influencera kao oglašavanje

Institut je također naglasio trend političara da radije razgovaraju s internetskim voditeljima koji su im skloni nego s 'mainstream' novinarima. 

Navodi se da političarima diljem svijeta "sve više uspijeva zaobilaženje tradicionalnog novinarstva u korist prijateljski nastrojenih pristranih medija, voditelja i influensera koji često dobivaju poseban pristup, no rijetko postavljaju teška pitanja, pri čemu su mnogi bili upleteni u širenje lažnih vijesti".

Unatoč svojoj popularnosti, influensere i internetske ličnosti gotovo je polovica sudionika iz svih krajeva svijeta (47 posto) opisala kao velik izvor lažnih ili varljivih informacija, što je na istoj razini s političarima. 

Korištenje X-a kao izvora informiranja postojano se povećava diljem svijeta, najviše u SAD-u. 

Izvješće dodaje da je, otkako je Elon Musk preuzeo mrežu 2022., "znatno više ljudi sklonijih desnici, osobito mladih muškaraca, pristupilo X-u dok su je neke progresivne publike napustile ili je koriste rjeđe".

Mentalno zdravlje, ilustracija Veliko istraživanje otkrilo koliko se dezinformacija o mentalnom zdravlju dijeli na TikToku: Ovo su najčešće

U SAD-u, udio osoba koje same sebe smatraju desničarima utrostručio se od Muskovog preuzimanja.

Suparničke mreže poput Threads, Blueskyja i Mastodona "ostvaraju malen učinak globalno" te ih za vijesti koristi dva posto ili manje osoba, prema izvješću.

Izvješće Digital News Report objavljuje se 14. godinu zaredom, a u istraživanju je sudjelovalo gotovo 100.000 ljudi u 48 zemalja.

Vezane vijesti

Još vijesti