Otkako su se pojavili alati s umjetnom inteligencijom, način na koji ljudi koriste internet i računala počeo se mijenjati. Bez obzira na to što chatboti poput ChatGPT-a ili Geminija nisu uvijek pouzdani i točni, ljudi ih sve više koriste za dobivanje informacija.

tri vijesti o kojima se priča Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi Kibernetička sigurnost, ilustracija Iz Fine umiruju javnost Uzbuna u Fini: Pronađeni pogrešno izdani certifikati koji su mogli stvoriti ozbiljne probleme Arheološko nalazište, ilustracija Odgovor je u DNK-u Razriješena povijesna zagonetka koja je godinama mučila znanstvenike: Otkud dolaze Slaveni i kako su "osvojili" Europu?

A to znači da sve manje koriste tražilice poput Googlea kako bi pronašli informaciju koju traži. To su primijetili i u Googleu te odlučili promijeniti neke stvari. Prvo su uveli umjetnu inteligenciju u pretraživanje i prikazivanje rezultata, a sad su odlučili napraviti i korak dalje.

Kako navodi Bloomberg, Google je počeo testirati ubacivanje oglasa u razgovore s korisnicima koji koriste umjetnu inteligenciju. Za sad, se testovi temelje na startupima za pretraživanje temeljenima na umjetnoj inteligenciji, a uskoro bi AI oglase mogli vidjeti i putem Googleovog AdSense programa.

Podsjetimo, Googleov AdSense za pretraživanje tradicionalno prikazuje oglase unutar rezultata pretraživanja drugih web stranica, a sad je njegov "utjecaj" proširen i na razgovore s chatbotima kojima upravljaju AI startupi kao što je iAsk i Liner.

Znači li to da će korisnici uskoro, uz rezultate upita u Geminiju dobiti i porciju oglasa, još uvijek nije poznato. No, s obzirom na to da broj korisnika AI alata raste iz dana u dan, jasno je da Google traži nove izvore zarade za svoj oglašivački dio poslovanja.