Sunce i more nisu prijatelji telefona: Evo koje opasnosti prijete mobitelima na plažama

Ako već morate nositi telefon na plažu, uvijek pazite da nije na direktnom suncu i držite ga dalje od mora, a pripazite i da pijesak ne završi u zvučniku

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 05.08.2017. / 11:00

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kad bismo proveli anketu po Jadranu i pitali turiste bez čega ne mogu otići na plažu, većina njih vjerojatno bi odgovorila da ne mogu bez pametnog telefona. Možemo pretpostaviti da bi se radije odrekli ručnika i onih velikih napuhanih ptica (koje su, iz nepoznatog razloga, postale toliko popularne na plažama), nego svog smartphonea. No snimanje selfija u moru, korištenje telefona na pješčanoj plaži ili mazanje kremom za sunčanje dok se u drugoj ruci drži mobitel nije preporučljivo jer za tren oka vaš uređaj može završiti u moru, može se pregrijati, zvučnik mu se može napuniti pijeskom, odnosno na njemu može završiti krema. Upitali smo neke servise za mobilne uređaje koji su najčešći problemi i kvarovi na telefonima tijekom ljeta te smo zatražili savjet što treba napraviti kako bismo spriječili odnosno riješili te probleme.

Iz Mobitel shopa savjetuju da bi bilo najbolje telefone uopće ne nositi na plažu jer, osim što su "more i sunce veliki neprijatelji telefonima", problem na plažama znaju biti i džepari kojima su mobiteli, uz novčanike, vjerojatno najprimamljiviji. Također, upozoravaju korisnike smartphonea da ih ne ostavljaju na suncu koje nije dobro za bateriju telefona, a zbog visokih temperatura i izloženosti jakom suncu može doći i do problema s ekranima.

Osim na direktnom suncu, telefon nemojte ostavljati niti u automobilima jer se u njima brzo mogu pregrijati, a ako do toga dođe, smartphone treba što prije staviti na neko hladnije mjesto i, naravno, nikako ga nemojte uključiti u struju i puniti bateriju.

Najčešći problem tijekom ljeta ipak je more u kojem završi dio telefona neopreznih korisnika, a u svim servisima koje smo kontaktirali savjet je uvijek bio isti – bez obzira na to radi li vaš telefon dalje ili ne, nakon pada u more potrebno ga je što prije odnijeti u servis kako bi ga serviseri pregledali i očistili jer može doći do oksidacije.

"Trik" s rižom nije dovoljan!

U slučaju telefona koji imaju zamjenjivu bateriju, potrebno je prvo izvaditi bateriju iz telefona, a u slučaju da ga ne možete odmah odnijeti na popravak, u Eximo 46 servisu savjetuju da prvo sol isperete običnom vodom te ga stavite u posudu s rižom koja će povući vlagu iz telefona. O triku s rižom više smo puta pisali, no gotovo iz svih servisa poručuju kako za dugoročno "zdravlje" telefona nije dovoljno samo staviti ga u rižu (čak i ako telefon u potpunosti proradi), već preporučuju da se odnese na servis. Također, ako vam je telefon pao u vodu ili more, nikada ga ne pokušavajte puniti jer, osim što je to iznimno opasno, tako ćete vjerojatno u potpunosti uništiti telefon.

Iz MS Elektronike kažu: U puno slučajeva u početku telefon još radi i ljudi ga nastave koristiti i pritom rade krivo jer time pospješuju koroziju u telefonu. Sličan odgovor dobili smo i od servisa Lumis: Kvar se događa kada tekućina dođe do matične ploče i procesom oksidacije i korozije nagriza metalne površine. Osim direktnog dodira sa slanom ili pitkom vodom, tekućina može doprijeti u mobitel kondenzacijom vlage iz zraka ili čak znojenjem. Metode poput stavljanja mobitela u rižu ne pomažu, jer riža nikad ne može izvući većinu tekućine iz mobitela.

Iz Agram servisa na službenom blogu na oprez pozivaju i vlasnike vodootpornih mobitela – iako su takvi mobiteli puno sigurniji u odnosu na klasične uređaje u kontaktu s vodom, oni ipak nisu u potpunosti sigurni pa bi korisnici trebali imati na pameti da bi kupanje i ronjenje s vodootpornim telefonom također moglo završiti posjetom servisu.

Osim padova u more i pregrijavanja (koje je iznimno opasno i o kojem više možete pročitati ovdje), tijekom ljeta probleme uzrokuje i pijesak koji može začepiti zvučnike, odnosno može uzrokovati ogrebotine na ekranu te prljavština čije nakupljanje može dovesti do problema s radom mikrofona i zvučnika, no u servisima napominju kako se ti problemi mogu relativno lako riješiti i nisu niti blizu tako opasni kao more, odnosno voda i sunce.

Također, prije nego što odnesete telefon na servis i, naravno, ako je to moguće, odnosno ako možete upaliti svoj uređaj, potrebno je napraviti backup svih podataka jer biste prilikom popravka i programskog ažuriranja mogli ostati bez njih.

Dakle, ako već morate nositi telefon na plažu, uvijek pazite da nije na direktnom suncu i nemojte ga nositi blizu mora odnosno u more kako biste slikali selfi za Facebook ili Instagram, jer dovoljan je samo trenutak nepažnje da sklizne iz ruke i završi u moru. U tom slučaju, što prije pravac – servis!

 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti