Sve više poslodavaca provjerava društvene mreže svojih zaposlenika

Osim društvenim mrežama, poslodavci se koriste i internetskim tražilicama.

Martina Čizmić | 22.06.2017. / 10:51

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Tražite li posao ili želite promijeniti postojeći, možda biste trebali obratiti posebnu pozornost na to što i kako objavljujete na svojim profilima na društvenim mrežama.

Naime, istraživanje provedeno u SAD-u pokazalo je kako čak 70 posto poslodavaca provjerava profile svojih potencijalnih zaposlenika na društvenim mrežama prije no što ih pozovu na razgovor za posao.

No prije nego što odlučite obrisati sve svoje profile na društvenim mrežama, trebali biste znati i ovo – više od polovice poslodavaca neće uopće uzeti u obzir kandidata koji nema profil na društvenim mrežama.

Čak 30 posto tvrtki unutar odjela za ljudske resurse ima osobu koja se bavi samo provjeravanjem potencijalnih kandidata na društvenim mrežama. Većinom se provjeravaju informacije o njihovim kvalifikacijama, ali i ima li kandidat profesionalnu online osobnost te što drugi ljudi objavljuju o kandidatu.

Osim društvenim mrežama, poslodavci se koriste i internetskim tražilicama koje im mogu otkriti i ono što se na društvenim mrežama možda može sakriti.

Tako su u više od 50 posto slučajeva otkrili sadržaj zbog kojeg su odlučili odustati od kandidata. Najčešće se radi o neprimjerenim ili provokativnim fotografijama, videosnimkama ili informacijama, ali i diskriminirajućim komentarima. U čak trećini slučajeva kandidat koji je loše pisao o svom prethodnom poslodavcu ili kolegi s posla, nije dobio priliku ni na novom poslu.

Zabrinjava što je takva pretraga otkrila da više od četvrtine kandidata laže o svojim kvalifikacijama ili su otkrivali povjerljive informacije prethodnog poslodavca.

Kako ostati na društvenim mrežama i ne otjerati potencijalne poslodavce?

Iako na prvi pogled izgleda kao da je najbolji način za dobivanje posla izbrisati svoje profile na društvenim mrežama, to nije istina.

Naime, više od 44 posto poslodavaca pronašlo je na profilima kandidata nešto zbog čega su ih zaposlili. Prije svega to su profesionalne kvalifikacije, izvrsne komunikacijske vještine, profesionalan izgled i kreativnost.

Zato, umjesto da obrišete svoj profil, radije pregledajte informacije koje dijelite na internetu i "očistite" ih od nepoželjnih ili neprimjerenih.

Kad dobijete posao, nemojte se opustiti. Većina poslodavaca provjerava društvene mreže svojih zaposlenika i ne gleda blagonaklono na neprimjerene komentare ili fotografije.

I na kraju, prije nego što objavite nešto na društvenim mrežama, razmislite – biste li tu fotografiju, snimku ili status podijelili sa stadionom punim ljudi? Ako je odgovor negativan, radije nemojte objaviti.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti