Hrvatski startup sprema se osvojiti britansko tržište, a u tome će mu pomoći investicija od 300 tisuća eura

Peekator je počeo kao Uber za mystery shopping barova i restorana. No, ubrzo su prepoznali kako za tako nešto, na tržištu još ne postoji potreba.

Martina Čizmić | 19.08.2021. / 09:27

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Hrvatski startup (i platforma) Peekator pohvalio se krajem srpnja kako je dobio seed investiciju od 300 tisuća eura. Podsjetimo, Peekator je platforma za brza i agilna istraživanja potrošača, koja ima misiju u kratkome roku (od 24 do 48 sata) prikupiti iskustva i dojmove potrošača i prezentirati ih klijentima kroz softversku platformu.

Startp je pokrenuo Marin Mrša, a od 2018. godine ga razvija u Ziceru. 

Za mene je Peekator mnogo više od platforme. On mi omogućava da spojim svoju strast i ljubav prema poduzetništvu s mogućnošću rada u timu iznimno kvalitetnih ljudi. Bolje od toga ne postoji, ističe Mrša.

Peekator je, prisjeća se Mrša, počeo kao Uber za mystery shopping barova i restorana. Ta ideja se ubrzo izjalovila jer se pokazalo da na tržištu (još) ne postoji ta potreba. No, to je dovelo do toga da se fokusiraju na mystery shopping za jednog korporativnog klijenta - i ta se suradnja nastavila do danas.

To nas je onda odvelo do novih korporativnih klijenata kojima je trebalo fizičko anketiranje ljudi na izlasku iz poslovnice te nam je to jedno vrijeme postao primarni fokus. Nakon toga imali smo ideju da radimo vlastita istraživanja te prodajemo prikupljene podatke. Zatim smo došli do toga da bi mogli raditi istraživanja na vlastitom online panelu ljudi prema klijentskim potrebama. Imali smo sreću da smo na svom putu radili s nekima od najjačih imena na lokalnoj sceni, prisjeća se Mrša.

Tri godine kasnije, Peekator je pronašao svoje mjesto na tržištu i postao prepoznatljiv po onome što nudi. 

Baš smo nekidan imali diskusiju o svim našim "promašenim" smjerovima i zaključili da nijedan od njih nije baš promašen. U svakom od njih bi se mogla napraviti mala tvrtka koja bi zapošljavala 5 do 10 ljudi i uredno radila i funkcionirala. Ali - to nije naša ambicija. Naša ambicija je biti skalabilni, izaći na svjetsko tržište i konkurirati najvećima. A za to smo trebali skalabilno rješenje koje automatizira one dijelove procesa gdje ne možemo pružiti dodatnu vrijednost, kako bismo se mogli fokusirati na analize i izvještaje koji su ono što je najbitnije klijentima, pojašnjava Mrša.

Kako sami ističu, u svojim počecima, financirali su se vlastitim kapitalom osnivača. Napravili su ono što za startup predstavlja veliki izazov - stavili su prodaju na prvo mjesto. Odmah su izašli pred klijente i počeli komercijalno prodavati svoja rješenja. Tako je Peekator zapravo cijelo vrijeme imao prihode od stvarnih projekata sa stvarnim klijentima koji financiraju funkcioniranje tvrtke.
Kada su uhodali model u kojem su mogli normalno funkcionirati i financirati se iz tekućih projekata, postalo im je jasnije da to ipak nije dovoljno za iskorak na svjetsko tržište. Tek tada su krenuli putem traženja vanjske investicije.

Za prikupiti investiciju pričali smo s oko 30-ak različitih potencijalnih investitora, od VC fondova do poslovnih anđela. Bilo je tu svega, od ljudi koji su nam dijelili savjete što bismo trebali raditi bez da su uopće pogledali pitch deck ili web i uopće pokušali shvatiti što mi zapravo radimo, do ljudi koji su nam govorili da smo preambiciozni što želimo izaći na svjetsko tržište i da se držimo samo svoje regije. Bilo je i odličnih sastanaka gdje smo već vidjeli ponudu na stolu, a onda bi se ispriječili nekakvi birokratski ili pravni problemi, govori Mrša.

U konačnici ih je Zagrebačka burza spojila s ulagačima iz Omnia ulaganja.

Već od prvog sastanka bilo je jasno da se tim iz Omnije ozbiljno pripremio, proučio sve i da su već na prve sastanke došli s prijedlozima kako bi oni nama mogli pomoći. Ozbiljno su shvatili našu predanost napornom radu i ambiciji da izađemo na svjetsko tržište i dijele našu strast prema tome. Tako da smo jednostavno kliknuli u mindsetu da treba postaviti visoke ciljeve i onda uporno raditi da ih se ostvari. To je puno važnije od samog iznosa financijske investicije. Važnije je da smo našli partnera koji dijeli naše vrijednosti i zajedno s nama je entuzijastičan oko ovog projekta, pojašnjava Mrša.

 

Iako je na početku Mrša sam razvijao Peekator, danas u timu ima 10 stručnjaka.

Naš tim se širio polako, ovisno o mogućnostima i potrebama. No, vrlo smo brzo shvatili da trebamo ljude s različitim znanjima i kvalitetama. Tako da danas imamo tri mala tima: inženjeri za razvoj, tim sociologa za podršku u istraživanjima i prodajni tim. U Peekatoru nema tema koje su zabranjene i svaki član tima sa svojim voditeljem ima jednom mjesečno 1-na-1 sastanak. Zaposlenik tu dobije feedback na svoj rad, ali mu se daje i mogućnost dati feedback na rad voditelja i cijelog Peekatora. Nudimo i svu silu online tečajeva, kao i pristup različitim materijalima i izvještajima koje daju vodeće udruge iz industrije... Uglavnom, tko želi, ima itekako prostora napredovati, ističe Mrša.

S obzirom na seed investiciju, planovi su veliki.

Za godinu dana Peekator je tvrtka za brza i agilna istraživanja potrošača koja donosi rezultate klijentu u roku 24 do 48 sata s desecima klijenata na UK tržištu. Za pet godina Peekator je jedna od top 20 tehnološki inovativnih tvrtki za istraživanje potrošača prema godišnjem izvještaju Greenbooka. Ni manje ni više, priča Mrša koji se sprema preseliti u London kako bi širenje na britansko tržište mogao voditi iz prve ruke. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti