Snap izlazi na burzu: Najveći IPO tehnološke kompanije nakon Facebooka

Snap bi na burzu trebao izaći tijekom ožujka, a vrijednost ove kompanije trebala bi iznositi oko 25 milijardi dolara

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 31.01.2017. / 08:43

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Već dugo vremena govori se o izlasku Snapa (odnosno Snapchata) na burzu, a prema 'anonimnim izvorima dobro upoznatim sa situacijom', Evan Spiegel ovog bi tjedna trebao objaviti službene informacije o izlistavanju dionica kompanije na burzi u New Yorku (New York Stock Exchange). Izlazak Snapa na burzu, prema ovim glasinama, planiran je za ožujak ove godine, a iako su neki analitičari ranije spominjali kako bi vrijednost ove kompanije prilikom početka trgovanja dionicama mogla iznositi čak oko 40 milijardi dolara, sada se spominje cifra od 25 milijardi dolara. Izlazak Snapa na burzu mogao bi biti najveći IPO tehnoloških kompanija nakon Facebooka prije skoro pet godina, a prema Fortuneu sljedeće velike kompanije koje bi se u budućnosti mogle odlučiti na ovaj potez vjerojatno će biti Airbnb i Spotify.

Veliki potencijal Snapchata još je prije nekoliko godina prepoznao Mark Zuckerberg te je prvo ponudio milijardu, a zatim i 3 milijarde dolara za preuzimanje kompanije, no Spiegel je to odbio, što se s obzirom na sadašnju procijenjenu vrijednost od oko 25 milijardi dolara pokazalo kao pun pogodak. Pripreme za izlazak na burzu traju već dugo vremena te je ova kompanija, nakon što je promijenila ime u Snap, predstavila i zanimljive naočale s kamerom koje omogućuju snimanje kratkih videozapisa i njihovo objavljivanje putem Snapchata. No, jedna od loših vijest za Spiegela i ekipu koja se pojavila ovog tjedna odnosi se na pad popularnosti Snapchat Storiesa – naime, podaci Tech Crunchea ukazuju na veliki pad popularnosti ove opcije Snapchata, od 15 do čak 40 posto. Pad popularnosti i broja pregleda 'priča' počeo je nakon što je Instagram predstavio sličnu opciju te se čini da je dobar dio korisnika 'priče' počeo više pratiti i objavljivati na Instagramu, umjesto na Snapchatu kao i ranije. Jedan je izvršni direktor kompanije za društvene medije novinarima Tech Crunchea rekao kako na Snapchatu 'svi objavljuju puno manje sadržaja, a neki su u potpunosti prestali objavljivati priče', dok je ova opcija sve popularnija na Instagramu.

Ovo sigurno nije dobra vijest za sve investitore Snapa, no sjetimo se i problema koje je Facebook imao prilikom izlaska na burzu – cijena dionice jedno je vrijeme pala ispod 20 dolara, a danas je ona veća od 130 dolara.

Izvor: Fortune

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti