Huawei kaže da njihova nova baterija daje domet od 3000 kilometara i da se puni za manje od pet minuta

Huawei tvrdi da njihova nova čvrsta baterija može revolucionirati doseg i punjenje električnih vozila, ali stručnjaci upozoravaju da laboratorijski uspjeh ne znači i masovnu primjenu.

Branimir Vorša | 03.07.2025. / 13:47 komentari
Litijske baterije u automobilima, ilustracija (Foto: Getty Images)

Globalnoj utrci za dominaciju u području čvrstih baterija, Huawei se priključio s tvrdnjama o potencijalnim tehnološkim probojima koje neki stručnjaci dočekuju s opreznim skepticizmom.

tri vijesti o kojima se priča Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote Samsung Galaxy S25 serija - 11 Nakon Britanaca, pozvali i Amerikance Iz Samsunga pozvali korisnike na aktivaciju važne opcije na telefonima

Prema navodima portala Car News China, Huawei je prijavio patent za čvrstu bateriju s energetskom gustoćom između 400 i 500 Wh/kg, što je i do tri puta više od gustoće današnjih EV baterija. Patent opisuje metodu dodavanja dušika sulfidnim elektrolitima kako bi se smanjile nuspojave na sučelju s litijem. Ostali tehnički detalji za sada nisu otkriveni.

Huawei ne proizvodi vlastita električna vozila, već surađuje s kineskim proizvođačima automobila pružajući im svoje tehnologije. Time se pridružuje globalnim imenima kao što su BMW, Mercedes-Benz, VW, BYD i Stellantis, koji također istražuju prednosti čvrstih baterija.

Zapanjujuće tvrdnje o dosegu

Huawei tvrdi da njegova baterijska tehnologija može omogućiti do 3000 kilometara dosega s jednim punjenjem te da može ostvariti punjenje od 10 do 80% za manje od pet minuta. Međutim, mnogi stručnjaci iz industrije sumnjaju u te brojke.

U razgovoru za Electrek, Yang Min-ho, profesor energetskog inženjerstva na južnokorejskom Sveučilištu Dankook, istaknuo je da takvi rezultati „možda jesu mogući u laboratorijskim uvjetima“, ali je naglasio da bi ih bilo izuzetno teško reproducirati u stvarnim uvjetima zbog gubitka energije i problema s toplinskim upravljanjem. Također je dodao da je metoda dodavanja dušika standardna tehnika, koju je teško skalirati za globalnu proizvodnju.

Analitičari upozoravaju da bi Huaweijev deklarirani doseg zahtijevao ogroman paket baterija, što bi povećalo težinu i narušilo voznu dinamiku električnog vozila. Smatraju da bi postizanje dometa od oko 965 kilometara s manjim, visokogustim baterijama bilo korisnije i tržišno održivije, piše TechRadar.

Iako Kina prednjači u EV inovacijama i sve više ističe razvoj čvrstih baterija, očekivanja bi mogla nadmašiti ono što je realno isporučivo. Usprkos rastućem entuzijazmu, masovna tržišna primjena ipak ostaje neizvjesna.

Vezane vijesti