Izjave koje je iznijela udruga hotelijera HOTREC su netočne i mogu dovesti do pogrešnog tumačenja, reagirala je u ponedjeljak administracija platforme za rezervaciju smještaja Booking.com.
tri vijesti o kojima se priča


Izjave koje je iznio HOTREC su netočne i mogu dovesti do pogrešnog tumačenja. Presuda Suda Europske unije nije zaključila da su klauzule o cjenovnom paritetu koje koristi Booking.com protukonkurentske niti da utječu na tržišno natjecanje (...). Stoga ova presuda ne otvara prostor za zahtjeve za naknadu štete, a mi ćemo i dalje, ako bude potrebno, pred sudom dokazivati da klauzule o paritetu nemaju protukonkurentski učinak. Također, želimo potvrditi da nismo zaprimili nikakvu službenu obavijest o pokretanju kolektivne tužbe, kaže se u reakciji Booking.coma.
Agencija dpa u ponedjeljak je izvijestila da je više od 10.000 europskih hotela podiglo je kolektivnu tužbu protiv digitalne platforme za rezervaciju smještaja Booking.com, upozorivši da im je klauzula o "cjenovnom paritetu" prouzročila gubitke.
Klijenti pretražuju smještaj na Booking.comu i potom ga rezerviraju na internetskim stranicama hotela zbog povoljnijih cijena, naglasila je kompanija, zabranivši takvu praksu klauzulom o "cjenovnom paritetu".
Hoteli se tako u ugovorima s internetskim platformama za rezervaciju smještaja često obavezuju da na vlastitim internetskim stranicama i na onima konkurentskih platformi neće nuditi niže cijene, prihvaćajući načelo cjenovnog pariteta.
EU je u međuvremenu usvojio zakon o digitalnim tržištima koji velikim internetskim platformama zabranjuje ugovorne odredbe o cjenovnom 'paritetu' i Sud EU-a (ECJ) istaknuo je u rujnu prošle godine da Booking.com ugovornim određivanjem cjenovnog praga za hotelski smještaj potencijalno ograničava konkurenciju.
Cjenovni paritet nije ključan za ekonomsku održivost Booking.coma, upozorili su suci, ali ipak ne predstavlja povredu propisa o tržišnom natjecanju.
Hoteli su sada nizozemskom sudu podnijeli tužbu, tvrdeći da im je klauzula o "cjenovnom paritetu" prouzročila gubitke.
Europski hotelijeri dugo su bili prisiljeni tolerirati nepoštene uvjete poslovanja i prekomjerne troškove. Vrijeme je da se ujedinimo i da zatražimo odštetu, rekao je Alexandros Vassilikos, predsjednik udruge ugostitelja HOTREC.
Uz HOTREC, kolektivnu tužbu podupire i više od 30 nacionalnih hotelskih udruga, uz koordinaciju zaklade Hotel Claims Alliance.