Kako je grupa iskusnih hrvatskih startup veterana odlučila riješiti problem modernog života i zakoračiti u svijet kriptovaluta

Revuto je namijenjen svima koji imaju puno pretplata za različite digitalne usluge i njima žele upravljati jednostavno i na jednom mjestu.

Martina Čizmić | 08.05.2021. / 08:04

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kad je prije više od godinu dana po prvi put spomenut startup Revuto, rijetki su točno znali o čemu se radi. Znalo se kako će to biti fintech startup koji će ponuditi rješenje za jedan od problema modernog života - brojne i neželjene pretplate koje je teško otkazati. 

No, kako bismo točno saznali što je Revuto te tko stoji iza njega, porazgovarali smo upravo s timom koji je sve to osmislio, napravio i ovog tjedna predstavio javnosti. 

Što je točno Revuto? Po čemu je on drugačiji od drugih servisa koji upravljaju pretplatama? Kako uopće funkcionira?

Revuto je aplikacija koja omogućuje aktivno upravljanje pretplatama tj. plaćanje, blokiranje i odgađanje plaćanja pretplata na rok koji korisniku odgovora putem Mastercard virtualnih debitnih kartica. Također, uvođenjem REVU kriptovalute, Revuto svojim korisnicima nudi mogućnost korištenja kriptovalute za plaćanje pretplate te decentralizirane servise poput onih za mikro zajmove u kriptu, a sve s ciljem da korisnik svoje pretplate plati manje nego što bi ih platio direktno sa svojim kreditnim ili debitnim karticama.

Tko stoji iza Revuta?

Suosnivači Revuta su hrvatski startup veterani, Josipa Majić, Vedran Vukman i Marko Rukonić koji su svoje poslovno iskustvo stekli u Silicijskoj dolini. Suosnivač i glavni razvojni inženjer (CTO) je Marko Rukonić. Marko je svoje iskustvo stekao u Silicijskoj Dolini radeći preko 20 godina za Intuit, najveći fintech na svijetu. Marko je u Intuitu bio zadužen za razvoj aplikacija baziranih na AI algoritmima za prepoznavanje i klasifikaciju financijskih transakcija. Svoje znanje u razvoju AI algoritama za financijske proizvode Marko je dokazao kroz preko 20 AI patenata koji glase na njegovo ime i koji su publicirani u najprestižnijim AI časopisima u svijetu. Josipa iza sebe ima bogato startup iskustvo iz Londona, primarno u domeni afektivnog računalstva i Saas proizvoda koji je namijenjen consumer insights managerima velikih kompanija, a kolegij iz Affective Computinga također predaje na Sveučilištu u Zagrebu. Vedran je nakon iskustva kreiranja i lansiranja proizvoda u Silicijskoj dolini 2017 intenzivno krenuo u kripto vode gdje je bio aktivan član zajednice sve do danas, sudjelujući u financiranjima projekata, ali i kao aktivan član udruge UBIK (Udruga za Blockchain i Kriptovalute).

Kako ste došli na ideju napraviti sustav za upravljanje pretplatama? I to temeljenu na blockchainu? Koje su prednosti takvog sustava, u odnosu na klasične sustave?

Iskreno, ideja je došla iz osobnih iskustva suosnivača s problemima oko pretplata, a potom, razgovarajući s ostalima vrlo smo brzo shvatili da nema osobe kojoj neki servis nije nekada skinuo iznos kojeg nisu planirali platiti. Pretplate su postale sastavni dio naših života jer sve kompanije koje mogu, pa čak i one koje proizvode hardver, prelaze na poslovni model naplate svojih proizvoda i usluga putem pretplate. U tom procesu, kako bi od korisnika naplatili čim više novaca, kompanije se služe raznim free-trail zamkama, namjerno otežanim i skrivenim procedurama za odjavu, skrivenim troškovima i sl. U svemu tome, ali i u broju pretplata koje svakog mjeseca plaćaju, korisnici sve češće gube nadzor nad time što, kome, kada, s čime i koliko plaćaju. Revuto u taj proces želi uvesti reda. S obzirom da Revuto nije tu da se poput ostalih servisa za kontrolu pretplata ponaša samo kao običan tracker i podsjetnik na plaćanja, već korisniku omogućuje aktivno upravljanje i plaćanje troškova, uvođenje blockchaina i kriptovalute, došlo je kao logičan slijed. Krioptovalue i blokchain jedini nude financijske instrumente pomoću kojih se na jednostavan način također mogu plaćati pretplate, ali i pristupiti nizu sofisticiranijih funkcionalnosti plaćanja - s kojima je kripto publika dobro upoznata.

Tko vam je ciljana publika - korisnici u Hrvatskoj ili u svijetu?

Milenijalnci koji za posao koriste puno alata u cloudu te generacija Z koja sav sadržaj za zabavu poput filmova, muzike, knjiga i igara konzumiraju kroz pretplate.

Izlazite na prvi token sale na Cardanu. Možete li našim čitateljima pojasniti što to točno znači i kakve prednosti donosi kupovina tokena?

Znači da svoju investiciju umjesto u eurima ili dolarima uzimamo u kriptovaluti po imenu ADA. Cardano je napredan blockchain 3 generacije i jedan od najpopularnijih blockchain projekata u svijetu općenito, a njegova ADA je među najpoznatijim kriptovalutama.

Cilj vam je prikupiti 8 milijuna eura. Za što će se točno utrošiti taj novac?

Revuto ekosustav posložen je tako da dobar dio zarade vraća zajednici putem REVU tokena. Veći dio iznosa skupljen putem javne ponude REVU tokena biti će rezerviran za Defi servise (bazne koji pružaju likvidnost) te kao i kod klasičnih startupova, za sirenje tima, razvoj novih funkcionalnosti koje primarno omogućuju posuđivanje i mikrokreditiranje te marketing.

CEO i suosnivačica je Josipa Majić koja iza sebe ima iskustvo u startup sceni kroz Teddy the Guardian i Tacit. No, ona nije jedina koja ima iskustva u startup svijetu. Zapravo je cijela ekipa izuzetno iskusna. Koliko je upravo to iskustvo presudno za razvoj ovakvog proizvoda?

Presudno je bilo puno tehnološkog, tržišnog i više od svega: financijskog iskustva. Glavni pokretači projekta upoznali su se u Silicijskoj Dolini gdje su Josipa i Vedran vodili svoje kompanije, a Marko radio u intuitu, najvećoj fintech kompaniji na svijetu. Imamo sreće što smo okupili sjajan tim koji nas podupire u ovako ambicioznim planovima.

Na kraju su najavili kako spremaju još neka iznenađenja vezana za Revut i token sale, ali će to otkriti u sljedećim tjednima.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti