Webshop Abrakadabra prestaje s radom. Tu su informaciju mogli pročitati svi njihovi posjetitelji posljednjih dana. Točnije, webshop će zaprimati narudžbe sa zaključno 12. kolovozom, a službeno će prestati s radom 31. kolovoza.
S obzirom na to da nije bilo nikakvih službenih obavijesti prema široj javnosti, kontaktirali smo Fortenova grupu u čijem je sastavu tvrtka A007 koja je vodila webshop Abrakadabra.
Sve naše kupce obavijestili smo putem abrakadabra.com internetske stranice da će Abrakadabra internet trgovina za neprehrambene proizvode, prestati s poslovanjem zaključno s datumom 31.8.2024. Zadnji dan za obavljanje kupnje na Abrakadabri je 12. kolovoz 2024. godine te nakon tog datuma više neće biti moguće naručivati proizvode, odgovorili su nam iz Fortneova grupe.
Obavijest o zatvaranju webshopa Abrakadabra (Foto: Zimo/abrakadabra.com/Screenshot)
S obzirom na to da svi znamo kako funkcionira kupovina putem interneta i da ponekad nismo baš zadovoljni onime što smo naručili, zanimalo nas je što to znači za kupce koji, primjerice, požele reklamirati neki proizvod ili ga jednostavno vratiti?
Narudžbe kupaca koje su realizirane do datuma gašenja web trgovine bit će dostavljene kupcima u skladu s potvrđenim rokovima i uvjetima kupnje. U slučaju da naručeni proizvodi ne budu isporučeni do 31.8. ili ukoliko kupci požele vratiti uređaj, moći će se obratiti korisničkoj podršci koja će ostati aktivna sljedeće dvije godine, naglašavaju iz Fortenova grupe.
S obzriom na to da su, zbog zatvaranja, krenuli s "totalnom rasprodajom" pa će mnogi to iskoristiti kako bi uhvatili željeni proizvod po nešto nižoj cijeni, zamolili smo ih i da nam pojasne što će se onda dogoditi sa svim onim jamstvima ili kašnjenjima u isporukama, a koje bi mogle biti aktualne i nakon prestanka rada webshopa.
Iako webshop prestaje s poslovanjem, korisnička podrška preuzet će brigu o svim pitanjima vezanim uz jamstva, reklamacije i isporuke narudžbi. Kupci koji su kupili uređaje s produljenim jamstvom, moći će se obratiti korisničkoj podršci koja će ih uputiti na sljedeće korake i dati sve potrebne informacije, uključujući kontakt s pružateljima jamstva, dodaju iz Fortenova grupe.
Abrakadabra i ovim putem izražava veliku zahvalnost svim poslovnim partnerima, suradnicima, kolegama i kupcima na dugogodišnjoj suradnji i povjerenju, dodaju na kraju.
Podsjetimo, tadašnji Agrokor (sad Fortneova grupa) u izgradnju platforme Abrakadabra investirao je 40 milijuna kuna (5,3 milijuna eura), a prilikom pokretanja nazivali su ga "hrvatskim Amazonom". Nudio je oko 100 tisuća artikala, a među njima posebno su mjesto imali artikli hrvatskih proizvođača, dizajnera odjeće, ali i startupovi poput Belabeata i Greypa.
Tada im je cilj bio kupcima pružiti jedinstveno iskustvo online kupovine kroz ponudu koja je obuhvaćala i neke od brendova koji su bili ekskluzivno dostupni samo kod njih.
Poslovni rezultati varirali su iz godine u godinu, a u posljednje vrijeme nisu bili na očekivanoj razini što je vjerojatno i kumovalo tome da se osam godina od pokretanja, "hrvatski Amazon" gasi.
Uostalom, iz Fortneova grupe na naš su upit odgovorili kako je gašenje Abrakadabre "rezultat strateških promjena i fokusiranja na osnovne djelatnosti te je temeljeno na dugoročnom poslovnom usmjerenju Grupe".
S obzirom na to da je u međuvremenu kupcima u Hrvatskoj omogućena kupovina u brojnim svjetskim internetskim trgovinama, što najbolje dokazuje broj paketa koji se svakodnevno (ne)dostavljaju, jasno je da je Abrakadabra, jednostavno, imala (pre)veliku konkurenciju.