Na YouTubeu ih prate milijuni, a zarađuju dobar novac: Znate li tko su to VTuberi?

To je samo jedan od novih trendova koji prikuplja klikove, no nisu svi oduševljeni.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 03.07.2025. / 15:18 komentari
Studio za snimanje, ilustracija (Foto: Getty Images)

Milijuni youtubera bore se za svaki klik, pregled i komentar na ovom videoservisu, snimajući brojne i različite videozapise kako bi privukli pažnju algoritma i postali viralni. Konkurencija je brutalna i youtuberi stalno moraju biti angažirani, konstantno snimati i izmišljati nove stvari kako bi bili zanimljivi svojim pratiteljima i kako bi privukli nove.

tri vijesti o kojima se priča Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote Samsung Galaxy S25 serija - 11 Nakon Britanaca, pozvali i Amerikance Iz Samsunga pozvali korisnike na aktivaciju važne opcije na telefonima

To, naravno, nije lako, a njihov će posao u budućnosti biti još teži jer se za pažnju gledatelja više neće natjecati samo s drugim youtuberima, već i s potpuno novim oblikom konkurencije poput - VTubera.

Riječ je o virtualnim youtuberima, dakle, o youtuberima koji u biti - ne postoje.

Selfie u Zemljinoj orbiti Popularni youtuber ima neobičan plan: Uskoro ćete moći snimiti selfie u Zemljinoj orbiti

Na CNBC-u donose priču o VTuberu nazvanom Bloo koji izgleda kao nekakav lik iz crtića ili Fortnitea, a kojeg na tom videoservisu na kojem je prisutan godinama prati 2,5 milijuna ljudi koji gledaju kako igra GTA, Roblox, Minecraft i druge igre. Njegov je kanal do sada skupio čak 700 milijuna pregleda pa zarađuje sedmeroznamenkaste cifre. Stvorio ga je dugogodišnji nizozemski youtuber Jordi van den Bussche koji više nije mogao pratiti potražnju za stvaranjem vlastitog sadržaja pa se odlučio na stvaranje VTubera.

AI kanali bez lica

Zanimljivo je kako van den Bussche upravlja njegovim pokretima i glasom u stvarnom vremenu putem tehnologije za praćenje pokreta i praćenja pokreta lica, dok je za sve ostalo zaslužna umjetna inteligencija. Dugoročno, cilj Nizozemca je da umjetna inteligencija upravlja cijelom osobnosti i stvaranjem sadržaja Blooa. U tom slučaju on bi samo skupljao novac.

Iako je van den Bussche testirao i potpuno AI generirani sadržaj na Blooovom kanalu, nije zadovoljan rezultatima. Takav sadržaj, objasnio je, i dalje nema intuiciju i kreativne instinkte kao i ljudi. No jednom kada se to promijeni te kada AI bude radila bolji posao te bude brža i jeftinija od ljudi, onda će se u potpunosti prebaciti na tu tehnologiju. S obzirom na to da je na ovom polju u posljednje vrijeme zabilježen veliki napredak, čini se kako taj dan nije daleko.

MrBeast MrBeast, najpopularniji youtuber na svijetu, iznenadio priznanjem: Ako iznenada umrem…

Osim virtualnih youtubera, još jedan rastući trend na YT-u su tzv. AI kanali bez lica. Vode ih kreatori koji koriste različite AI alate za stvaranje slike i glasa, a oni se uopće ne pojavljuju u samim videozapisima. Takvi kreatori pokreću različite kanale i dnevno objavljuju brojne videozapise (što nije toliko teško jer posao za njih odrađuje AI), nadajući se da će neki privući pažnju algoritma i korisnika i postati viralan.

Što je stvarno, a što ne?

Prema jednom kreatoru s kojim su razgovarali novinari CNBC-a, a koji je želio ostati anoniman, takvi videozapisi su poput neke vrste audioknjiga uparenih s AI generiranim slikama i prijevodom, a osim osnovne ideje, sve ostalo je djelo umjetne inteligencije. Takvi videozapisi ponekad mogu zaraditi nekoliko tisuća dolara mjesečno.

Posebno je zanimljivo što je rekao kako AI u njegovom slučaju ne samo da nije ubila kreativnost, već se osjeća najkreativnijim do sada jer mora dnevno smisliti 60 do 80 viralnih videa. Nije rekao koristi li AI chatbotove kao inspiraciju za takve ideje.

MrBeast Dijeli ljudima milijune jer ga to čini sretnim, jedan je od najutjecajnijih ljudi na svijetu, a ima samo 26 godina

Postoji, naravno, i druga strana medalje. Osim što stručnjaci upozoravaju na činjenicu što više ne možemo znati što je stvarno, a što nije, odnosno je li riječ o AI ili stvarnom sadržaju, problem je i što je količina takvog sadržaja loše kvalitete koje je napravila umjetna inteligencija sve veća i preplavila je društvene mreže i videoservise. Originalan i stvaran sadržaj sve je teže pronaći, no kako su za CNBC objasnili kreatori koji koriste AI u stvaranju sadržaja, sve je to pitanje ponude i potražnje. Dok AI sadržaj dobiva klikove, oni će ga i dalje stvarati.

Izvor: CNBC

 

Vezane vijesti