HUDI donio Smjernice o prenošenju medijskog sadržaja u Hrvatskoj

Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) uspostavlja Smjernice o prenošenju medijskog sadržaja.

Zimo Zimo | 25.04.2024. / 15:20

Smjernice o prenošenju medijskog sadržaja (Foto: HUDI)

 U cilju promicanja profesionalizma i etike u digitalnom novinarstvu, Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) donosi Smjernice o prenošenju medijskog sadržaja. Ove smjernice služe kao temeljna pravila za prenošenje medijskog sadržaja između nakladnika u Republici Hrvatskoj, promičući suradnju i fer prenošenje među članovima HUDI-ja i šire. Ove smjernice predstavljaju dopunu postojećim regulativama na tržištu s ciljem uređenja prijenosa sadržaja između različitih medijskih platformi, čime se pridonosi stabilnosti i razvoju te uređenju pravila ponašanja na tržištu.

Glavni ciljevi Smjernica usmjereni su na zaštitu tržišta i sadržaja putem transformativnog prenošenja što je ključno za osiguravanje da se medijski sadržaj koristi na pravedan način. Ovo uključuje uspostavljanje jasnih pravila o tome kako i na koji način se sadržaj može prenositi, s ciljem sprječavanja neautoriziranog širenja i zloupotrebe. Nadalje, Smjernice će olakšati kolaboraciju između članica HUDI-ja i razmjenu sadržaja putem jasno definiranih pravila čime se omogućuje članovima da dijele resurse i informacije. U izradi je platforma koja će članovima HUDI-ja omogućiti lakše prenošenje sadržaja, što će dodatno poticati suradnju i razmjenu sadržaja unutar industrije. Ove Smjernice su temelj za izgradnju snažnog i održivog digitalnog medijskog ekosustava.

Na Smjernicama su surađivala dva HUDI tima, tim za zakonodavstvo i regulativu te tim za regionalne i tematske medije. Članovi tima za zakonodavstvo i regulativu su: Styria, Index Promocija, Nova TV, Hanza Media, Red View Media, Netokracija, tportal, RTL Hrvatska, ICT Business.

Dok tim za regionalne i tematske medije čine: Netokracija, Fikro, Pametna kuća, Agroklub, Hanza Media, BUG, ICT Business, Novi list, Moj novac, a predsjednik radne skupine je Ante Fumić, Prilika grupa.

Višemjesečni pregovori i brojni sastanci među digitalnim izdavačima urodili su konkretnim plodom. Drago mi je da je moja Radna skupina za regionalne i tematske medije aktivno radila na ovoj priči od prvog dana, kao i da smo uspjeli doći do općih zaključaka i zajedničkih stavova koje smo uobličili u stavove iz donešenih Smjernica. Vjerujem da je međusobno uvažavanje nacionalnih, regionalnih i tematskih medija, jedini način dodatnog dizanja kvalitete medijskog sadržaja za čitatelje, kao i pozicioniranosti i vrednovanja medijskog rada u Hrvatskoj. Smjernice o prenošenju medijskog sadržaja naš su dogovor i doprinos, ne samo članovima HUDI-ja koji će se pridržavati ovih stavki, već i cijelom tržištu digitalnih nakladnika u Republici Hrvatskoj. Zahvaljujem svim kolegama iz medija Radnih skupina, koji su sudjelovali u donošenju ovih Smjernica, i vjerujem da ćemo ih se svi zajedno pridržavati, poručio je Ante Fumić, Prilika grupa.

Nakladnici su se složili da je svrha Smjernica uređenje odnosa u vezi prenošenja medijskog sadržaja između nakladnika u Republici Hrvatskoj.

Smjernice se nastoje približiti kriterijima koje međunarodna tijela poput npr. Copyright Alliancea drže ključnima za procjenu što je fer prenošenje sadržaja. To su svrha i način upotrebe, odnosno stvara li se prenošenjem novo djelo; priroda prenesenog sadržaja - koliko je on opći ili autorski; koliko je sadržaja preneseno odnosno je li prenošenjem preuzeto srce sadržaja izvornika; te stvara li se prenošenjem tržišni supstitut i time nanosi ekonomska šteta izvornom kreatoru. Prema tim kriterijima presuđivat će se i u prvim tužbama izdavača i kreatora protiv Generativnih AI kompanija što im u perspektivi daje dodatnu važnost, rekao je Tomislav Wruss, direktor digitalnog izdavaštva, Hanza Media.

HUDI je uvjeren da će ove Smjernice unaprijediti novinarstvo u Republici Hrvatskoj, jačajući suradnju među svojim članovima i svim nakladnicima koji se pridržavaju ovih pravila. Smjernice su izrađene u duhu etičkog novinarstva, odgovornosti i suradnje, što je ključno za razvoj kvalitetnih medijskih sadržaja u digitalnom okruženju.

Izvršni odbor HUDI čine Igor Cenić, član upravnog odbora Hanza Medije, Marin Katušić, direktor razvoja sadržaja, Index promocija, Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, te Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe; dok je predsjednik HUDI-a Matej Lončarić, glavni direktor digitalnog poslovanja, CME Adria.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti