zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

Domaće, a svjetsko: Njihovi proizvodi možda ne izgledaju visokotehnološki, ali u sebi skrivaju napredni hardver i softver

Danas bez eksperata za sustave za rad u stvarnom vremenu i inženjera koji znaju projektirati računalne sklopove ne možete niti razmišljati o ozbiljnom razvoju novih proizvoda, ističe Štefanec.

Martina Čizmić | 04.08.2025. / 08:15 komentari

Podijeli

RASCO Lynx (Foto: RASCO)

Kad su dvojica prijatelja prije 35 godina odlučila pokrenuti svoju tvrtku i proizvoditi plugove za ralice i posipače soli, nisu mogli ni sanjati u što će se njihova tvrtka pretvoriti u budućnosti. 

tri vijesti o kojima se priča Širenje stanica raka Novo istraživanje upozorava Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati Peklo Neprestano razvijaju nova rješenja Ukrajinci sada imaju širok raspon oružja dugog dometa za napade duboko u ruski teritorij Tragovi dinosaura, ilustracija Jedinstveno nalazište Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!

RASCO nije tvrtka za koju mnogi znaju u Hrvatskoj. Nisu često u medijima, ne nalaze se u velikom gradu, ne proizvode proizvode koje svako kućanstvo treba. No njihove čistilice održavaju čistoću brojnih hrvatskih, ali i svjetskih gradova, brinu se za prohodnost zrakoplovnih pista tijekom zime čak i u dalekoj Kini, a posljednjih godina i probijaju se i na tržišta na kojima vladaju puno veći i poznatiji igrači. Primjerice, u SAD i Australiju. 

Iako bi netko mogao reći da strojevi koji čiste ulice nisu baš visokotehnološki proizvod, grdno bi se prevario. Jer u RASCO-vim čistilicama, ne samo da se nalaze napredni čipovi i sustavi za nadzor, već rade i na čistilicama na pogon - vodikom. 

S obzirom na to da ove godine slave 35 godina rada, iskoristili smo priliku i porazgovarali s Mariom Štefanecom, članom uprave RASCO-a. 

Kad netko na ulici vidi vaše čistilice, teško da će pomisliti kako su to visoko tehnološki proizvodi. No, u vašim čistilicama veliku ulogu igra kako računalni hardver, tako i softver. Možete li nam reći malo više o tome?

RASCO svoj uspjeh temelji na 35 godina ulaganja u znanje, ljude i proizvode. Počeli smo skromno, naši prvi proizvodi bili su snježni plugovi i posipači s jednostavnim, no preciznim, upravljanjem količinom soli koja se baca na prometnicu. Razvojem tehnologije posipanja prometnica i razvojem sustava upravljanja posipanjem, danas kontrolna jedinica za upravljanje radom posipača svoj rad temelji na GPS koordinatama koje dobiva direktno od satelita i postavkama posipanja koje ovise o trenutnom stanju prometnice.
Lynx i MUVO vozila, kruna našeg proizvodnog portfelja, velik su iskorak u kompleksnosti proizvoda koje je RASCO sposoban osmisliti i proizvesti. Upravljanje motorom s unutrašnjim sagorijevanjem te sustavima kočnica, upravljanja kotačima, suspenzije i radnih funkcija čistilice zahtijeva specifična znanja koja potječu iz autoindustrije. Kad motor s unutrašnjim sagorijevanjem zamijenimo visokonaponskom baterijom ili pak vodikovom gorivom ćelijom, razina kompleksnosti takvog vozila prelazi razinu kompleksnosti prosječnog automobila. Stoga veliku pažnju poklanjamo razvoju pouzdanih programskih i sklopovskih rješenja koja su zadovoljavaju sve norme i standarde vezane uz sigurnost i pouzdanost vozila koje razvijamo. Prije 35 godina bilo je važno prvenstveno imati dobre konstruktore i stručnjake za hidrauličke sustave, dok danas bez eksperata za sustave za rad u stvarnom vremenu i inženjera koji znaju projektirati računalne sklopove ne možete niti razmišljati o ozbiljnom razvoju novih proizvoda.

S obzirom na to da su vaša vozila povezana na internet, kakva je situacija sa sigurnošću? Koliko su općenito takva komunalna vozila potencijalna ranjivost i opasnost za obične građane, ali i tvrtke/lokalne zajednice koje ih kupuju? O čemu trebaju oni voditi računa, a o čemu vi kao proizvođač?

Trend praćenja rada vozila s ciljem preventivnog sprečavanja i otklanjanja kvarova te pružanja dodatne vrijednosti korisnicima je iz autoindustrije migrirao i na radne strojeve i vozila specijalne namjene. Sustav koji koristimo za praćenje rada naših vozila doista omogućava pristup radnim parametrima i statusu vozila, no način koji ne ugrožava sigurnost vozača niti ostalih sudionika u prometu i koji je u potpunosti usklađen sa sigurnosnim normama koje su definirane za takve sustave. Sustav praćenja vozila je pasivan sustav, koji isključivo šalje podatke s vozila prema centralnom poslužitelju. Komunikacija u suprotnom smjeru nije moguća, što znači da ne možete slati podatke prema vozilu niti preuzeti udaljenu kontrolu nad vozilom. Takva funkcionalnost jednostavno nije implementirana niti podržana. Prikupljeni podaci o radu vozila ne sadrže nikakve osobne podatke korisnika vozila, niti bilježe ikakve podatke o ostalim sudionicima u prometu. Prati se isključivo rad internih sustava vozila kako bi se pravovremeno uočio potencijalni problem ili pak pojednostavnilo udaljeno dijagnosticiranje kvarova na vozilu.

Za sad svako vaše vozilo ima vozača, čovjeka koji sjedi za volanom i upravlja njime. No, s obzirom na to da se sve više govori o autonomnoj vožnji u automobilskoj industriji, kakvo je stanje kod vas? Hoće li čistilice uskoro autonomno čistiti naše ulice? Ili će se njima možda upravljati daljinski?

Prvi modeli cestovnih čistilica pojavili su se u drugoj polovici 20. stoljeća. Sve do tada ulice su se čistile na klasičan način, metlom i lopatom. Unatoč neupitnoj većoj učinkovitosti čišćenja prometnica korištenjem specijalnih vozila razvijenih upravo za tu namjenu, prošlo je dosta vremena od uvođenja do prihvaćanja novog načina pristupa čišćenju. Svaka tehnologija koja uzrokuje disrupciju mora proći dugotrajan period prihvaćanja. Osobno vjerujem da će autonomna vožnja osobnih, a nakon toga i teretnih, automobila biti riješena u slijedećih nekoliko godina. Sustavi koji postoje već danas su pouzdaniji vozači od većine ljudi jer imaju manje zabilježenih nezgoda na milijun prevezenih kilometara nego ljudski vozači. Za nekoliko godina vožnja automobila koji ima volan će biti pandan jahanju konja – danas je to sport, a prije nešto više od sto godina to je bila nužnost. Visoko pouzdana tehnologija će vrlo brzo biti dostupna, a koliko brzo će proliferirati u sve grane dnevnog života ovisi isključivo o regulativi.
Kad pričamo o komunalnim vozilima poput čistilica, proizvođači čistilica razvijaju samostalno autonomne sustave pomoći operateru, no potpuno autonomna vožnja će biti riješena unutar neke veće industrije, najizvjesnije industrije osobnih automobila, i nakon toga će se jednostavno preliti u ostale tržišne niše. Danas postoji nekoliko prototipnih rješenja autonomnih sustava za komunalna vozila, no niti jedno još uvijek ne može u potpunosti zamijeniti čovjeka za volanom. Aktivno pratimo kretanja i trendove u industriji, razvijamo vlastita rješenja i bit ćemo spremni za potpunu autonomiju kad za to dođe vrijeme.

 

Mario Štefanec (Foto: RASCO)

Umjetna inteligencija je promijenila način rada u brojnim industrijama. Kakvo je stanje kod vas? Koristite li umjetnu inteligenciju u svojim proizvodima? A u poslovanju unutar tvrtke? 

Danas svi znaju ili su bar čuli za ChatGPT, najeklatantniji primjer kako nova tehnologija izuzetnom brzinom ulazi u sve pore ljudskog života. Na proizvode i rješenja koji se temelje na umjetnoj inteligenciji gledamo prvenstveno kao na mogućnost da u kraćem vremenu napravimo više. Javno dostupne i interno razvijene alata koristimo za brainstorming i brže pisanje marketinških tekstova, postova na društvenim mrežama, analizu dokumentacije za javnu nabavu, prevođenje i sažimanje opsežnih dokumenata te pružanje bolje i brže korisničke podrške. U razvoju, pogotovo prilikom izrade prototipova, testiranja i dokumentiranja alati temeljeni na umjetnoj inteligenciji pomažu bržem i učinkovitijem radu naših inženjera.
Kako je razvoj i napredak sustava temeljenih na umjetnoj inteligenciji izuzetno brz, brži od razvoja bilo koje druge tehnologije u ljudskoj povijesti, očekujemo još veću integraciju ovakvih sustava u sve poslovne procese tvrtke. Vjerujemo da će korištenje ovakvih sustava, a sutra i njihovo integriranje u proizvode biti važna kompetitivna prednost. Na kraju autonomni sustavi vožnje se temelje upravo na sustavima umjetne inteligencije. Vjerujemo da će vrlo brzo umjetna inteligencija postati sastavni dio i značajno poboljšati naše živote, baš kao što je to bio slučaj prije stotinjak godina s električnom energijom, i brojnim proizvodima temeljenim na principima elektromagnetizma.

Posljednje vozilo koje ste predstavili krajem prošle godine koristi vodik kao pogonsko gorivo. Možete li nam reći nešto više o njemu? Koliko je trajao razvoj takvog vozila? Što je bio najizazovniji dio? Zašto baš vodik? Koje su glavne prednosti odnosno mane takvog pogonskog goriva?

Lynx H2 5000 je prva kompaktna vakuumska čistilica u svojoj klasi pogonjena vodikom te je ujedno tehnološki najkompliciraniji proizvod u našem proizvodnom portfelju. Lynx H2 je pogonjen električnom energijom koja se dobiva iz gorive ćelije. Unatoč nazivu „goriva ćelija“ (engl. fuel cell) proces pretvaranja vodika u energiju ne podrazumijeva izgaranje vodika, nema eksplozija kao što je to slučaj u motoru s unutarnjim sagorijevanjem, već je proces elektrokemijske prirode, te kao nusproizvode daje vodu i toplinu. Nakon uspješne implementacije električnih vozila pogonjenih električnom energijom pohranjenom u baterijama (BeV, engl. Battery electric Vehicles), slijedeći logičan korak u savladavanju alternativnih tehnologija pogona bile su gorive ćelije. Implementacija sustava gorivih ćelija, specijalnih tankova za visoko stlačeni vodik, sustava za punjenje i kontrolu cijelog vozila bio je inženjerski izazov koji smo uspješno savladali. Sad možemo reći da smo spremni za budućnost kakva god ona bila. Ukoliko će fosilna goriva i dalje biti primaran način pogona vozila kupcima možemo ponuditi Lynx čistilice pogonjene motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. Ako će pak budućnost biti električna u portfelju imamo i vozila koja energiju dobivaju iz baterija i vozila koja električnu energiju dobivaju iz gorivih ćelija.

Kakvi su planovi za budućnost? Širenje proizvodnje? Nova vozila na vodik? Ili pak uvođenje neke nove tehnologije?

Teško je predvidjeti kakve izazove će nam donijeti budućnost, no znamo da ćemo i dalje aktivno osluškivati potrebe tržišta i tehnološke trendove te nadam se pravovremeno reagirati. Trudimo se promatrati horizont udaljen minimalno 5 godina, jer za razvoj ozbiljnog proizvoda treba otprilike toliko vremena. Uz strelovit i nikad prije viđen napredak tehnologije teško je predvidjeti što će se događati za godinu, a kamoli za 5 godina, no računamo na inherentnu znatiželju naših inženjera i stručnjaka koji su spremni neprestano učiti, inovirati i brzo prilagođavati svoja znanja novim tehnološkim izazovima.
Za tvrtku poput RASCO-a, koja je uvijek gledala naprijed i nikada nije prihvaćala stagnaciju, budućnost predstavlja kontinuiranu priliku za rast, razvoj i istraživanje. Ne želimo samo pratiti promjene – želimo biti jedan od ključnih pokretača inovacija u industriji komunalnih vozila. Naš cilj je jasan: razvijati proizvode koji će, zahvaljujući visokoj tehnologiji, biti sigurni, pouzdani, održivi i učinkovitiji nego ikad prije.
Svaki novi izazov za nas je prilika da potvrdimo svoju tehnološku izvrsnost i kreativnost. Stoga se ne bojimo budućnosti; upravo suprotno – entuzijastično ju iščekujemo i spremni smo je oblikovati.

 

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Kineske mobilne kompanije žele Appleu oteti korisnike: Ovo je njihov najveći adut u borbi s iPhoneom
Nemilosrdna borba
Kineske mobilne kompanije žele Appleu oteti korisnike: Ovo je njihov najveći adut u borbi s iPhoneom
Velika pravila, velike kazne: EU tjera američki Big Tech da se pokori europskom tržištu, a pritisak iz SAD-a sve je manje bitan
Stav je jasan
Velika pravila, velike kazne: EU tjera američki Big Tech da se pokori europskom tržištu, a pritisak iz SAD-a sve je manje bitan
VW signalizira skromnija ulaganja do 2030.
Fokus na Njemačku i Europu
VW signalizira skromnija ulaganja do 2030.
Brzi lijek protiv depresije? Nova studija otkriva kako takozvani "plin za smijanje" može donijeti olakšanje
Revolucija u mentalnom zdravlju
Brzi lijek protiv depresije? Nova studija otkriva kako takozvani "plin za smijanje" može donijeti olakšanje
Dopamin ispred istine: Stručnjak upozorio da AI kompanije optimiziraju modele za površan i netočan sadržaj
AI slop
Dopamin ispred istine: Stručnjak upozorio da AI kompanije optimiziraju modele za površan i netočan sadržaj
EU odgađa važnu odluku? Proizvođači automobila pomno prate europske planove
Porez na ugljik
EU odgađa važnu odluku? Proizvođači automobila pomno prate europske planove
Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati
Novo istraživanje upozorava
Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati
Ukrajinci sada imaju širok raspon oružja dugog dometa za napade duboko u ruski teritorij
Neprestano razvijaju nova rješenja
Ukrajinci sada imaju širok raspon oružja dugog dometa za napade duboko u ruski teritorij
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Jedinstveno nalazište
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Koristite ovaj model iPhonea? Vrijeme je da kupite novi
Evo i zašto
Koristite ovaj model iPhonea? Vrijeme je da kupite novi
Nevjerojatan video: Bjegunac leži na cesti, policijski pištolji su upereni prema njemu, a onda se pojavio robotaksi
Nije bio spreman na to
Nevjerojatan video: Bjegunac leži na cesti, policijski pištolji su upereni prema njemu, a onda se pojavio robotaksi
NASA-ina studija upozorava: Gotovo sve fotografije koje dobivamo sa svemirskih teleskopa su - zagađene
Sve veći problem
NASA-ina studija upozorava: Gotovo sve fotografije koje dobivamo sa svemirskih teleskopa su - zagađene

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Japan tvrdi da s kineskog nosača zrakoplova nastavljaju intenzivne zračne operacije
KINA I JAPAN
Sukob se pogoršava: "To signalizira potencijalni napad"
Snažan potres pogodio Japan!
Oglasila se premijerka
Snažan potres pogodio Japan, osjetio se i u Rusiji: Izdano upozorenje, cunami pogodio dijelove zemlje, evakuacija u tijeku
Orban poslao zastrašujuće upozorenje: "Bruxelles se priprema za rat s Rusijom. Već je određen i datum"
Šokirao objavom
Orban tvrdi: "Bruxelles se priprema za rat s Rusijom. Već je određen i datum"
show
Marko Perković Thompson najavio koncert u Poreču
fanovi oduševljeni!
Thompson najavio novi koncert, sam je objavio vijest: ''Bilo je i vrijeme...''
Intervju s Ivančicom Pahor
''nakon niza pretraga...''
Naša bivša misica boluje od karcinoma: ''Tijelo je slalo signale...''
Thompsonova supruga Sandra u publici na varaždinskom koncertu
posebna prigoda
Thompsonova supruga pokazala s kim je uživala na njegovom koncertu u Varaždinu!
zdravlje
Kako izgubiti 5 kg hodanjem? Ovo je plan koji stvarno djeluje
Ne morate se iscrpljivati treninzima
Kako izgubiti 5 kg hodanjem? Ovo je plan koji stvarno djeluje
Prvi simptomi bolesti bubrega: 11 znakova da ne rade kako treba
Mnogi je imaju, a ne znaju
Prvi simptomi bolesti bubrega: 11 znakova da ne rade kako treba
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
Piše liječnik
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
zabava
Ovako se Balkanac prevozi Mercedes! Scena nasmijala cijelu regiju
Urnebesno
Ovako Balkanac prevozi Mercedes! Scena nasmijala cijelu regiju
Mladi vozač nasmijao promet natpisom na vozilu! Pogledajte što je napisao
Urnebesno
Mladi vozač nasmijao promet natpisom na vozilu! Pogledajte što je napisao
Konobar u poznatom njujorškom restoranu progovorio na hrvatskom i oduševio sve prisutne
Reakcije gostiju su sve
Konobar u poznatom njujorškom restoranu progovorio na hrvatskom i oduševio sve prisutne
tech
Ukrajinci sada imaju širok raspon oružja dugog dometa za napade duboko u ruski teritorij
Neprestano razvijaju nova rješenja
Ukrajinci sada imaju širok raspon oružja dugog dometa za napade duboko u ruski teritorij
Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati
Novo istraživanje upozorava
Ove dvije generacije sve češće obolijevaju od rijetkog oblika raka čiji se simptomi lako mogu krivo interpretirati
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
Jedinstveno nalazište
Rekordno otkriće u Boliviji: Gdje god pogledate, tlo je prekriveno njima!
sport
Ivan Leko postao trener Club Bruggea
IZ VEDRA NEBA
Ivan Leko iznenada osvanuo na novom poslu, već u srijedu čeka ga Arsenal u Ligi prvaka
VIDEO Slučajno mobitelom snimio Vuškovićev gol života, pogledajte ovo!
strašan gol!
VIDEO Slučajno mobitelom snimio Vuškovićev gol života, pogledajte ovo!
Baturina ostaje u Italiji: Englezi pokušali, odgovor stigao ekspresno
Javlja Fabrizio
Neočekivana ponuda za Baturinu iz Premier lige: Odgovor iz Italije sve je iznenadio
tv
U dobru i zlu: Možda im se na kraju sreća i osmjehne - ipak su oni Sriće
U DOBRU I ZLU
U dobru i zlu: Možda im se na kraju sreća i osmjehne - ipak su oni Sriće
U dobru i zlu: Nakon ovakve poruke neće ostati ravnodušna
U DOBRU I ZLU
U dobru i zlu: Nakon ovakve poruke neće ostati ravnodušna
MasterChef: Kandidati MasterChefa zaigrali novu igru! Tko najbolje imitira članove žirija?!
GUESS THE CHEF
Kandidati MasterChefa zaigrali novu igru! Tko najbolje imitira članove žirija?!
putovanja
Lako i jednostavno: domaći likeri kao božićni poklon
Domaće i fino
Lako i jednostavno: Domaći likeri kao savršen božićni poklon
Sokol kula: Lijepa ratnica s hrvatskog juga koja pruža pogled koji nikada nećete zaboraviti
Vrijedi posjetiti
Sokol kula: Lijepa ratnica s hrvatskog juga koja pruža pogled koji nikada nećete zaboraviti
Čokoladne kuglice s orasima recept
Božanstveni okus
Ove kuglice od čokolade i oraha su prefine, lako ih je napraviti – ne morate čak ni paliti pećnicu
novac
Martina Ćustić stvorila kremu kako bi pomogla svojoj kćeri: "Ovo je moj doprinos svima koji se bore sa sličnim tegobama“
Inspirativna priča
Martina Ćustić stvorila kremu kako bi pomogla svojoj kćeri: "Ovo je moj doprinos svima koji se bore sa sličnim tegobama“
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Austrijski milijarder i bivši vlasnik Pornhuba zainteresiran za imovinu Lukoila
neočekivan kupac
Austrijski milijarder i bivši vlasnik Pornhuba zainteresiran za imovinu Lukoila
lifestyle
Popis recepata za kolače s orasima
Omiljeni sastojak
Za vas smo pripremile popis od 17 fantastičnih recepata za kolače s orasima
Ženski parfemi koji se sviđaju (gotovo) svima, idealna su opcija i za poklon
OMILJENI SU
15 parfema koji se sviđaju (gotovo) svima, idealna su opcija i za poklon
Laura Gnjatović u bundi i trapericama na zagrebačkoj špici
I raskošna bunda
Laura Gnjatović: Uske traperice i ženstvene čizme nepogrešiva su kombinacija za zagrebačku špicu
sve
Ovako se Balkanac prevozi Mercedes! Scena nasmijala cijelu regiju
Urnebesno
Ovako Balkanac prevozi Mercedes! Scena nasmijala cijelu regiju
Popis recepata za kolače s orasima
Omiljeni sastojak
Za vas smo pripremile popis od 17 fantastičnih recepata za kolače s orasima
Ženski parfemi koji se sviđaju (gotovo) svima, idealna su opcija i za poklon
OMILJENI SU
15 parfema koji se sviđaju (gotovo) svima, idealna su opcija i za poklon
 

Nastavi čitati

Business
SAD i EU, ilustracija
Stav je jasan

Velika pravila, velike kazne: EU tjera američki Big Tech da se pokori europskom tržištu, a pritisak iz SAD-a sve je manje bitan

piše Branimir Vorša
Business
Volkswagen
Fokus na Njemačku i Europu

VW signalizira skromnija ulaganja do 2030.

piše Hina
Business
Ivona Poljak
Startaj Hrvatska 2025.

Spoj emocija i okusa: Keksići koji podižu raspoloženje i nude predah od rutine

piše Zimo
Business
Fintech, ilustracija
Balint Fischer, Dorsum

Intervju sa stručnjakom za fintech: "AI i fintech neće uništiti banke. Pretvorit će ih u nešto bolje"

piše Martina Čizmić
Business
Amazonov paket, ilustracija
I nije jedini

Amazon platio 180 milijuna eura zbog talijanske istrage o mogućoj poreznoj prijevari

piše Hina
Business
Mark Zuckerberg
Gube novac

Meta mijenja strategiju: Metaverse više nije bitan?

piše Branimir Vorša
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima