Više od 10.000 europskih hotela podiglo je kolektivnu tužbu protiv digitalne platforme za rezervaciju smještaja Booking.com, upozorivši da im je klauzula o "cjenovnom paritetu" prouzročila gubitka.
tri vijesti o kojima se priča


Klijenti pretražuju smještaj na Booking.comu i potom ga rezerviraju na internetskim stranicama hotela zbog povoljnijih cijena, naglasila je kompanija, zabranivši takvu praksu klauzulom o "cjenovnom paritetu".
Hoteli se tako u ugovorima s internetskim platformama za rezervaciju smještaja često obavezuju da na vlastitim internetskim stranicama i na onima konkurentskih platformi neće nuditi niže cijene, prihvaćajući načelo cjenovnog pariteta.
EU je u međuvremenu usvojio zakon o digitalnim tržištima koji velikim internetskim platformama zabranjuje ugovorne odredbe o cjenovnom 'paritetu' i Sud EU-a (ECJ) istaknuo je u rujnu prošle godine da Booking.com ugovornim određivanjem cjenovnog praga za hotelski smještaj potencijalno ograničava konkurenciju.
Cjenovni paritet nije ključan za ekonomsku održivost Booking.coma, upozorili su suci, ali ipak ne predstavlja povredu propisa o tržišnom natjecanju.
Hoteli su sada nizozemskom sudu podnijeli tužbu, tvrdeći da im je klauzula o "cjenovnom paritetu" prouzročila gubitke.
Europski hotelijeri dugo su bili prisiljeni tolerirati nepoštene uvjete poslovanja i prekomjerne troškove. Vrijeme je da se ujedinimo i da zatražimo odštetu, rekao je Alexandros Vassilikos, predsjednik udruge ugostitelja HOTREC.
Naša zajednička inicijativa šalje jasnu poruku: ugostiteljstvo u Europi neće tolerirati zlouporabe na digitalnom tržištu, dodao je Vassilikos.
Uz HOTREC, kolektivnu tužbu podupire i više od 30 nacionalnih hotelskih udruga, uz koordinaciju zaklade Hotel Claims Alliance.
Cilj im je osigurati naknadu štete nastale između 2004. i 2024. godine.
Prema studiji koju su proveli HOTREC i švicarski hotelijerski fakultet, Booking Holdings držao je 2023. godine 71 posto udjela u europskom tržištu dok se udio izravnih rezervacija znatno smanjio posljednjih godina.
Nizozemske udruge za zaštitu potrošača najavile su pak krajem lipnja tužbu protiv Booking.coma, tvrdeći da je od 2013. godine 'napuhavao' cijene hotelskog smještaja.
Zaklada za potraživanja potrošača (CCC) i Udruga potrošača pozvale su građane koji su zbog takve Booking.comove prakse pretrpjeli štetu da mi se pridruže.
Booking.com već godinama naplaćuje previsoke cijene za hotelske sobe, što je nizozemskim potrošačima prouzročilo štetu od "nekoliko stotina milijuna eura", ustvrdile su udruge.
Naše istraživanje pokazalo je da Booking.com krši propise o tržišnom natjecanju i zaštiti potrošača od siječnja 2013. godine, izjavio je predsjednik CCC-a Bert Heikens.