Maja Gašparić oduvijek je bila okružena biljkama. Ljubav i prvo znanje o ljekovitim biljkama dobila je od svoje bake s kojom je djetinjstvo provodila na obroncima Žumberka.
Iako ju je život na 17 godina odveo u grafički dizajn, uvijek je osjećala da joj nešto nedostaje. Spletom životnih okolnosti, Maja se vratila prirodi i upotrijebila svoje znanje o biljkama kako bi počela razvijati vlastite prirodne proizvode.
Iskoristili smo priliku i s Majom porazgovarali o fitoterapiji, ali i nekim "biljnim" temama.
Možete li nam malo pojasniti što je fitoterapija i što fitoterapeuti, poput vas, rade?
Fitoterapija je primjena ljekovitih biljaka i njihovih pripravaka za očuvanje zdravlja i prevenciju ili potporu u liječenju raznih zdravstvenih stanja. Fitoterapeuti se bave savjetovanjem i educiranjem o ispravnoj i sigurnoj upotrebi biljaka, često uzimajući u obzir cjelokupno stanje osobe (holistički pristup) – od životnog stila do prehrane. U mojem radu veliku pažnju posvećujem personaliziranom pristupu, kako bih svakom klijentu ponudila rješenja koja najbolje odgovaraju njihovim potrebama.
Znamo isticati prirodne ljepote Hrvatske, no kakvo je stanje s biljkama? Je li hrvatska flora po čemu posebna u odnosu na druge zemlje?
Hrvatska je pravi biser kada je riječ o flori – zahvaljujući geografskom položaju, raznolikim klimatskim uvjetima i očuvanim prirodnim staništima, može se pohvaliti izuzetno bogatom i raznovrsnom vegetacijom. Na našem području raste više od 500 vrsta ljekovitih biljaka koje se mogu koristiti u medicini, farmaciji, prehrambenoj industriji i kozmetici. Posebno se ističemo brojem endemskih vrsta, poput dalmatinskog bušina ili velebitske degenije, koje su rijetke i često strogo zaštićene.
Biljke poput kadulje, smilja i lavande svjetski su prepoznate zbog svoje kvalitete i visokog sadržaja aktivnih tvari, ali veliki dio našeg biljnog bogatstva još uvijek je neistražen ili nedovoljno iskorišten. Nekada su hrvatski prostori bili važni izvoznici ljekovitog bilja u Europu i SAD, no danas taj potencijal nije ni približno dovoljno iskorišten.
Ako bismo se strateški posvetili ekološki čistim programima uzgoja, istraživanja i prerade ljekovitih biljaka, Hrvatska bi mogla postati lider u ovom području. Ovo bogatstvo nije samo prilika za razvoj proizvoda već i za jačanje nacionalnog identiteta kroz “zeleni” brend koji spaja tradiciju i inovaciju. Raznolikost flore čini Hrvatsku ne samo rajem za ljubitelje prirode i fitoterapije već i velikim potencijalom za znanstvenike, poduzetnike i cijelu zajednicu.
Startaj Hrvatska, 17.11. - 5 (Foto: Nova TV)
Iskoristili ste svoje znanje i ljubav prema biljkama za stvaranje prirodnog proizvoda za njegu. Kako ste uopće došli na ideju? Jeste li se na putu od ideje do proizvoda suočili s kakvim posebnim izazovima?
Ideja za prirodne proizvode, poput mojih krutih šampona, došla je iz osobne želje za zdravijim i održivijim načinom njege. Kao fitoterapeut i ljubitelj prirode, htjela sam stvoriti proizvod koji koristi snagu biljaka i minimalno opterećuje okoliš. Izazova je bilo mnogo – od usklađivanja formulacija s regulatornim zahtjevima do pronalaska kvalitetnih i ekološki prihvatljivih sirovina. Najveći izazov bio je spojiti vrhunsku kvalitetu proizvoda s pristupačnom cijenom.
Koliko je teško nabaviti prirodne sastojke za vaše proizvode? Gdje ih nabavljate?
Nabavka prirodnih sastojaka zahtijeva puno istraživanja i suradnje s pouzdanim dobavljačima. Sastojke poput biljnih prahova i maslaca nabavljam od certificiranih proizvođača koji nude organsku kvalitetu. Iako je izazovno osigurati konzistentnost i kvalitetu sastojaka, na taj način osiguravam da moji proizvodi budu učinkoviti i sigurni za korisnike.
Jesu li Hrvati zainteresirani za prirodne proizvode za njegu? Kakve su povratne informacije o vašim proizvodima?
Hrvati sve više prepoznaju vrijednost prirodnih proizvoda, posebno zbog porasta svijesti o zdravlju i održivosti. Povratne informacije o mojim proizvodima su izuzetno pozitivne – korisnici ističu kako su primijetili poboljšanje u zdravlju kose i kože te cijene činjenicu da su proizvodi ručno rađeni i ekološki prihvatljivi. Takvi komentari su mi najveća motivacija.
Koristite li u proizvodnji kakvu posebnu tehnologiju, neke neuobičajene strojeve? Koliko je uopće bilo teško nabaviti opremu s kojom radite?
Proizvodnja mojih proizvoda temelji se na tradicionalnim tehnikama uz primjenu modernih standarda i specifičnih rješenja prilagođenih maloj proizvodnji. Posebne mješalice, koje su ključne za postizanje ujednačene teksture proizvoda, dala sam izraditi prema vlastitim specifikacijama. Proces usklađivanja količina i tehnike ručne izrade bio je zahtjevan i ponekad me doveo do suza, no upravo su upornost, znanje i strast za onim što radim omogućili da nastavim i napredujem.
Neopisiv je osjećaj ponosa kada vidim gotove proizvode na policama, znajući koliko je truda i predanosti bilo potrebno da stignem do toga. Moj moto je kontinuirano ulaganje u znanje i vještine jer vjerujem da je obrazovanje najbolje ulaganje koje čovjek može napraviti za svoj osobni i profesionalni razvoj. Stalna edukacija i unapređenje procesa omogućuju mi da osiguram vrhunsku kvalitetu proizvoda i unaprijedim iskustvo svojih korisnika.
Startaj Hrvatska, 17.11. - 3 (Foto: Nova TV)
Prijavili ste se u projekt "Startaj Hrvatska". Kakvi su vaši dojmovi do sad? Što bi po vama bilo najpozitivniji dio cijelog iskustva?
Projekt Startaj Hrvatska pružio mi je priliku da svoje proizvode plasiram na šire tržište i predstavim ih većem broju ljudi, što je za mene kao malog poduzetnika ogroman korak naprijed. Dojmovi su izuzetno pozitivni – od samog početka, tim projekta pružao je nevjerojatnu podršku u svakom aspektu, od logistike do marketinga. Jedan od najpozitivnijih dijelova ovog iskustva svakako je rad s timom predivnih i stručnih ljudi koji su uvijek uz vas, dajući savjete, dijeleći svoja znanja i pomažući da prođete kroz sve izazove s što manje pogrešaka. Njihova predanost i podrška učinili su ovo putovanje izuzetno inspirativnim i puno lakšim.
Vidjeti svoje proizvode na policama trgovina bio je poseban trenutak ponosa – potvrda da se sav trud i ljubav prema onome što radim isplatio. Ovo iskustvo naučilo me puno o poslovanju u velikom sustavu, ali i dalo dodatnu motivaciju da nastavim rasti i razvijati svoj brend.