Pokemoni donijeli milijarde dolara: Udvostručena tržišna vrijednost Nintenda

Zahvaljujući milijunima ljudi koji diljem svijeta naganjaju pokemone, udvostručila se tržišna vrijednost Nintenda

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 20.07.2016. / 08:23

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Igra Pokemon Go u kratko vrijeme postala je globalni fenomen za kojom su 'poludjeli' milijuni ljudi diljem svijeta, a sve je više kompanija (uključujući i neke u Hrvatskoj) koje su ovu igru uključile u marketinške aktivnosti. Najsretniji s velikim uspjehom pokemona su, naravno, u Nintendu u kojem nisu niti sanjali da će se ubrzo nakon izdavanja Pokemona Go tržišna vrijednost ove kompanije više nego udvostručiti. Njena tržišna vrijednost tako je jučer porasla za još 14 posto i dosegla 42,5 milijardi dolara, čime su prestigli i Sony, a analitičar Takashi Oba za Reuters komentirao je kako nikada do sada nije vidio da se u tako kratkom vremenu kupuje i prodaje tako veliki broj dionica jedne velike kompanije te je, od ukupnog prometa na burzi u Tokyu, skoro četvrtina prodanih i kupljenih dionica bila Nintendova.

Veliki broj tržišnih analitičara slaže se kako nitko nije mogao predvidjeti ovakav uspjeh Pokemona Go, a pogotovo nitko nije očekivao da će Nintendo postati veliki igrač na tržištu virtualne i proširene stvarnosti (za koju mnogi smatraju da je budućnost gaminga). No, nije Nintendo jedina kompanija čije su dionice porasle na krilima pokemona – veliki porast cijene dionica zabilježila je i kompanija First Baking koja, među inim, proizvodi kruh u obliku pokemona, dok je veliki porast dionica (najveći od 2001.) zabilježio i McDonald`s u Japanu koji sklopu svoje Happy Meal ponude sada nudi i igračke pokemona. Ono što je naročito zanimljivo vezano uz ovu igru jest da ona uopće nije vlasništvo Nintenda – naime, kompanija koja je napravila Pokemon Go jest Niantic, dok je izdavač Pokemon Company koja je osnovana još 1998. godine i zadužena je za licenciranje, upravljanje i prodaju Pokemon branda.

No, Nintendo, zajedno s još dvije kompanije, ima trećinu udjela u Pokemon Companyju, a s obzirom kako je Pokemon Company privatna kompanija, ona nije na burzi (kao niti ostale dvije kompanije koje ima udio u PC-u) te se njenim dionicama ne može trgovati na burzi. Pokemon Go do sada je službeno dostupna u 35 zemalja, a uskoro stiže i na japansko tržištu tako da u bliskoj budućnosti možemo očekivati daljnji veliki rast cijene dionica i zarade Nintenda.  

Izvor: Reuters

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti