Meta je objavila kako će na svoju platformu WhatsApp, koju za dopisivanje koristi svakodnevno 1,5 milijarda ljudi diljem svijeta, uvesti novost koja se zasigurno neće svidjeti korisnicima.
Naime, u pokušaju da i tu platformu učini financijski isplativom, Meta uvodi oglašavanje, odnosno prikaz oglasa korisnicima. Kako ističu, novi oglasi neće biti prikazivani na istom mjestu na kojem su i privatni razgovori korisnika i neće biti vezani za teme razgovora.
Umjesto toga, oglasi će ovisiti o zemlji i gradu u kojem se korisnici nalaze te jeziku kojim govore. Također, ovisno o tome na koje su oglase kliknuli i koje kanale koriste te jesu li povezali svoj WhatsApp i Facebook ili Instagram račun. Sve će to utjecati na vrstu oglasa koje će korisnici vidjeti – opće ili personalizirane.
Oglasi će biti prikazivani u dijelu koji se zove Updates, gdje su korisnici dosad mogli pregledavati svojevrsne statuse svojih kontakata. Taj novi dodatak platformi postupno se uvodi korisnicima diljem svijeta pa ako ne vidite oglase u svojoj aplikaciji, samo je pitanje vremena kad će se to promijeniti.
Poslovni računi, koji imaju kanale na toj platformi, moći će odabrati žele li promovirati oglas u Updates dijelu kako bi privukli nove korisnike, ali će moći i naplaćivati pretplatu za pristup dodatnom sadržaju. Upravo tu Meta odnosno WhatsApp vidi najveći potencijal za zaradom. Naime, WhatsApp će naplaćivati 10 % proviziju, a možda i još nešto, ovisno o veličini poslovnog korisnika.
Prema nekim analitičarima, monetizacija WhatsAppa mogla bi Meti donijeti više od 10 milijardi dolara godišnje već 2028. godine.
Pitanje je samo kako će korisnici reagirati na takav potez Mete. Naime, Meta je već razljutila dio korisnika kad je "bez pitanja" uvela Meta AI, svoju verziju umjetne inteligencije u WhatsApp, a da pritom korisnicima nije dala opciju da je ugase ili uklone iz aplikacije ako je ne žele koristiti. Također, već je u nekoliko navrata bilo govora o naplati korištenja WhatsAppa, no nakon pobune korisnika iz Mete su odustali od takve ideje.
Hoće li ovaj put pronaći "čarobnu formulu" kojom će zadržati korisnike i zaraditi milijarde?