Mark Zuckerberg nedavno je najavio povratak starom, odnosno kako je to komentirao “OG Facebooku”. Osnivač kompanije i ove društvene mreže želi svim korisnicima omogućiti iskustvo kakvo je bilo u nekim starim danima, kada nam algoritam nije preporučivao toliko raznolikog i često nebitnog sadržaja i objava ljude koje ne poznajemo i stranica koje ne pratimo.
Zato bi Facebook trebao dobiti još jednu karticu na kojoj će se prikazivati samo informacije vezane uz vaše prijatelje - objave, storije, reelse, rođendane i zahtjeve za prijateljstvom.
Prilikom najave povratka originalnom Facebooku, Zuckerberg je rekao kako će kartica u kojoj će se prikazivati samo sadržaj prijatelja biti samo jedan od noviteta koje pripremaju kao povratak originalnom Facebooku. Ovaj tjedan kompanija je najavila još jedan korak u tom smjeru. Naime, namjeravaju stati na kraj spamerskom sadržaju, kako bi se na ovoj društvenoj mreži prikazivao samo zanimljiv sadržaj, odnosno autentične objave stvarnih ljudi.
Na udaru su tako profili koji imitiraju druge osobe i koriste se različitim taktikama kako bi prevarili algoritam i privukli što veći broj pregleda i angažman korisnika, a čime stječu i “monetizacijsku prednost”. Zbog velikog broja takvih profila, feedovi korisnika često su puni spamerskog sadržaja i nevažnih objava napravljenih isključivo kako bi privukli pažnju i reakciju korisnika, a u biti za same korisnike nemaju neku vrijednost.
Problem je i AI sadržaj
Među inim, na Metinom blogu spominju profile koji dijele sadržaj s dugim opisima i veliki broj hashtagova, kao i one koji dijele sadržaj s opisima koji nisu povezane s objavom. Npr. slika psa s opisom o činjenicama o zrakoplovima i slično.
Iako takve objave nisu uvijek zlonamjerne, one mogu biti toliko popularne da zasjene originalan sadržaj prijatelja i kreatora koji onda padne u drugi plan, što sada u Fejsu žele spriječiti.
Osim pojedinačnih profila, na meti Facebooka bit će i tzv. spamerske mreže koje stvaraju stotine profila putem kojih se dijeli isti spamerski sadržaj i te mreže i profili više neće biti u mogućnosti monetizirati svoje aktivnosti pa će vjerojatno i prestati s objavama ili će ih barem smanjiti.
Takve mreže i profili za stvaranje svog sadržaja često koriste umjetnu inteligenciju, što predstavlja dodatni izazov te iz Mete kažu kako će se boriti i protiv toga, sve u cilju poboljšanja korisničkog iskustva Facebooka.
Izvor: Tech Crunch