Jesu li zaista sigurniji? Američki regulator objavio podatke o nesrećama automobila za koje neki kažu da su naša budućnost

Nove tehnologije u vozilima imaju potencijal da spriječe prometne nesreće, smanje njihovu ozbiljnost i spase živote, ali...

Martina Čizmić | 15.06.2022. / 16:31

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Američka Nacionalna administracija za sigurnost na cestama (National Highway Traffic Safety Administration) već dulje provodi istragu oko prometnih nesreća u koje su bili upleteni i autonomni automobili odnosno automobili koji su imali uključenu "asistenciju vozaču". Sad su objavili podatke koje su prikupljali posljednjih devet mjeseci i organizirali ih u dvije kategorije, ovisno o razini autonomnosti sustava.

Prema njihovim podacima, u posljednjih devet mjeseci u SAD-u je zabilježeno 367 prometnih nesreća u kojima su bila uključena vozila koja su imala uključenu "asistenciju vozaču", od čega je u 273 nesreće jedan od automobila bio Tesla.

S druge strane, potpuno autonomni automobili sudjelovali su u 130 prometnih nesreća , od kojih 62 otpadaju na Waymove automobile, 34 na Transdev te 23 na Cruise.

Iz NHTSA ističu kako među ovim podacima nisu uključene sve promentne nesreće autonomnih vozila jer se podaci proizvođača veoma razlikuju.

Podaci sami povlače više pitanja nego što pružaju odgovora, istaknuo je šef NHTSA, Steven Clifford.

Naime, u podacima o nesrećama najčešće se pojavljuju dvije tehnologije - Teslin Autopilot i robotaksiji. No, te su dvije tehnologije ujedno i najčešće korištene.

Zanimljivo je da je ovo prvi put da su proizvođači autonomnih vozila i robotaksija morali prijaviti podatke o prometnim nesrećama u kojima su sudjelovala njihova vozila. U NHTSA-u ističu kako će iskoristiti te podatke kako bi identificirali sigurnosne probleme i invervenirali, ako se pokaže potreba za tim.

Jedan od primjera je proširenje istrage oko prometnih nesreća u kojima se Tesla, u kojoj je bio uključen Autopilot, zabila u vozila hitnih službi. Prema podacima NHTSA, u 37 od 43 nesreće, vozači su imali ruke na volanu sekundu prije sudara. Ranije istrage rezultirale su pozivom proizvođačima da od vozača traže više koncentracije i uključenosti u vožnju čak i kad je uključena "asistencija vozaču".

Podsjetimo, Tesla je u nekoliko navrata naglašavala da prilikom korištenja Autopilota u njihovim automobilima vozači moraju držati ruke na volanu, no brojne snimke na društvenim mrežama pokazale su kreativne načine na koje su vozači zaobišli tu obavezu. Također, iz Tesle su objavili kako njihovi korisnici koji koriste Autopilot imaju u prosjeku manje prometnih nesreća od korisnika koji ne koriste Autopilot. No, iz NHTSA su upozorili kako se Teslin Autopilot najčešće koristi na autocesti gdje je inače manji omjer prometnih nesreća po kilometru.

Podaci koje smo danas objavili su dio naše predanosti transparentnosti, odgovornosti i javnoj sigurnosti, istaknuo je Cliff. Nove tehnologije u vozilima imaju potencijal da spriječe prometne nesreće, smanje njihovu ozbiljnost i spase živote, a ovaj odjel je zainteresiran za poticanje tehnologija koje su dokazale da to mogu. Prikupljanje podataka je ključan korak u tom smjeru. Kako budemo prikupljali više podataka, tako ćemo bolje moći identificirati bilo kakve rizike ili trendove te naučiti više o ovim tehnologijama i kako se primjenjuju u stvarnom svijetu.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti