EU bi trebao usvojiti povoljnije propise za male automobile, poručili su predsjednik multinacionalnog automobilskog diva Stellantisa John Elkann i izvršni direktor Renaulta Luca de Meo, upozorivši da bi ih slabija profitabilnost u tom segmentu mogla prisiliti na zatvaranje pogona.
Francuska, Italija i Španjolska trebale bi stati na čelo inicijative budući da se izdvajaju snažnom potražnjom za manjim, pristupačnijim automobilima, rekli su Elkann i De Meo u zajedničkom intervjuu za francuski list Le Figaro, ne navodeći kakve prilagodbe propisa priželjkuju.
Tražimo da se regulativa za manje automobile jasno razlikuje od one za druga vozila. Previše je propisa skrojeno po mjeri većih i skupljih automobila, što znači da ne možemo proizvoditi manje automobile u prihvatljivim uvjetima profitabilnosti, rekao je izvršni direktor Renaulta.
Renault i Stellantis usmjereni su ponajprije na proizvodnju cjenovno pristupačnih automobila u Europi, za europske potrošače, naglasio je De Meo.
Proizvođači luksuznih marki automobila, poput njemačkog BMW-a, Mercedesa i nekih marki Volkswagen grupe, po njegovim su riječima usmjereni na izvoz.
Europa im je važna, ali prioritet im je ipak izvoz. Njihova pak logika u proteklih 20 godina diktira tržišnu regulativu, a rezultat su europski propisi zbog kojih su naši automobili sve složeniji, sve teži, sve skuplji i većina ljudi jednostavno ih si više ne može priuštiti, rekao je izvršni direktor Renaulta.
Naglasivši da je prodaja automobila u EU-u na katastrofalnim razinama, predsjednik Stellantisa upozorio je da su posebni propisi za manje automobile "strateško" pitanje.
Uz takvu dinamiku, ako se situacija ne promijeni, morat ćemo u iduće tri godine donijeti bolne odluke za našu proizvodnu bazu, poručio je Elkann.
Udio Renaulta i Stellantisa u europskom automobilskom tržištu iznosi ukupno 30 posto.