Prvi put u povijesti zabilježen pad na tržištu pametnih telefona

U posljednjem kvartalu prošle godine prodano je manje telefona u odnosu na posljednja tri mjeseca 2016., što je prvi kvartalni pad u povijesti

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 23.02.2018. / 09:14

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Analitička kompanija Gartner prati kretanja na tržištu pametnih telefona još od 2004. godine te je svih ovih godina prodaja telefona rasla iz kvartala u kvartal. No, podaci za posljednje tromjesečje prošle godine pokazuju kako je ipak došlo do promjena te je prvi puta od kada Gartner prati ovo tržište zabilježen pad prodaje smartphonea. U posljednja tri mjeseca prošle godine tako je prodao 408 milijuna pametnih telefona, što predstavlja pad veći od pet posto u odnosu na isto razdoblje 2016. godine. Ipak, što se tiče cijele 2017, prodaja je premašila 1,5 milijardi telefona, što u odnosu na 2016. predstavlja rast od 2,7 posto.

Dva su glavna faktora koja su utjecala na pad prodaje telefona u posljednjem kvartalu – jedan razlog je usporavanje nadogradnje klasičnih mobitela s pametnim telefonima na tržištima u razvoju – umjesto jeftinijih smartphonea lošije kvalitete, korisnici se odlučuju na kupovinu kvalitetnijih klasičnih mobitela, dok je drugi razlog produženje ciklusa korištenja pametnih telefona. Naime, umjesto kupovine novog telefona svake dvije godine, korisnici koji kupe skuplji top model koristit će ga duže vremena, dvije i pol ili tri godine.

Prema Gartnerovim informacijama, vodeća kompanija na ovom tržištu prošle godine bio je Samsung koji je u odnosu na četvrti kvartal 2016. isporučio 3,6 posto manje telefona, dok je prodaja Appleovih telefona smanjena za oko pet posto. Jedine dvije kompanije iz top 5 koje su zabilježile porast prodaje i udjela na tržištu u posljednjem kvartalu prošle godine bile su Huawei koji je zauzeo treće mjesto i ostvario je porast prodaje u odnosu na isto razdoblje 2016. veći od sedam posto, dok je Xiaomi ostvario nevjerojatan povratak i zabilježio je porast prodaje od skoro 80 posto. Huawei je ostvario uspjeh zahvaljujući ovim i kvalitetnim uređajima različitih cjenovnih kategorija, dok Xiaomi uspjeh može zahvaliti fokusiranju na uređaje iz srednje i jeftinije kategorije.

Što se Samsunga tiče, analitičari iz Gartnera vjeruju kako nakon Mobile World Congressa na kojem će ova kompanija predstaviti nove modele Galaxy S9 telefona, možemo očekivati rast prodaje njihovih telefona. Napominju kako, iako ova kompanija ostvaraju značajan udio na tržištu prodajom telefona iz niže i srednje kategorije, ako se Galaxy S9 i S9+ pokažu uspješnima, porast će profit i prosječna prodajna cijena njihovih uređaja.

Izvor: Gartner
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti