Konstantno ljudi uspoređuju današnji Apple sa onim od prije 7-8 godina kada je njime upravljao Jobs, no realnost je da su to dvije različite kompanije.
I četiri godine nakon što je preminuo Jobs, Apple je zadržao svoje osnovne vrijednosti, nešto što se često čulo u govoru Jobsa. Te vrijednosti nisu se promijenile od kada je nastao Apple, krajem 70-ih, no stvari oko nje su se promijenile — i to je dobro. Kompanije koje se ne mijenjaju, koje ne riskiraju i ne rade na inovaciji, vrlo brzo propadaju.
Vidjeli smo to kod Nokije, BlackBerryja, i vidjet ćemo to još kod mnogih drugih. Apple je moćniji nego ikad, no isto tako ima vrlo moćnu konkurenciju, od Googlea, Samsunga, Microsofta i drugih, no Apple radi pametno i surađuju sa svima njima.
Tim Cook nedavno je objavio kako su ušli u suradnju s IBM-om (nekad najvećim neprijateljem Applea) i Ciscom, a sve to kako bi ponudili poslovnom tržištu nešto najbolje. Sada taj deal ima značenje, a tajna se skrivala u novom iPad-u Pro, uređaju koji je namijenjen za profesionalce, a ne za surfanje, gledanje filmova i igranje igrica.
Na kraju svake konferencije, i tako već godinama, Apple zbunjuje mnoge ljude, a razlog tome je da se klupko počne odmotavati i imati smisla tek mjesec/dva nakon predstave, kada se otkriju svi detalji, zašto, zbog čega i kako.
Šok za posjetitelje bio je pojava Microsofta na pozornici, nekad također velikog rivala, no time Apple pokazuje da može i želi surađivati s drugim kompanijama. Ako ste kojim slučajem zaboravili Microsoft je također vrlo moćna kompanija i sa novim vodstvom Satyom Nadellom također je doživio drastične promijene, na bolje.
Kad pričamo o iPhoneu, da on nije promijenio izgled, niti je bilo koja “S” varijanta promijenila naspram prethodnika, no zato je dobio nove mogućnosti kao što su 3D touch, kojim je Apple napravio korak prema naprijed (vidjet ćete sad da će svi to uvoditi na svoje uređaje), tu je i bolja kamera, nove mogućnosti kamere kao što je Live Photos i još brdo novih mogućnosti koje će nam skratiti put do željene destinacije. Korisna mogućnost u svakom aspektu.
Apple Watch je tek na početku, vjerojatno zato kompanija ne izlazi s brojkama, no to je uređaj na koji je Apple itekako ponosan, što govori činjenica da je gotovo svaki posjetitelj na konferenciji imao jedan primjerak na svojoj ruci. Watch je daleko bolji uređaj od konkurentnih, čast iznimkama poput Moto 360 i Samsungovih novih pametnih satova.
Za kraj, velika medijska buka digla se oko Apple Pencila, jer svi znamo da je Jobs svojevremeno mrzio “stylus”, no treba obratiti pažnju da Apple Pencil nije stylus, to je vrlo napredan uređaj koji će poslužiti profesionalcima za rad na 12 inčnom iPadu Pro. To je uređaj kojim možete raditi napredne stvari, koji je osjetljiv na jačinu dodira, nagib, itd. Daleko je to od stylusa koji se prije 7-8 godina nazivao “pametnom olovkom”. Pencil također neće služiti za čitanje i pisanje mailova, već za naprednije aplikacije u kojima je potrebna velika preciznost, popust Autodeskovih alata.
Da, Apple je drugačiji, ali gledajući unatrag 10-ak godina, uvijek je bio drugačiji, na svakoj konferenciji malo je promijenio svoj smjer, svoju viziju i ideju o tome kako svijet treba izgledati. Nije li to bila poanta “Think Different” kampanje od prije hajt godina?
Bez brige, Apple nije izgubio smjer, nasuprot, jako dobro znaju kud ide i zašto rade to što rade. Tim Cook je odličan CEO i kao što se vidi, inovacije ne nedostaje sada kada je Apple bez kormila Jobsa. Vjerujem da se odluke donose na drugačiji način, da nije sve u pojedincu kao nekad i da više ljudi ima pravo reći zašto nešto ne valja, odnosno valja.
Kako god bilo, kladim se da ćete i dalje kupiti novi iPhone, Apple Watch, možda iPad Pro i Apple TV i tko zna što još.
Foto AFP