zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

Internet marketing i kampanje: Banneri ‘OUT’, a priče ‘IN’

Ako priča prodaje, otkud onda stalna navala na bannere koje nitko ne gleda? Umjesto toga snagu fokusirajte na sadržajni marketing i stvaranje sadržajnih priča

Zimo
Zimo
Gost post | 22.01.2014. / 10:33 komentari

Podijeli

Internet marketing i kampanje: Banneri ‘OUT’, a priče ‘IN’

Članak je preuzet s portala coolklub.com i u cijelosti je prenes uz odobrenje autora. Napisao: Claudio Kramaric 

tri vijesti o kojima se priča Zmija napada, ilustracija Grizu u trenu Fascinantno: Prvi put snimljen ugriz otrovnice u visokoj rezoluciji X-BAT Vođen umjetnom inteligencijom Budućnost ratovanja: Ovom lovcu ne treba ni pista ni pilot, a koliko je ubojit tek će pokazati Karta područja ugroženih porastom razina svjetskih oceana i mora Znanstvenici upozoravaju Scenarij koji je neizbježan: Ova karta otkriva tko će prvi nestati pod morem koje nezaustavljivo raste

Ako priča prodaje, otkud onda stalna navala na bannere koje nitko ne gleda? Umjesto toga snagu fokusirajte na sadržajni marketing i stvaranje sadržajnih priča

Posao u agenciji svaki je dan drugačiji i zanimljiv i skoro kao i u novinarstvu: neponovljiv. No ponekad može biti zamoran jer iz pozicije na kojoj promatraš klijenta i želiš mu sve najbolje ne događaju se uvijek i najbolje stvari. Tvrtke ne reagiraju jednako na novosti i tržišne trendove koji se danas, više nego ikad, mijenjaju brzinom svjetlosti. Banneri na primjer, iako ih mnogi proglašavaju mrtvima oni su i dalje osnovni alat u rukama oglašivača kada je u pitanju internet marketing.

Oglašavanje na internetu je u porastu, kako svugdje tako i u Hrvatskoj. Međutim i dalje je riječ o klasičnom prebrojavanju klikova i dosegu. Ako je doseg dovoljno velik i ako se mjeri u desecima tisuća posjetitelja – ništa lakše. Prodano! Ali, kao da nikoga nije briga što je u tom slučaju popriličan dio novca otišao u vjetar. Zapravo, nevjerojatno je da se u doba Google Analyticsa i dalje većina ponaša u skladu s poznatom izjavom Johna Wanamakera: Znam da je polovica novca utrošena u makreting bačena, problem je taj što neznam koja polovica.

Danas je tako nešto itekako moguće izmjeriti ali bacanje novca traje i dalje. Banneri na primjer. Banneri su nastali 1994. (Wikipedia) i u to doba nisu bili ni blizu toliko omraženi i neupotrebljivi kao danas. Bilo je to super cool pionirsko doba interneta kada se internet marketing razvijao ovako:

“Kako možemo pomoći ljudima“, a ne:  “Što vam možemo prodati?”.

U tom smislu prvi banner izradila je digitalna agencija Modem Media za klijenta AT&T. Kampanja je bila korisna jer je, u doba kada su se svi pitali čemu sve to zapravo služi, ponudila pravu priču. Klikom na banner posjetitelji bi bili preusmjereni na stranicu hotwired.com na besplatnu turu kroz sedam prestižnih muzeja (Louvre, među inima). Sjećam se kako je banner funkcionirao godinama nakon.

U kafiću Fakulteta političkih znanosti komentirali smo mogućnost da se ‘prošećeš Louvreom – besplatno’. Tada to nisam znao, ali za to je bio zaslužan banner koji je pričao priču: AT&T ljude spaja i sprovodi ih kroz vrijeme putem Interneta. Baš kako je to tvrtka činila cijelo stoljeće unazad. Iako to tada nije bilo bitno, ali spomenimo ipak da je na oglas kliknulo 44% onih koji su ga ugledali.

Tko je ‘ubio’ banner?

Kuriozitet: U to vrijeme banneri su se prikazivali na kraju stranice, dakle u dnu monitora, a pandan današnjem programu AdBlock bila je mala plastična lajsna koju ste pričvrstili za ekran. Naravno, o oglasu se i pričalo (WOM), ljudi su prenosili iskustvo prijateljima i vrlo lako moguće da je tada po prvi put riječ ‘viralno’ dobila svoj pozitivni kontekst.

Bilo je to doba kada su se informacije crpile iz novina, radija ili TV-a. Na internet se spajalo da bi se provjerilo kako neke stvari rade.

Uglavnom bezbrižno (gotovo arty) vrijeme za digitalne agencije koje su mogle stvarati sadržaj ‘Kako vam možemo pomoći’ jer veliki dečki iz velikih agencija nisu bili zainteresirani za premali dio takvog marketinškog kolača. No, kako se kolač povećavao, na teren su ipak stigli.

Agencije koje su se odjednom probudile i umiješale u posao na jedini način kako su znale: doseg i učestalost te čisti copy/paste promotivnih poruka iz tiska, radija i televizije što je i dovelo do smrti bannera.

U blog postu koji sam pronašao Joe McCambley, pionir digitalnog marektinga, inovator i potpisnik opisanog bannera za AT&T, osvrnuo se na ‘smrt bannera’ i to je prikazao kroz tri fenomenalne priče na kojima se, uvjeren sam, temelji budućnost oglašavanja (ili barem većeg dijela, kao dio općenitog ‘paketa’) – content ili sadržajni marketing. 

Priča #1

Korisnici su sve manje za računalima, a sve više na mobilnim platformama. Oni su fokusirani na ‘sređivanje stvari’. Na Facebooku pregledavaju novosti, Google pitaju za svaku sitnicu, traže karte, fotografiraju svoje izlete pa ih postavljaju na društvene mreže.

Svi oni koji svoje noseve zabijaju u smartphone (i ja sam jedan od njih), a koje svaki dan vidimo u liftu ili tramvaju, nisu nedruštveni nego samo rješavaju stvari, tvrdi Joe McCambley. Oni rješavaju stvari: uče jezike, plaćaju račune, pregledavaju nove torbe, uspoređuju cijene, kupuju putovanja…

I znate li što još rade? Dijele ono što ih interesira i za što misle da bi moglo interesirati ljude oko njih. Takvo dijeljenje je, smatra McCambley, novi WOM – word of mouth.

Priča #2

Najbolji putokaz za oglašivače su vaše oči. Kud vi okom, oni skokom, zapravo, kud namjeravate okom oni su već tu. Uz općeniti porast ulaganja u internet marketing, posebno onaj koji otpada na mobilno oglašavanje (do 2016. godine samo u Americi će doseći 20.89 milijardi dolara) žalosno je da se oglašivači uz svu moguću tehnološku pomoć i dalje drže bannera. Nihova jedina mantra u prezentaciji kampanje i zakupa medijskog proistora i dalje glasi, kako navodi McCambley, doseg i frekvencija.

U tom kontekstu posao oglašivača svodi se na prekrajanje/sužavanje klasičnih bannera – najgoreg iskustva u marketingu ikada – kako bi odgovarali zaslonima pametnih telefona.

Pojašnjenje: Za korisnike koji na mobitelima traže rješenje, banneri su nevidljivi. Prema posljednjim istraživanjima ispada da otprilike 40% klikova na bannere otpada na, kako Amerikanci nazivaju, sindrom debelog prsta, odnosno greške prilikom klika na određeni banner.

Tko želi podijeliti banner koji ne nudi pomoć ni vrijednost – nikome?

Priča #3

Nakon ovih dolazi i treća priča. Iz spomenutih razloga sve se više kompanija odlučuje na ‘proizvodnju’ sadržaja (istih onih koje i dan danas uz klasičan oglas neke tvrtke možete vidjeti u ‘staromodnom’ tisku). Tko proizvodi takav sadržaj? Marketingaši ne, ali oni koji su dovoljno pametni znaju gdje treba tražiti. Deseci kvalitetnih novinara trenutno besposleno vreba svaku priliku. Kaže se da priča prodaje proizvod, a tko je bolji za ispričati priču od  talentiranog novinara?

‘Pomoći, ne prodati’ umjesto ‘Pomoći ne, prodati’

Ovim sam međunaslovom parafrazirao grčku proročicu ali točno nam ona i treba. Naime, upravo je pomoć i usluga must have. “Korisnička podrška je najbitnija za web“ rekao je Eric Schmidt, davne 1998. Ako ne vjerujete proguglajte malo: Zappos, Amazon i  eBay. Vidjet ćete da su omiljeni. Razlog? Njihovo prvo pitanje glasi:

“Kako vam možemo pomoći?”

A ne:

“Što vam možemo prodati?”

Oglašivači i agencije ne znaju kako biti od pomoći jer iz godine u godinu stvaraju  sadržaj u obliku TV reklama, print oglasa koji pitaju  “Što vam mogu prodati?”.  Zato stvari i funkcioniraju sve lošije i lošije. Novine i print izdanja nikada nisu bile na nižim granama jer se prema gorućem problemu postavljaju upravo tako: Što vam možemo prodati. I nije do novinara. Oni samo rade ono što jedino mogu.

S druge strane ja i dandanas čuvam primjerke BUG-a stare gotovo desetljeće jer su nudili te i dalje nude vrijednost za čitatelja – priču. Koliko ljudi u folderu čuva banner oglas za Viagru?

"Ako želite kvalitetan sadržaj koji će izgraditi most između vašeg branda i korisnika ne treba vam agencija, barem ne tradicionalna. Treba vam novinar s iskustvom."

Budućnost oglašavanja nije u oglasima kakve poznajemo nego u pomaganju i zabavljanju onih ljudi koji svakodnevno u liftovima ili tramvajima gledaju u svoj smartphone i rješavaju stvari. Kompanije, male ili velike, obrti i poduzetici preživjet će lakše ako to shvate na vrijeme.

Obzirom na nezaposleni broj novinara i udrednika ne bio trebalo biti teško započeti takav biznis ni u Hrvatskoj. Na žalost mnoge kompanije ne prepoznaju ovaj način prodaje. Neke svojom krivicom, a neke zato jer im se na pitchevima isključivo preporuča  ‘isprobana’ stvar uz poneki dodatak.

Trominutni video na YouTubeu koji ste ‘jeftino’ izradili ne predstavlja sadržaj – on je samo dio priče, ovako svoj blog zaključuje pionir banner oglašavanja Joe McCambley.

Kako bi plastično pojasnili o čemu je ovdje riječ i na što se odnosi content marketing (na kraju čime se i CoolKlub bavi) jesu i ova tri primjera:

  • Red Bull  je još 2007.  lansirao Red Bull Media House. U opisu im stoji da se fokusriaju na sport, kulturu i lifestyle. Ako ste čuli za Felixa Baumgartnera i njegov povijesni skok iz svemira onda sigurno ponešto znate o Red Bul Media Houseu.
  • Coca-Cola je 2012. zaposlila kompletnu redakciju i svoje korporativne stranice pretvorila u punokrvni mutlimedijalni magazin. Osim što stvaraju originalan sadržaj ova plaforma objedinjuje brojne druge partnere diljem svijeta.
  • Nike se transformirao i počeo komunicirati brand kao servis. Dokaz su brojne Nike+ aplikacije i uređaji koje sportašima (profesionalcima i amaterima) omogućavaju da prate sve svoje aktivnosti, bilježe svoje (ne)uspjehe i prate sva svoja dostignuća – znajući pritom da su ih stvaranjem takvog sadržaja vjerojatno ‘kupili’ na duge staze.

Ukratko, kako bi ostali relevantni u svojem poslu ali i na usluzi brojnim korisnicima koji satima rješavaju stvari na svojim pametnim uređajima, oglašivači će morati početi razmišljati kao izdavači i tehnološke kompanije. Baš kako to rade Red Bull, Coca-Cola i Nike.

Prema svojim korisnicima, sadašnjim i budućim trebat će se okrenuti pitanjem: Kako vam možemo pomoći. 

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Zašto neki ljudi nikad nisu imali spolne odnose? Znanstvenici otkrili zanimljive podatke
Oko 1 posto populacije
Zašto neki ljudi nikad nisu imali spolne odnose? Znanstvenici otkrili zanimljive podatke
RECENZIJA HUAWEI Pura 80 Ultra - kad slike govore više od riječi
Nećete ga htjeti ispustiti iz ruke
RECENZIJA HUAWEI Pura 80 Ultra - kad slike govore više od riječi
Japan uspješno lansirao opskrbnu raketu prema Međunarodnoj svemirskoj postaji
H3
Japan uspješno lansirao opskrbnu raketu prema Međunarodnoj svemirskoj postaji
Rusija testirala "jedinstveno oružje koje nitko drugi na svijetu nema"
Burevestnik
Rusija testirala "jedinstveno oružje koje nitko drugi na svijetu nema"
Računala u budućnosti mogla bi koristiti ovu alternativu čipovima
Izvrsni rezultati
Računala u budućnosti mogla bi koristiti ovu alternativu čipovima
Napokon nešto dobro iz Instagrama: Uvode opciju koju su svi korisnici barem jednom poželjeli
A dolazi i još toga
Napokon nešto dobro iz Instagrama: Uvode opciju koju su svi korisnici barem jednom poželjeli
Fascinantne snimke: Znanstvenici po prvi put u detalje snimili kako zmije otrovnice napadaju svoj plijen
Grizu u trenu
Fascinantno: Prvi put snimljen ugriz otrovnice u visokoj rezoluciji
Revolucionalna i izuzetno učinkovita metoda, mogla bi liječenje raka prebaciti iz bolnica u domove pacijenata
Fototermalna terapija
Revolucionalna i izuzetno učinkovita metoda, mogla bi liječenje raka prebaciti iz bolnica u domove pacijenata
Nevidljivi stanovnici našeg neba otkrili nov i moćan alat u potrazi za izvanzemaljskim životom
Zanimljivo otkriće
Nevidljivi stanovnici našeg neba otkrili nov i moćan alat u potrazi za izvanzemaljskim životom
Zašto neki ljudi nikad nisu imali spolne odnose? Znanstvenici otkrili zanimljive podatke
Oko 1 posto populacije
Zašto neki ljudi nikad nisu imali spolne odnose? Znanstvenici otkrili zanimljive podatke
Scenarij koji je neizbježan: Ova karta otkriva tko će prvi nestati pod morem koje nezaustavljivo raste
Znanstvenici upozoravaju
Scenarij koji je neizbježan: Ova karta otkriva tko će prvi nestati pod morem koje nezaustavljivo raste
Novo zastrašujuće otkriće geologa: Ovaj dvostruki potres mogao bi uzdrmati čitav sjevernoamerički kontinent
Tragovi u tlu
Novo zastrašujuće otkriće geologa: Ovaj dvostruki potres mogao bi uzdrmati čitav sjevernoamerički kontinent

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Horor u Njemačkoj: Ptice padaju s neba
"Kao muhe"
Horor u Njemačkoj: Ptice padaju s neba
UZNEMIRUJUĆE Objavljene snimke sudara u Beogradu u kojem je poginula obitelj
šokantna nesreća
UZNEMIRUJUĆE Pijani vozač izazvao sudar i ubio cijelu obitelj: Objavljena snimka nesreće
U Hrvatskoj se svake godine rodi nekoliko djece s rascjepom kralježnice
Ne postoji registar oboljelih
U Hrvatskoj ih ima samo 500: Uzroci bolesti nisu sasvim jasni, a riječ je o ozbiljnoj dijagnozi
show
Preminula je 19-godišnja tiktokerica Emman Atienza
svi su u šoku
Iznenada preminula kći voditelja, imala je tek 19 godina
Katy Perry i Justin Trudeau potvrdili vezu
romantična večera
Bivši premijer i pjevačica više ne skrivaju ljubav, nova snimka para potvrdila je vezu
Seve kroz suze priznala što joj je sin rekao: "Mama, ti ne znaš što je..."
dirljiv koncert
Seve kroz suze priznala što joj je sin rekao: "Mama, ti ne znaš što je..."
zdravlje
Što jesti za doručak umjesto kruha? Odgovara nutricionistica
Najvažniji obrok u danu
Što jesti za doručak umjesto kruha? Odgovara nutricionistica
Lupus: Bolest koja napada većinom žene i može se jako zakomplicirati! Evo koji su simptomi
Zahvaća kožu, zglobove, bubrege ...
Lupus: Bolest koja napada većinom žene i može se jako zakomplicirati! Evo koji su simptomi
Zapečena tjestenina: Recepti sa sirom, piletinom, vrhnjem i ostalo
10 recepata
Zapečena tjestenina: Recepti sa sirom, piletinom, vrhnjem i ostalo
zabava
"Sve balkanske mame ikad": Objava postala hit u regiji, reagira li i vaša mama ovako?
LOL
"Sve balkanske mame ikad": Objava postala hit u regiji, reagira li i vaša mama ovako?
Semafor kod Velike Gorice zbunio vozače! Odmah će vam biti jasno i zašto
Raspad sistema
Semafor kod Velike Gorice zbunio vozače! Odmah će vam biti jasno i zašto
Prizor s Črnomerca nasmijao gledatelje: "Sve pametniji auti, sve tupaviji ljudi"
Malo se izgubio
Prizor s Črnomerca nasmijao gledatelje: "Sve pametniji auti, sve tupaviji ljudi"
tech
Fascinantne snimke: Znanstvenici po prvi put u detalje snimili kako zmije otrovnice napadaju svoj plijen
Grizu u trenu
Fascinantno: Prvi put snimljen ugriz otrovnice u visokoj rezoluciji
Revolucionalna i izuzetno učinkovita metoda, mogla bi liječenje raka prebaciti iz bolnica u domove pacijenata
Fototermalna terapija
Revolucionalna i izuzetno učinkovita metoda, mogla bi liječenje raka prebaciti iz bolnica u domove pacijenata
Zašto neki ljudi nikad nisu imali spolne odnose? Znanstvenici otkrili zanimljive podatke
Oko 1 posto populacije
Zašto neki ljudi nikad nisu imali spolne odnose? Znanstvenici otkrili zanimljive podatke
sport
Kaos na El Clasicu! Policija uletjela na teren zbog Viniciusa: Yamal pozivao Courtoisa ''na šake'' u tunelu
ružne scene!
Kaos na El Clasicu! Policija uletjela na teren zbog Viniciusa: Yamal pozivao Courtoisa ''na šake'' u tunelu
Ovako je sve počelo: Carvajal je ovo pokazao Yamalu, a onda je i policija reagirala
kakav kaos!
VIDEO Ovako je sve počelo: Carvajal je ovo pokazao Yamalu, a onda je i policija reagirala
VIDEO Luka Modrić otkrio svojih pet najboljih nogometaša u povijesti: Jedan je iz Hrvatske!
bez dvojice velikana
VIDEO Luka Modrić otkrio svojih pet najboljih nogometaša u povijesti: Jedan je iz Hrvatske!
tv
MasterChef: Josipov odgovor na Stjepanovo pitanje u Selmi pobudio nemir: "Ja ne podržavam laž!"
NAPETO!
Josipov odgovor u Selmi pobudio nemir: "Ja ne podržavam laž!"
U dobru i zlu: Prava modna ikona - na televiziji kao i privatno
U DOBRU I ZLU
Prava modna ikona - na televiziji kao i privatno
Supertalent: Audicijski nastup u dvanaestoj sezoni Supertalenta - Nadja Džanan
STRASTVENO!
Nadja je probala šarmirati žiri, ali joj baš i nije pošlo za rukom! Je li vas uspjela zavesti?
putovanja
Jedan grad, dvije države: Znate li kuda prolazi načudnija državna granica na svijetu?
Pazite kamo stajete
Jedan grad, dvije države: Najčudnija državna granica na svijetu prolazi Europom
Perilica za pranje ljudi japanske tvrtke Science Co.
Novo doba
Japanci su napravili perilicu za pranje ljudi, a evo kako funkcionira
Pirjani kupus sa slaninom: Fino jelo za koje vam treba malo vremena i samo pet sastojaka (i sol i papar)
Za pola sata
Pirjani kupus sa slaninom: Fino jelo za koje vam treba malo vremena i samo pet sastojaka (i sol i papar)
novac
Ovom tržištu svi analitičari predviđaju rast, a jedna hrvatska kompanija već ga predvodi
Pokrovitelj tokić
Ovom tržištu svi analitičari predviđaju rast, a jedna hrvatska kompanija već ga predvodi
Hrvatima omiljeni modni brend zatvorio 135 dućana, ali povećao prodaju i dobit. "Uvijek nudimo najbolju vrijednost za novac"
iznad očekivanja
Hrvatima omiljeni modni brend zatvorio 135 dućana, ali povećao prodaju i dobit. "Uvijek nudimo najbolju vrijednost za novac"
Bitka na Pacifiku: Što to dvije najmoćnije države svijeta traže oko Cookovog Otočja, a nije nafta?
Strateška utrka
Bitka na Pacifiku: Što to dvije najmoćnije države svijeta traže oko Cookovog Otočja, a nije nafta?
lifestyle
Doris Dragović u bijelim tenisicama na koncertu u Makarskoj
UVIJEK SVOJA
Doris Dragović: Najudobnije tenisice i hlače u "najjesenskijoj" boji za koncert u Makarskoj
Ulična moda Zagreb u čipkastim najlonkama i robusnim čizmama
Privukla poglede
Plavuša iz centra Zagreba: Čipkaste najlonke kojima su robusne čizme fantastičan par
Lejla Filipović u kariranom odijelu i loafericama boje burgundca 2025.
Hit sezone
Štikle bi bile samo višak u ovom jesenskom izdanju Lejle Filipović, a koje je savršen izbor za posao
sve
Preminula je 19-godišnja tiktokerica Emman Atienza
svi su u šoku
Iznenada preminula kći voditelja, imala je tek 19 godina
Katy Perry i Justin Trudeau potvrdili vezu
romantična večera
Bivši premijer i pjevačica više ne skrivaju ljubav, nova snimka para potvrdila je vezu
Seve kroz suze priznala što joj je sin rekao: "Mama, ti ne znaš što je..."
dirljiv koncert
Seve kroz suze priznala što joj je sin rekao: "Mama, ti ne znaš što je..."
 

Nastavi čitati

Business
SoMo Borac konferencija
SoMo Borac

Budućnost novinarstva, AI i probijanje komunikacijskog koda mladih u fokusu treće SoMo Borac konferencije: ‘Mediji moraju ukinuti uredničku aristokraciju’

piše Zimo
Business
Računalni čip, ilustracija
Trakavica se nastavlja

Nizozemska vlada preuzela proizvođača čipova, kineska se podružnica "osamostalila"

piše Hina
Business
Satelitski internet, ilustracija
Projekt Bromo

Sve je dogovoreno: Stvara se europski konkurent Starlinku

piše Hina
Business
Automobilski čip, ilustracija
Kamo sve to vodi?

Kinesko-nizozemski spor oko čipova je eskalirao, sada je ugrožena isporuka cijeloj skupini velikih proizvođača motornih vozila

piše Branimir Vorša/Hina
Business
Ivanka Mabić Gagić i Petar Pavić
SoMo borac

Zašto su podcasti tako popularni? Medijski fenomen istražili smo s novim voditeljima SoMoCasta

piše Zimo
Business
Nikolina Perša - Startaj Hrvatska
Startaj Hrvatska 2025.

Nikolina Perša: „Oduvijek sam znala da želim raditi vlastitim rukama, kreirati i biti sama svoja šefica“

piše Zimo
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima