Šefovi financijskih institucija sve zabrinutiji zbog potencijalnih kibernetičkih napada

Tvrtke iz sektora financijskih tehnologija sve se više doživljava vrijednim izvorom inovacija i kadrova, a ne potencijalnim rivalom.

Martina Čizmić | 13.04.2018. / 07:58

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kibernetičke prijetnje zamijenile su prenormiranost kao najveću brigu predsjednika uprava u sektoru bankarstva i na tržištima kapitala. 89 posto predsjednika uprava zabrinuto je za kibernetičku sigurnost svojih organizacija, pri čemu će ih 93 posto znatno povećati ulaganja na tom polju u 2018. godini.

To su neki od glavnih zaključaka izvješća o poticanju promjena „Driving change: no magic solutions, just hard work“, izrađenog u sklopu PwC-ova 21. globalnog istraživanja, koje izdvaja zaključke razgovora sa 188 predsjednika uprava na području bankarstva i tržišta kapitala (BCM) diljem svijeta.

Postoje dvije vrste organizacija u sektoru bankarstva i tržišta kapitala - one koje su pretrpjele veći kibernetički napad i one koje će to tek doživjeti. Stoga ne iznenađuje da je upravo to uzrok zabrinutosti koja predsjednike uprava noću drži budnima. Važnost kibernetičke zaštite za povjerenje klijenata naglašava razmjere prema kojima su kibernetičke prijetnje i strateški, a ne samo informatički rizik. Razvoj na tom polju, koji obuhvaća i Opću uredbu o zaštiti podataka Europske unije (GDPR), čini proaktivnije zaštite, bolju koordinaciju i sustavnije planove odziva još nužnijima, rekao je David Hoffman, voditelj usluga za sektor bankarstva i tržišta kapitala, u PwC-u SAD.

U odnosu na prethodnu godinu, sve više predsjednika uprava u sektoru bankarstva i tržišta kapitala doživljava tempo tehnoloških promjena (85 %) i s time usko povezani utjecaj izmijenjenih navika potrošača (73 %) kao prijetnju rastu. Postepeno uviđaju kako se ne mogu baviti navikama potrošača ako se prvo ne uhvate u koštac s tehnološkim promjenama koje ih uzrokuju. Istovremeno, relativno niska razina percipiranih poremećaja izazvanih pojavom novih konkurenata ukazuje na to da pritisak sektora financijskih tehnologija postepeno popušta. Tvrtke iz sektora financijskih tehnologija sve više se doživljava vrijednim izvorom inovacija i kadrova, a ne potencijalnim rivalom.

Iskorištavanje potencijala novih tehnologija u jednakoj mjeri uključuje kadrove kao i samu tehnologiju. Ljudi potiču inovacije i ostvaruju njihov pun komercijalni potencijal, a ne sustavi. Prema zaključcima istraživanja mišljenja predsjednika uprava, iznimno je teško privući digitalne kadrove - manje od 20 % predsjednika uprava u sektoru bankarstva i tržišta kapitala to smatra jednostavnim. I dok se veliki naglasak stavlja na uvođenje razvijatelja aplikacija, inženjera robotike i ostalih stručnjaka, jednako je važno osigurati da tehnološka osviještenost prožme cijelu organizaciju, uključujući više rukovodstvo.

Strategija ljudskih potencijala za digitalno doba

Također je ključno pozabaviti se pitanjem na koji način organizirati kadrove u situaciji gdje ljudi i strojevi sve uže surađuju kao hibridna radna snaga. Većina predsjednika uprava u sektoru bankarstva i kapitalnih tržišta još uvijek nastoji domisliti kako najbolje iskoristiti potencijal suradnje – i dok razmišljaju o strategiji ljudskih potencijala za digitalno doba, manje od polovice (44 %) ima jasnu viziju o tome kako robotika i umjetna inteligencija mogu, primjerice, unaprijediti iskustvo klijenata.

Organizacije u sektoru bankarstva i tržišta kapitala također se moraju pozabaviti uobičajenim bojaznima vezanim uz utjecaj automatizacije i umjetne inteligencije (UI). Na pitanje osiguravaju li transparentnost glede utjecaja automatizacije i umjetne inteligencije kako bi doprinijeli izgradnji povjerenja među svojim zaposlenicima, gotovo dvije trećine predsjednika uprava u sektoru bankarstva i tržišta kapitala odgovorilo je potvrdno, a daljnjih 10 % planira to ostvariti u sljedećih 12 mjeseci. Međutim, više od 20 % ne bavi se ovim pitanjem te nema takve planove za bližu budućnost.

Kako ističu zaključci istraživanja mišljenja predsjednika uprava, presudna je digitalna transformacija te napredne inovacije i poticaj rastu koji iz nje proizlaze. Ako ovo iskoristite na pravi način otvorit će vam se prilika za transformaciju iskustva vaših klijenata i mogućnost da se prilično odmaknete od konkurencije, istaknuo je Hoffman. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti