Mark Zuckerberg jučer je objavio financijske rezultate za prethodni kvartal te je objavio očekivanja za nadolazeće razdoblje koja su prilično razočarala investitore. Iako su ti rezultati u prva tri mjeseca ove godine bili bolji od očekivanja analitičara te su prihodi porasli 27 posto i dosegli skoro 36,5 milijardi dolara, uz profit veći od 12 milijardi dolara, investitore su zabrinule Zuckerbergove najave o - investicijama.
Naime, najavio je kako će Meta nastaviti s velikim ulaganjima u metaverzum, odnosno pametne naočale i miksanu realnost, što su industrije u kojima se i dalje bilježe samo gubici, a spomenuo je i nastavak investiranja u umjetnu inteligenciju, od čega u budućnosti očekuje velike prihode. Dok je kompanija ranije očekivala kako će njihovi izdaci za ovu godinu iznositi između 30 i 37 milijardi dolara, sada su ta očekivanja povećana na između 35 i 40 milijardi dolaru.
Poseban trn u oku investitorima upravo je odjel Reality Labs unutar kojeg se razvijaju svi proizvodi i servisi vezani uz metaverzum. I tijekom posljednjeg kvartala taj je odjel završio u velikom minusu (3,85 milijardi dolara) te su se njegovi ukupni gubici od kraja 2020. godine popeli na više od 45 milijardi dolara. Za aktualni kvartal očekuje se novi veliki minus, od 4,31 milijardu dolara.
Upravo je metaverzum najveći razlog velikog pada cijene dionice i vrijednosti tvrtke prije nekoliko godina, zbog čega je Zuckerberg prošlu godinu proglasio godinom učinkovitosti i fokusiranjem na profitabilne kategorije i brojnim otkazima, ponovno vratio povjerenje investitora, što je rezultiralo velikim porastom cijene dionice i vrijednosti tvrtke.
Nove najave investicija u metaverzum nisu dobro sjele investitorima te je nakon toga uslijedila velika rasprodaja dionica tvrtke. Vrijednost dionice tijekom trgovanja nakon zatvaranja burze smanjena je za skoro 20 posto, dok je tržišna vrijednost tvrtke smanjena za više od 200 milijardi dolara.
Mark Zuckerberg je bio spreman za ovakav scenarij te je novinarima rekao kako su i u prošlosti imali sličnih situacija s velikom volatilnosti dionica tijekom ranijih faza u kojima su investirali veliki novac u nove proizvode, ali ih još nisu monetizirali. Pri tome je spomenuo proizvode poput kratkih videoservisa Reels i Shorts te tranziciju na mobilne uređaje. Kompanija veliku većinu svojih prihoda ostvaruje od digitalnog oglašavanja te sada razmišljaju o načinima na koje bi svoje trenutačne investicije u budućnosti mogli unovčiti upravo kroz oglašavanje.
Što se budućnosti tiče, u drugom kvartalu tvrtka očekuje prihode između 36,5 i 39 milijardi dolara, što je u prosjeku 37,75 milijardi dolara i predstavljalo bi rast od 18 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije, no to predstavlja i manje prihode od 38,3 milijarde koliko očekuju analitičari.
Izvor: CNBC