Nakon prometne nesreće u kojoj je prošle godine poginuo muškarac dok je njegovim automobilom Tesla S upravljao autopilot, mnogi su govorili kako je to najbolji dokaz kako još nismo spremni za autonomna vozila, odnosno kako računala još nisu spremna 'preuzeti' volane. Sve do ovog tjedna trajala je istraga američke organizacije za sigurnost prometa, a njeni rezultati pokazali su kako Tesla, odnosno njihov autopilot nije odgovoran za ovu prometnu nesreću te da je vozač imao sedam sekundi za reakciju, tj. kočenje, no on nije napravio ništa. Do nesreće je došlo prilikom polukružnog okretanja kamiona na cesti kojeg Teslin autopilot nije prepoznao, no kako je izostala reakcija vozača Teslinog automobila koji je, dakle, imao sedam sekundi za kočenje ili eventualno zaobilaženje kamiona, čini se kako on uopće nije gledao na cestu – navodno je gledao film na prijenosnom DVD playeru. To je policiji istražiteljima rekao vozač kamiona, a policajci koji su vršili istragu potvrdili su kako je u automobilu pronađen prijenosni DVD player, ali ne i da je muškarac zaista gledao film tijekom vožnje.
Osim što je skinuta odgovornost s Tesle i njihovog autopilota, ova je istraga pokazala i jednu jako zanimljivu stvar – od predstavljanja Teslinog autopilota broj prometnih nesreća u kojima su sudjelovali njihovi automobili smanjen je skoro za 40 posto. Ovo je sigurno najveći argument do sada svima koji tvrde kako su računala bolji vozači od ljudi, a slične zaključke još prije godinu-dvije objavili su i iz Googlea čiji su autonomni automobili već prešli stotine tisuća kilometara diljem SAD-a. Googleovci tvrde kako se računala pridržavaju ograničenja brzine, drže potreban razmak između automobila, brzo reagiraju na nepredviđene situacije i slično. Kako smo već više puta do sada pisali, autonomna vozila budućnost su tržišta transporta te bi, ako se za to osiguraju svi uvjeti (pri čemu se ponajviše misli na sigurnost, uključujući i sigurnost od eventualnih hakerskih napada, odnosno udaljeno preuzimanje kontrole nad automobilom) u budućnosti računala trebala u potpunosti upravljati kontrolu nad automobilima, autobusima, vlakovima i slično.
Zanimljivo je kako su istražitelji pohvalili Tesline inženjere koji su, prilikom razvoja autopilota, u obzir uzeli i činjenicu kako bi se vozači s vremenom mogli opustiti, odnosno da bi, kada steknu povjerenje u računalo, mogli zanemariti stanje u prometu, surfati internetom ili čak odspavati. Iz ove kompanije više su puta napomenuli kako vozači uvijek moraju biti maksimalno oprezni i držati ruke na volanu kako bi mogli reagirati na neke iznenadne i nepredviđene situacije.
Izvor: Tech Crunche