Od slučajnog susreta uz muffine do suradnje: Kako coworking prostori mogu pomoći mladim poduzetnicima

Živimo u društvu u kojem još nije osviješten značaj i potencijal IT tehnologija, nego se i dalje govori "sagradi ti nešto, daj ljudima nešto opipljivo", a ne pričaj o nevidljivim stvarima'.

Martina Čizmić | 16.06.2021. / 11:18

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Posljednjih se godina diljem Hrvatske otvaraju inkubatori, predinkubatori i coworking prostori u kojima (većinom) mladi i ambiciozni ljudi pokušavaju svoje ideje pretvoriti u stvarnost. I iako većina u predinkubatore i inkubatore već ulazi s nekim timom s kojim rade, glavna je zamisao takvih prostora omogućiti ljudima da se međusobno povežu i realiziraju nove ideje. 

Jedna takva priča dolazi iz PICS@FESB predinkubatora i coworking prostora koji je pokrenut u sklopu projekta ICT županija u Splitu. Nikolina Jerković, osnivačica i vlasnica LLano Agency za vizualne komunikacije i Slaven Damjanović, osnivač i vlasnik Field Data te inovativne aplikacije eAgrar za poljoprivredne proizvođače, nisu se poznavali prije dolasak u PICS@FESB predinkubator. No jedan slučajan susret brzo je izrodio poslovnu suradnju na obostrano zadovoljstvo. 

Susret s Damirom Brčićem, voditeljem projekta ICT županija koji se dogodio 2018. godine na međunarodnoj konferenciji Shift u splitskom HNK. Bila sam na Shiftu i primijetila gužvu oko štanda ICT županija. Damir i ja smo tu započeli neformalni razgovor uz muffine. Rekla sam mu da sam već držala radionice iz grafičkog dizajna u Domu mladih. Nakon tih muffina i razgovora, prvu suradnju ostvarili smo preko EDIT Graphic Design START-a na kojem sam držala, također besplatne, radionice grafičkog dizajna za početnike. Eto, u našem slučaju uspješna poslovna priča i suradnja započela je uz fine muffine, uz smijeh se prisjeća Nikolina.

Nakon toga, nekako probudila se njena želja za odlaskom u poduzetničke vode. Okidač je, kako sama kaže, bila dosada na tadašnjem radnom mjestu gdje je u razdoblju između 8 i 16 sati svakog radnog dana morala biti kreativna.

Kad bih išla na posao, koračala bih dva koraka naprijed, jedan nazad jer znam da ću tamo sjediti osam sati u nekom kutu i nešto raditi. Ali, ljudi rastu iz frustracija, trebaju izaći iz svoje komfor zone i zato stalno treba preispitivati stvari koje radiš i gdje se nalaziš.U privatnom poslu sam od listopada 2018. godine. Bilo je neizvjesno, ali svakako puno bolje od sjedenja u tvrtki osam sati tijekom kojih sam nužno morala biti kreativna, a s kreativnošću to ne funkcionira tako. Ja sam više noćni tip i puno mojih ideja dođe upravo u tom razdoblju, pojasnila je Nikolina. Živimo u društvu u kojem još nije osviješten značaj i potencijal IT tehnologija, nego se i dalje govori "sagradi ti nešto, daj ljudima nešto opipljivo", a ne pričaj o nevidljivim stvarima', prisjetila se.

Do suradnje sa Slavenom nije došlo odmah, ali nije ni dugo trebalo da se njih dvoje povežu.

Prije nego smo se upoznali i dogovorili suradnju u PICS@FESB predinkubatoru, pratila sam razvoj lokalne startup scene kroz aktivnosti koje organizira ICT Županija i tu sam uočila Slavenovu aplikaciju. Procijenila sam da se radi o vrlo kvalitetnom i ozbiljnom proizvodu u smislu daljnjeg razvoja i tržišnog potencijala, ali da mu u sklapanju cjelokupnog poslovnog mozaika nedostaje brendiranje i vizualni identitet. Tada sam došla na ideju da mu besplatno napravim brending i vizualni dizajn, a kako smo oboje početnici, smatrala sam da na neki način trebamo jedan drugome pomoći. Nekako se tada dogodio i lockdown, sve je postalo relativno, i željela sam to slobodno vrijeme koje se odjednom stvorilo jer mi je dosta klijenata otkazalo, uložiti u nešto pozitivno. Već tada sam znala da Slaven ima i viziju, a njegov proizvod potencijal i shvatila sam kako bismo oboje u simbiozi uspjeli. Jako je važno da moj klijent točno zna što želi u budućnosti.
Naš prvi sastanak trajao je tri sata tijekom kojih sam ga dobro izrešetala pitanjima o ključnim vrijednostima, tržištu kojem teži, idealnom klijentu i sl. Gledala sam sve, od toga kako govori, kako se oblači, jer je i to važno za vizualni identitet kao način na koji predstavljaš sebe i svoj brend. Za početak, najvažnije je odrediti tipografiju, odnosno što jednostavniji logo. Također, u slučaju budućih izmjena, važno je da se osoba ne veže previše za taj prvi, početni vizual, jer će mu kasnije biti teško prelaziti na nešto drugo. Nakon toga smo uređivali društvene mreže i neke elemente web stranice koju je on sam ranije napravio. Slaven je bio oduševljen rješenjima
, prisjetila se samih početaka Nikolina.

I Slaven je iskustvo suradnje s Nikolinom naveo kao jedan od svijetlih primjera nastalih pod okriljem ICT županije.

To je bilo odlično iskustvo jer Nikolina brendiranju i vizualnom dizajnu pristupa jako temeljito i profesionalno te u svakom koraku procesa donosi nove i zanimljive stvari i pitanja. Suradnja je rezultirala novim vizualnim ruhom kojim se predstavljamo korisnicima, zadovoljno je kazao Slaven.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti