Pokemoni donijeli milijarde dolara: Udvostručena tržišna vrijednost Nintenda

Zahvaljujući milijunima ljudi koji diljem svijeta naganjaju pokemone, udvostručila se tržišna vrijednost Nintenda

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 20.07.2016. / 08:23 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Igra Pokemon Go u kratko vrijeme postala je globalni fenomen za kojom su 'poludjeli' milijuni ljudi diljem svijeta, a sve je više kompanija (uključujući i neke u Hrvatskoj) koje su ovu igru uključile u marketinške aktivnosti. Najsretniji s velikim uspjehom pokemona su, naravno, u Nintendu u kojem nisu niti sanjali da će se ubrzo nakon izdavanja Pokemona Go tržišna vrijednost ove kompanije više nego udvostručiti. Njena tržišna vrijednost tako je jučer porasla za još 14 posto i dosegla 42,5 milijardi dolara, čime su prestigli i Sony, a analitičar Takashi Oba za Reuters komentirao je kako nikada do sada nije vidio da se u tako kratkom vremenu kupuje i prodaje tako veliki broj dionica jedne velike kompanije te je, od ukupnog prometa na burzi u Tokyu, skoro četvrtina prodanih i kupljenih dionica bila Nintendova.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Veliki broj tržišnih analitičara slaže se kako nitko nije mogao predvidjeti ovakav uspjeh Pokemona Go, a pogotovo nitko nije očekivao da će Nintendo postati veliki igrač na tržištu virtualne i proširene stvarnosti (za koju mnogi smatraju da je budućnost gaminga). No, nije Nintendo jedina kompanija čije su dionice porasle na krilima pokemona – veliki porast cijene dionica zabilježila je i kompanija First Baking koja, među inim, proizvodi kruh u obliku pokemona, dok je veliki porast dionica (najveći od 2001.) zabilježio i McDonald`s u Japanu koji sklopu svoje Happy Meal ponude sada nudi i igračke pokemona. Ono što je naročito zanimljivo vezano uz ovu igru jest da ona uopće nije vlasništvo Nintenda – naime, kompanija koja je napravila Pokemon Go jest Niantic, dok je izdavač Pokemon Company koja je osnovana još 1998. godine i zadužena je za licenciranje, upravljanje i prodaju Pokemon branda.

No, Nintendo, zajedno s još dvije kompanije, ima trećinu udjela u Pokemon Companyju, a s obzirom kako je Pokemon Company privatna kompanija, ona nije na burzi (kao niti ostale dvije kompanije koje ima udio u PC-u) te se njenim dionicama ne može trgovati na burzi. Pokemon Go do sada je službeno dostupna u 35 zemalja, a uskoro stiže i na japansko tržištu tako da u bliskoj budućnosti možemo očekivati daljnji veliki rast cijene dionica i zarade Nintenda.  

Izvor: Reuters

Vezane vijesti