Elena Lavezzi, Revolut: Ako imate dobar proizvod, ljudi će ga htjeti koristiti i bez puno reklame

Svjedoci smo toga koliko brzo se fintech aplikacije prihvaćaju kad se pojave na tržištu, što pokazuje da su ljudi željni inovacija koje im poboljšavaju svakodnevni život i čine ga jednostavnijim, ističe Elena Lavezzi iz Revoluta.

Martina Čizmić | 05.12.2019. / 12:01

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Britanski startup Revolut u kratkom je vremenu osvojio simpatije diljem svijeta, a bez pretjerane reklame prikupio je više od osam milijuna korisnika. I u Hrvatskoj mnogi koriste usluge Revoluta. Samo usmenom preporukom pridobili su više od 70 tisuća korisnika. 

No što je zapravo Revolut? Najjednostavnije rečeno, Revolut je digitalni bankovni račun. Na početku je bio zamišljen kao kartica za putovanja kod koje su svi troškovi koji nastaju prilikom podizanja gotovine, plaćanja i razmjene valuta na putovanju u inozemstvu maksimalno smanjeni.

Danas je Revolut prerastao okvire startupa i postao ozbiljan igrač na fintech tržištu. Iako ga neki nazivaju digitalnom bankom, to baš i nije točno.

Što je točno Revolut i što nam pripremaju u budućnosti, porazgovarali smo s Elenom Lavezzi, Revolutovom voditeljicom za Jugoistočnu Europu.

Raščistimo nešto na samom početku - je li Revolut digitalna banka ili ne? I koja je glavna razlika između Revoluta i klasičnih banaka koje svi poznajemo i koristimo?

Revolut nije banka, još. Dobili smo bankarsku licencu u Litvi, ali to ne znači da automatski postajemo banka. Još će biti potrebno nekoliko mjeseci prije no što ta bankarska licenca postane u potpunosti važeća. Naša je vizija izgraditi prvu zaista globalnu banku i ponuditi našim klijentima mogućnost da upravljaju svojim financijama - dnevnom potrošnjom, razmjenom valuta, osiguranjem, kriptovalutama, trgovanjem na burzi i slično - pomoću jedne aplikacije, bilo kad i bilo gdje u svijetu, a da pri tome znaju da će dobiti najbolju vrijednost i korisničko iskustvo. Kako bismo bili tako orijentirani na korisnike i ponudili im personalizirano iskustvo, ključno je biti skalabilan, a to je glavna razlika između Revoluta i klasičnih banaka.

Revolut je imao zanimljiv ulazak na hrvatsko tržište. Samo ste preporukama pridobili tisuće korisnika, a popularnost vam i dalje raste. Imate li kakve posebne planove za hrvatsko tržište? Otvaranje lokalnog ureda? Neko zanimljivo partnerstvo?

Veoma smo ponosni što imamo tako dobar proizvod koji nam je osigurao, samo usmenom preporukom, više od 70 tisuća korisnika u Hrvatskoj i više od osam milijuna diljem svijeta. Korisničko iskustvo ključni je prioritet za nas i jedan od glavnih razloga zbog kojih je naš proizvod tako cijenjen jest činjenica da je veoma jednostavan za korištenje i veoma intuitivan. Također, prepoznavanje lokalnih potreba i poboljšavanje proizvoda prema njima veoma nam je važno. Zaista pomno proučavamo hrvatsko tržište i njegov razvoj te smo u kontaktu s nekim partnerima s kojima bismo proveli zajedničke aktivnosti. Otvaranje lokalnog ureda ovisi o mnogo faktora. Trenutačno je malo prerano da o tome razmišljamo, ali mogli bismo uzeti u obzir ako nastavimo rasti i u budućnosti.

Jeste li primijetili kakvu razliku između hrvatskih korisnika i korisnika u drugim dijelovima Europe? Jesu li Hrvati na bilo koji način različiti ili specifični?

Mnogo se govori o tradicionalizmu u financijskim aspektima života. Osim u nordijskim zemljama, većina Europe, pogotovo zemlje za koje sam ja odgovorna u Revolutu - Portugal, Španjolska, Italija, Slovenija, Hrvatska, Cipar, Malta i Grčka - tradicionalne su. No trenutačni broj korisnika Revoluta raste veoma brzo i zapravo prkosi tim dobro poznatim tradicionalnim tezama. Svjedoci smo toga koliko brzo se fintech aplikacije prihvaćaju kad se pojave na tržištu, što pokazuje da su ljudi željni inovacija koje im poboljšavaju svakodnevni život i čine ga jednostavnijim. Uz to što štede na provizijama, Revolut korisnicima štedi i vrijeme u svakodnevnim financijskim aktivnostima, a naši podaci govore kako Hrvati cijene upravo to.

Od originalne Revolut kartice, sad je vaša ponuda narasla na nekoliko različitih proizvoda. No spomenuli ste i neke proizvode koji su još uvijek u razvoju - primjerice Revolut Kids. Možete li nam otkriti što Revolut planira u budućnosti?

Nedavno smo predstavili trgovanje dionicama bez provizije, čime smo omogućili svima da ulažu na američkoj burzi za svega jedan dolar. Veoma smo ponosni na to jer smo konkretno demokratizirali financijsko tržište. U sljedećih nekoliko mjeseci lansirat ćemo Revolut Youth - korisnici će moći na svoj račun dodati svoju djecu kao sekundarne korisnike, a svaki će imati svoju karticu. Početkom 2020. predstavit ćemo i aplikaciju baš za djecu. Naša je misija veoma jednostavna - želimo pomoći djeci da bolje upravljaju svojim novcem i troše ga pametnije. Vjerujemo da upravljanje novcem učite korak po korak, kroz iskustvo i uz pomoć roditelja.

Revolut ima sjedište u Velikoj Britaniji. Hoće li Brexit (kad se jednom dogodi) imati kakav utjecaj na vaše poslovanje?

Ishod Brexita još uvijek je nesiguran, ali već smo poduzeli proaktivne korake kako bismo zaštitili svoje klijente. Prošle godine utemeljili smo novu europsku tvrtku (Revolut Payments UAB), koja upravo zato što je utemeljena u Europi može bez problema poslovati u cijeloj Europskoj uniji. Tako da, bez obzira na ishod Brexita, svi će moći koristiti Revolut kao i dosad.  

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti