Podignuta nova tužba protiv Tesle: Tuži ih se za "obmanjujuć i pogrešan" marketing tehnologije koja im je pomogla da postanu broj jedan u svijetu

U tužbi se tvrdi da su Tesla i Musk obmanuli i doveli u zabludu potrošače u vezi s trenutnim sposobnostima svoje tehnologije ADAS (napredni sustav pomoći vozaču).

Branimir Vorša | 15.09.2022. / 12:15

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Vlasnik Teslinog automobila iz San Francisca tvrdi da Tesla i njezin šef Elon Musk "obmanjujuće i pogrešno" reklamiraju Autopilot i "Full Self-Driving" (napredne značajke pomoći vozaču), koje su dostupne kao plaćeni softverski dodaci. Svoje tvrdnje dotični je vlasnik pretočio i u tužbu protiv američkog autodiva, koja je podnesena sudu u San Franciscu.

U tužbi se tvrdi da su Tesla i Musk obmanuli i doveli u zabludu potrošače u vezi s trenutnim sposobnostima svoje tehnologije ADAS (napredni sustav pomoći vozaču) i tvrdnjom da je neprestano na korak od usavršavanja te tehnologije i konačnog ispunjavanja obećanja da će proizvesti potpuno samovozeći automobil i da suprotno Teslinim opetovanim obećanjima da će imati potpuno samovozeći automobil za nekoliko mjeseci ili godinu dana, Tesla zapravo nikada nije bila ni blizu postizanja tog cilja.

Slika nije dostupna Jesu li zaista sigurniji? Američki regulator objavio podatke o nesrećama automobila za koje neki kažu da su naša budućnost

Traži se i status kolektivne tužbe protiv Tesle

Tužitelj, Briggs Matsko, u tužbi navodi da je potrošio 5000 dolara za paket naprednog sustava pomoći vozaču 2018. godine, poput mnogih vozača Tesle, koji su platili tisuće dolara za poboljšani autopilot. U to vrijeme bila je riječ o prethodniku tehnologije "Full Self-Driving" (FSD), softverskog dodatnog paketa koji sada košta 15.000 dolara i koji još uvijek nije spreman za isporuku.

Isto tako, Matsko traži status kolektivne tužbe za tužbu protiv Tesle, dok se tvrtka već suočava s drugom grupnom tužbom, koja cilja na "incidente fantomskog kočenja" koji godinama muče značajke adaptivnog tempomata na Teslinim vozilima.

Niz obmana

U tužbi se proziva terminologija Teslinih značajki, uključujući naziv "Autopilot", kao i javne izjave i tweetovi Elona Muska u vezi s vječno nedovršenim sustavom Full Self-Drivinga. Izričito se spominje Muskova tvrdnja da će se autonomna američka cross-country vožnja obaviti do 2018. godine i njegove tvrdnje iz 2019. o stavljanju milijun robotaxija na ceste, te Muskova poruka: Za godinu dana imat ćemo više od milijun automobila s punim samovožnja, softver... sve.

Spomenuta autonomna cross-country vožnja je na kraju stavljena na čekanje na neodređeno vrijeme, a Musk je priznao da će trebati specijalizirana ruta i rekao da bi više volio da se tim Autopilota usredotoči na sigurnosne značajke. Robotaksiji isto tako nisu postali stvarnost.

Tesla Model 3 umalo se zabija u vlak VIDEO "Palac dolje" za Teslinu potpuno autonomnu vožnju: Pogledajte kako se Tesla umalo zabila u vlak i pješake

Po pitanju potpuno samostalne vožnje, tužba podupire svoje tvrdnje o prijevari korištenjem ovog videa iz 2016. koji je objavila Tesla i koji se još uvijek nalazi na njegovoj web stranici te naizgled demonstrira kako Model X napušta garažu, vozi se gradom, ostavlja "vozača", a zatim automatski pronalazi paralelno parkirno mjesto na koje se parkira.

Navodno su bivši Teslini inženjeri, koji su bili prisutni na produkciji tog videa, tvrdili da je automobil koristio unaprijed ucrtanu i 3D mapiranu rutu, odnosno tehnologiju koja nije ugrađena ni u jednu serijski proizvedenu Teslu.

Opasna tehnologija

U tužbi se također tvrdi da su obje značajke autonomije vozila i opasne, povrh toga što se i krivo predstavljaju. Tužba ukazuje na incidente kao što je nesreća iz 2018. godine, u kojoj se Model X na autopilotu zabio u betonsku barijeru u Kaliforniji, usmrtivši vozača, ili drugi u kojem se Tesla na autopilotu zabila u stražnji dio vatrogasnog vozila, što je dovelo do federalne istrage.

Matsko u tužbi traži zabranu kojom se Tesli ne dozvoljava nastavak obmanjujućeg i obmanjujućeg marketinga njihove ADAS tehnologije, povrat novca koji su tužitelj i i drugi vlasnici platili za tehnologiju koju je Tesla obećala, ali nikada nije isporučila, te sve dostupne odštete uključujući i one kaznene, radi sankcioniranja Tesle zbog višegodišnjeg korištenja obmanjujućeg i lažnog marketinga, kako bi se na kraju postali dominantan igrač na tržištu električnih vozila.

Slika nije dostupna Poludjeli očevi testiraju autonomne sposobnosti Teslinih vozila na svojoj djeci

Izvor: The Verge

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti