Australski regulator medijima: Bojkotirajte Google i Facebook i prisilite ih da vam plate sadržaj

Australski mediji trebali bi se dogovoriti s internetskim platformama oko naknade koju bi platforme plaćale za objavljene vijesti. No, stvari ne idu baš glatko.

Martina Čizmić | 20.05.2020. / 16:07

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Australska komisija za natjecanje predložila je medijskim kućama u toj zemlji da udruže snage i organiziraju "kolektivni bojkot" Googlea i Facebooka ne bi li tako prisilili tehnološke divove da više plate za objavljene vijesti.

Podsjetimo, australski regulatori zaprijetili su Googleu i Facebooku velikim kaznama ukoliko ne pronađu zajednički jezik s medijskim kućama i dogovore plaćanje članaka koji se pojavljuju na njihovim platformama. Problem je nastao jer se mediji međusobno ne mogu dogovoriti što je to točno "vijest vrijedna plaćanja". Za neke je medije to svaka objavljena vijest, poput sporta i zabave, za druge se to odnosi samo na vijesti iz područja politike, gospodarstva i crne kronike.

S obzirom na to da pregovori između medija i internetskih platformi ne napreduju onako kako bi to regulatori željeli, objaviljen je prijedloge za osmišljavanje različitih mehanizama kojima bi se velike internetske platforme "prisililo" na dogovor s medijima. Prijedlozi su trenutno u javnoj raspravi, a među njima su se našli i neki, veoma zanimljivi. 

Jedan od prijedloga je "kolektivni bojkot ili prijetnja kolektivnim bojkotom" koji bi, smatraju u regulatornom tijelu, "možda ohrabrio Google i Facebooke da ponude medijima prikladniji način obračuna korištenja njihovog sadržaja".

Još nije poznato što mediji u Australiji misle o takvom prijedlogu, no činjenica je da se žure dogovoriti s internetskim platformama zbog trenutnog stanja na medijskoj sceni. Naime, zbog krize nastale pandemijom koronavirusa, smanjeni su prihodi od oglašavanja što je u konačnici rezultiralo brojnim otpuštanjima i zatvaranjima medijskih organizacija.

Predsjednik australskog regulatora, Rod Sims, već je ranije odbacio Googleove tvrdnje da ta tvrtka ne zarađuje na vijestima koje objavljuje.

Zapravo se postavlja pitanje koliko te vijesti vrijede platformi. Do koje točke žele biti odredište na kojem je moguće saznati sve?, rekao je Sims te dodao: Govore o tome da žele doprinijeti društvu. Pa, novinarstvo doprinosti društvu, koliko im je važno biti dio toga?

I druge zemlje pomno prate što se događa u Australiji te hoće li australski regulatori i mediji uspjeti natjerati Google i Facebook da plate za korištenje njihovih medijskih sadržaja. Ako uspiju, to bi moglo postaviti presedan na koji bi se i druge zemlje mogle pozvati prilikom dogovaranja naknada za svoje medije. 

Izvor: Guardian

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti