Snap izlazi na burzu: Vrijednost kompanije iznosi 24 milijarde dolara

Tržišna vrijednost Snapa prilikom izlaska na burzu procijenjena je na 24 milijarde dolara, a cijena dionice iznosit će 17 dolara

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 02.03.2017. / 08:52

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Iako su neki analitičari prošle godine govorili kako bi vrijednost Snapa prilikom IPO-a mogla iznositi čak do 40 milijardi dolara, te su se brojke pokazale nerealnim te će, prilikom današnjeg izlaska ove kompanije na burzu, njena tržišna vrijednost iznositi 24 milijarde dolara, a cijena dionice iznosit će 17 dolara. No, kako je riječ o kompaniji koja je prošle godine izgubila pola milijarde dolara te je samo jedne godine ostvarila značajniji prihod, niti 24 milijarde dolara ne zvuči loše. Bit će zanimljivo vidjeti kako će tržište reagirati na Snap jer, iako je Snapchat iznimno popularan među tinejdžerima, rast ove aplikacije u posljednje je vrijeme ipak usporen. Osim od same aplikacije, Snap bi prihode u budućnosti mogao ostvarivati i od prodaje hardvera – njihove naočale s ugrađenom kamerom koja može snimati kratke videozapise namijenjene objavljivanju na Snapchatu već su u prodaji, a u ovoj kompaniji navodno razmišljaju i o razvoju drona i kamere koja može snimati videozapise u 360 stupnjeva.

Ovo je najveći IPO jedne tehnološke kompanije nakon izlaska na burzu Alibabe 2014. godine i najveći tehnološki IPO jedne američke kompanije nakon Facebooka 2012. Analitičari s kojima su razgovarali novinari Business Insidera vjeruju kako će dionica ove kompanije, barem kratkoročno, porasti 40 ili čak više posto, dok je dio investitora uvjeren kako će ova kompanija u budućnosti ostvariti značajne prihode. Kao primjer navode Facebook čija je vrijednost dionice prilikom izlaska na burzu iznosila 38 dolara, a njena je vrijednost danas skoro 138 dolara. No, ne treba zaboraviti da je u prvim mjesecima nakon IPO-a cijena dionice pala na ispod dvadeset dolara – razlog za ovakav pad cijene bila je loša mobilna strategija kompanije i slaba zarada od oglašavanja na mobilnim uređajima. Zuckerberg i ekipa riješili su ovaj problem pa sada Facebook najviše zarađuje upravo od mobilnih oglasa, a analitičari kao veliki potencijalni problem Snap(chat)a izdvajaju smanjenje porasta broja korisnika, odnosno strahuju da Snap ne postane 'novi Twitter' – iznimno popularna društvena mreža sa slabim rastom broja korisnika i s prihodima koji ne mogu zadovoljiti investitore. Još jedan potencijalni problem Snapa jest upravo Facebook koji je u svojim aplikacijama (Facebook, Instagram, WhatsApp) kopirao veliki broj opcija Snapchata te je nakon što je Instagram predstavio Stories, ovu opciju na Snapchatu koristi puno manje korisnika.

Zanimljivo je kako je Mark Zuckerberg prije nekoliko godina htio kupiti Snapchat – prvo je ponudio milijardu, a zatim čak 3 milijarde dolara, no jedan od osnivača i CEO kompanije Evan Spiegel odbio je Zuckerberga i to se pokazalo fantastičnim potezom jer je vrijednost Snapa sada 24 milijarde dolara, dok će se bogatstvo Spiegela popeti na skoro 4,5 milijardi dolara.

Izvor: USA Today
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti