zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

Internet marketing i kampanje: Banneri ‘OUT’, a priče ‘IN’

Ako priča prodaje, otkud onda stalna navala na bannere koje nitko ne gleda? Umjesto toga snagu fokusirajte na sadržajni marketing i stvaranje sadržajnih priča

Zimo
Zimo
Gost post | 22.01.2014. / 10:33 komentari

Podijeli

Internet marketing i kampanje: Banneri ‘OUT’, a priče ‘IN’

Članak je preuzet s portala coolklub.com i u cijelosti je prenes uz odobrenje autora. Napisao: Claudio Kramaric 

tri vijesti o kojima se priča Vučica izvlači klopku za rakove na obalu Kakvo iznenađenje VIDEO Vuk iznenadio znanstvenike: "Nisam mogao vjerovati vlastitim očima kad smo vidjeli snimku s kamere" Zorin OS 18 Počeo egzodus? Više od milijun korisnika prešlo na ovaj operativni sustav odmah nakon gašenja podrške za Windows 10 Atmosfera na Marsu Dosad se vjerovalo drugačije Novi tragovi ukazuju na nešto neočekivano o povijesti nastanjivosti Marsa

Ako priča prodaje, otkud onda stalna navala na bannere koje nitko ne gleda? Umjesto toga snagu fokusirajte na sadržajni marketing i stvaranje sadržajnih priča

Posao u agenciji svaki je dan drugačiji i zanimljiv i skoro kao i u novinarstvu: neponovljiv. No ponekad može biti zamoran jer iz pozicije na kojoj promatraš klijenta i želiš mu sve najbolje ne događaju se uvijek i najbolje stvari. Tvrtke ne reagiraju jednako na novosti i tržišne trendove koji se danas, više nego ikad, mijenjaju brzinom svjetlosti. Banneri na primjer, iako ih mnogi proglašavaju mrtvima oni su i dalje osnovni alat u rukama oglašivača kada je u pitanju internet marketing.

Oglašavanje na internetu je u porastu, kako svugdje tako i u Hrvatskoj. Međutim i dalje je riječ o klasičnom prebrojavanju klikova i dosegu. Ako je doseg dovoljno velik i ako se mjeri u desecima tisuća posjetitelja – ništa lakše. Prodano! Ali, kao da nikoga nije briga što je u tom slučaju popriličan dio novca otišao u vjetar. Zapravo, nevjerojatno je da se u doba Google Analyticsa i dalje većina ponaša u skladu s poznatom izjavom Johna Wanamakera: Znam da je polovica novca utrošena u makreting bačena, problem je taj što neznam koja polovica.

Danas je tako nešto itekako moguće izmjeriti ali bacanje novca traje i dalje. Banneri na primjer. Banneri su nastali 1994. (Wikipedia) i u to doba nisu bili ni blizu toliko omraženi i neupotrebljivi kao danas. Bilo je to super cool pionirsko doba interneta kada se internet marketing razvijao ovako:

“Kako možemo pomoći ljudima“, a ne:  “Što vam možemo prodati?”.

U tom smislu prvi banner izradila je digitalna agencija Modem Media za klijenta AT&T. Kampanja je bila korisna jer je, u doba kada su se svi pitali čemu sve to zapravo služi, ponudila pravu priču. Klikom na banner posjetitelji bi bili preusmjereni na stranicu hotwired.com na besplatnu turu kroz sedam prestižnih muzeja (Louvre, među inima). Sjećam se kako je banner funkcionirao godinama nakon.

U kafiću Fakulteta političkih znanosti komentirali smo mogućnost da se ‘prošećeš Louvreom – besplatno’. Tada to nisam znao, ali za to je bio zaslužan banner koji je pričao priču: AT&T ljude spaja i sprovodi ih kroz vrijeme putem Interneta. Baš kako je to tvrtka činila cijelo stoljeće unazad. Iako to tada nije bilo bitno, ali spomenimo ipak da je na oglas kliknulo 44% onih koji su ga ugledali.

Tko je ‘ubio’ banner?

Kuriozitet: U to vrijeme banneri su se prikazivali na kraju stranice, dakle u dnu monitora, a pandan današnjem programu AdBlock bila je mala plastična lajsna koju ste pričvrstili za ekran. Naravno, o oglasu se i pričalo (WOM), ljudi su prenosili iskustvo prijateljima i vrlo lako moguće da je tada po prvi put riječ ‘viralno’ dobila svoj pozitivni kontekst.

Bilo je to doba kada su se informacije crpile iz novina, radija ili TV-a. Na internet se spajalo da bi se provjerilo kako neke stvari rade.

Uglavnom bezbrižno (gotovo arty) vrijeme za digitalne agencije koje su mogle stvarati sadržaj ‘Kako vam možemo pomoći’ jer veliki dečki iz velikih agencija nisu bili zainteresirani za premali dio takvog marketinškog kolača. No, kako se kolač povećavao, na teren su ipak stigli.

Agencije koje su se odjednom probudile i umiješale u posao na jedini način kako su znale: doseg i učestalost te čisti copy/paste promotivnih poruka iz tiska, radija i televizije što je i dovelo do smrti bannera.

U blog postu koji sam pronašao Joe McCambley, pionir digitalnog marektinga, inovator i potpisnik opisanog bannera za AT&T, osvrnuo se na ‘smrt bannera’ i to je prikazao kroz tri fenomenalne priče na kojima se, uvjeren sam, temelji budućnost oglašavanja (ili barem većeg dijela, kao dio općenitog ‘paketa’) – content ili sadržajni marketing. 

Priča #1

Korisnici su sve manje za računalima, a sve više na mobilnim platformama. Oni su fokusirani na ‘sređivanje stvari’. Na Facebooku pregledavaju novosti, Google pitaju za svaku sitnicu, traže karte, fotografiraju svoje izlete pa ih postavljaju na društvene mreže.

Svi oni koji svoje noseve zabijaju u smartphone (i ja sam jedan od njih), a koje svaki dan vidimo u liftu ili tramvaju, nisu nedruštveni nego samo rješavaju stvari, tvrdi Joe McCambley. Oni rješavaju stvari: uče jezike, plaćaju račune, pregledavaju nove torbe, uspoređuju cijene, kupuju putovanja…

I znate li što još rade? Dijele ono što ih interesira i za što misle da bi moglo interesirati ljude oko njih. Takvo dijeljenje je, smatra McCambley, novi WOM – word of mouth.

Priča #2

Najbolji putokaz za oglašivače su vaše oči. Kud vi okom, oni skokom, zapravo, kud namjeravate okom oni su već tu. Uz općeniti porast ulaganja u internet marketing, posebno onaj koji otpada na mobilno oglašavanje (do 2016. godine samo u Americi će doseći 20.89 milijardi dolara) žalosno je da se oglašivači uz svu moguću tehnološku pomoć i dalje drže bannera. Nihova jedina mantra u prezentaciji kampanje i zakupa medijskog proistora i dalje glasi, kako navodi McCambley, doseg i frekvencija.

U tom kontekstu posao oglašivača svodi se na prekrajanje/sužavanje klasičnih bannera – najgoreg iskustva u marketingu ikada – kako bi odgovarali zaslonima pametnih telefona.

Pojašnjenje: Za korisnike koji na mobitelima traže rješenje, banneri su nevidljivi. Prema posljednjim istraživanjima ispada da otprilike 40% klikova na bannere otpada na, kako Amerikanci nazivaju, sindrom debelog prsta, odnosno greške prilikom klika na određeni banner.

Tko želi podijeliti banner koji ne nudi pomoć ni vrijednost – nikome?

Priča #3

Nakon ovih dolazi i treća priča. Iz spomenutih razloga sve se više kompanija odlučuje na ‘proizvodnju’ sadržaja (istih onih koje i dan danas uz klasičan oglas neke tvrtke možete vidjeti u ‘staromodnom’ tisku). Tko proizvodi takav sadržaj? Marketingaši ne, ali oni koji su dovoljno pametni znaju gdje treba tražiti. Deseci kvalitetnih novinara trenutno besposleno vreba svaku priliku. Kaže se da priča prodaje proizvod, a tko je bolji za ispričati priču od  talentiranog novinara?

‘Pomoći, ne prodati’ umjesto ‘Pomoći ne, prodati’

Ovim sam međunaslovom parafrazirao grčku proročicu ali točno nam ona i treba. Naime, upravo je pomoć i usluga must have. “Korisnička podrška je najbitnija za web“ rekao je Eric Schmidt, davne 1998. Ako ne vjerujete proguglajte malo: Zappos, Amazon i  eBay. Vidjet ćete da su omiljeni. Razlog? Njihovo prvo pitanje glasi:

“Kako vam možemo pomoći?”

A ne:

“Što vam možemo prodati?”

Oglašivači i agencije ne znaju kako biti od pomoći jer iz godine u godinu stvaraju  sadržaj u obliku TV reklama, print oglasa koji pitaju  “Što vam mogu prodati?”.  Zato stvari i funkcioniraju sve lošije i lošije. Novine i print izdanja nikada nisu bile na nižim granama jer se prema gorućem problemu postavljaju upravo tako: Što vam možemo prodati. I nije do novinara. Oni samo rade ono što jedino mogu.

S druge strane ja i dandanas čuvam primjerke BUG-a stare gotovo desetljeće jer su nudili te i dalje nude vrijednost za čitatelja – priču. Koliko ljudi u folderu čuva banner oglas za Viagru?

"Ako želite kvalitetan sadržaj koji će izgraditi most između vašeg branda i korisnika ne treba vam agencija, barem ne tradicionalna. Treba vam novinar s iskustvom."

Budućnost oglašavanja nije u oglasima kakve poznajemo nego u pomaganju i zabavljanju onih ljudi koji svakodnevno u liftovima ili tramvajima gledaju u svoj smartphone i rješavaju stvari. Kompanije, male ili velike, obrti i poduzetici preživjet će lakše ako to shvate na vrijeme.

Obzirom na nezaposleni broj novinara i udrednika ne bio trebalo biti teško započeti takav biznis ni u Hrvatskoj. Na žalost mnoge kompanije ne prepoznaju ovaj način prodaje. Neke svojom krivicom, a neke zato jer im se na pitchevima isključivo preporuča  ‘isprobana’ stvar uz poneki dodatak.

Trominutni video na YouTubeu koji ste ‘jeftino’ izradili ne predstavlja sadržaj – on je samo dio priče, ovako svoj blog zaključuje pionir banner oglašavanja Joe McCambley.

Kako bi plastično pojasnili o čemu je ovdje riječ i na što se odnosi content marketing (na kraju čime se i CoolKlub bavi) jesu i ova tri primjera:

  • Red Bull  je još 2007.  lansirao Red Bull Media House. U opisu im stoji da se fokusriaju na sport, kulturu i lifestyle. Ako ste čuli za Felixa Baumgartnera i njegov povijesni skok iz svemira onda sigurno ponešto znate o Red Bul Media Houseu.
  • Coca-Cola je 2012. zaposlila kompletnu redakciju i svoje korporativne stranice pretvorila u punokrvni mutlimedijalni magazin. Osim što stvaraju originalan sadržaj ova plaforma objedinjuje brojne druge partnere diljem svijeta.
  • Nike se transformirao i počeo komunicirati brand kao servis. Dokaz su brojne Nike+ aplikacije i uređaji koje sportašima (profesionalcima i amaterima) omogućavaju da prate sve svoje aktivnosti, bilježe svoje (ne)uspjehe i prate sva svoja dostignuća – znajući pritom da su ih stvaranjem takvog sadržaja vjerojatno ‘kupili’ na duge staze.

Ukratko, kako bi ostali relevantni u svojem poslu ali i na usluzi brojnim korisnicima koji satima rješavaju stvari na svojim pametnim uređajima, oglašivači će morati početi razmišljati kao izdavači i tehnološke kompanije. Baš kako to rade Red Bull, Coca-Cola i Nike.

Prema svojim korisnicima, sadašnjim i budućim trebat će se okrenuti pitanjem: Kako vam možemo pomoći. 

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Slučajevi ospica pali u 24 godine za 71 posto zahvaljujući boljoj procijepljenosti
Objavio WHO
Slučajevi ospica pali u 24 godine za 71 posto zahvaljujući boljoj procijepljenosti
Susjedi imaju rješenje? U Hrvatskoj je potrebna hitna akcija protiv piratstva jer financijski gubici su ogromni
Borba protiv piratstva u digitalnom dobu
Susjedi imaju rješenje? U Hrvatskoj je potrebna hitna akcija protiv piratstva jer financijski gubici su ogromni
Otkriveno žarište mutacija u ljudskom genomu
Ključno otkriće
Otkriveno žarište mutacija u ljudskom genomu
Šef Nvidije ima zanimljivo predviđanje: AI vam neće uzeti posao, ali će vas prisiliti da radite više
Vjerujete li mu?
Šef Nvidije ima zanimljivo predviđanje: AI vam neće uzeti posao, ali će vas prisiliti da radite više
Roboti vraćaju život freskama iz Pompeja
Arheologija i moderna tehnologija
Roboti vraćaju život freskama iz Pompeja
Jedva ste dočekali novu sezonu "Stranger Things", ali jeste li primijetili nešto čudno?
Digitalna pomoć
Jedva ste dočekali novu sezonu "Stranger Things", ali jeste li primijetili nešto čudno?
Novi tragovi ukazuju na nešto neočekivano o povijesti nastanjivosti Marsa
Dosad se vjerovalo drugačije
Novi tragovi ukazuju na nešto neočekivano o povijesti nastanjivosti Marsa
VIDEO Vuk iznenadio znanstvenike: "Nisam mogao vjerovati vlastitim očima kad smo vidjeli snimku s kamere"
Kakvo iznenađenje
VIDEO Vuk iznenadio znanstvenike: "Nisam mogao vjerovati vlastitim očima kad smo vidjeli snimku s kamere"
VIDEO Novi ukrajinski kopneni borbeni dron pokazuje što slijedi na modernim ratištima
Velika vatrena moć, nula rizika za ljudstvo
VIDEO Novi ukrajinski kopneni borbeni dron pokazuje što slijedi na modernim ratištima
Više od milijun korisnika prešlo na ovaj operativni sustav odmah nakon gašenja podrške za Windows 10
Počeo egzodus?
Više od milijun korisnika prešlo na ovaj operativni sustav odmah nakon gašenja podrške za Windows 10
Rimac pokazao kako napreduju robotaksiji: Htjeli ste ih vidjeti? Evo ih!
Odgovorio kritičarima
Rimac pokazao kako napreduju robotaksiji: Htjeli ste ih vidjeti? Evo ih!
Stigla je serija koja se čekala godinama i odmah je srušila Netflix
Problemi za ovaj servis
Stigla je serija koja se čekala godinama i odmah je srušila Netflix

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Provjereno ekskluzivno donosi! Marko Perković Thompson ima dva ilegalna objekta
Ekskluzivno
Provjereno otkriva: Thompsonovi objekti u Čavoglavama izgrađeni bez ijednog dokumenta
Horor na istoku Hrvatske: Odgojiteljica uhićena zbog upoznavanja djece s pornografijom
Pregledali joj mobitel
Horor na istoku Hrvatske: Odgojiteljica uhićena zbog širenja dječje pornografije
Vremenska prognoza: Na istoku snijeg, pod Velebitom olujna bura
Vremenska prognoza
Za jednu regiju upaljen crveni alarm, stiže i snijeg: Meteorologinja otkriva kakav nas vikend čeka
show
Preminuo Shpat Kasapi
kolege u šoku
Glazbena zvijezda iznenada preminula u 41. godini, iza sebe je ostavio suprugu i sina
Objavljen program dočeka Nove 2026. u Zagrebu
Tko su izvođači?
Zna se tko će u Zagrebu nastupati na dočeku Nove 2026.!
Danijela Dvornik pokazala dnevni boravak koji je ukrasila za blagdane
''naradila sam se!''
Danijela Dvornik pokazala svoj dnevni boravak: ''Traje ova moja generalka!''
zdravlje
Što se događa s vašim krvnim tlakom kada uzimate dodatke vitamina D?
Evo što pokazuju istraživanja
Što se događa s vašim krvnim tlakom kada uzimate dodatke vitamina D?
Kada i kako piti omega-3 kapsule? Ovo morate znati prije nego ih krenete uzimati
Piše nutricionistica
Kada i kako piti omega-3 kapsule? Ovo morate znati prije nego ih krenete uzimati
Što se događa s vašim krvnim tlakom kada redovito pušite?
Ovo morate znati
Što se događa s vašim krvnim tlakom kada redovito pušite?
zabava
Prizor u Bosni natjerao ga je da se okrene i sve snimi! Pogledajte zašto
Urnebesno
Prizor u Bosni natjerao ga je da se okrene i sve snimi! Pogledajte zašto
"Bruka i sramota": Pokazala stepenice od 1600 eura, cijela regija je traži ime majstora
Kako je to moguće?
"Bruka i sramota": Pokazala stepenice od 1600 eura, cijela regija je traži ime majstora
Samo na Balkanu: Majstori se snašli, ali snimka zabrinula gledatelje
Što kažete?
Samo na Balkanu: Majstori se snašli, ali snimka zabrinula gledatelje
tech
Novi tragovi ukazuju na nešto neočekivano o povijesti nastanjivosti Marsa
Dosad se vjerovalo drugačije
Novi tragovi ukazuju na nešto neočekivano o povijesti nastanjivosti Marsa
Rimac pokazao kako napreduju robotaksiji: Htjeli ste ih vidjeti? Evo ih!
Odgovorio kritičarima
Rimac pokazao kako napreduju robotaksiji: Htjeli ste ih vidjeti? Evo ih!
VIDEO Vuk iznenadio znanstvenike: "Nisam mogao vjerovati vlastitim očima kad smo vidjeli snimku s kamere"
Kakvo iznenađenje
VIDEO Vuk iznenadio znanstvenike: "Nisam mogao vjerovati vlastitim očima kad smo vidjeli snimku s kamere"
sport
Skandal pred Svjetsko prvenstvo! Država koja se plasirala odlučila je bojkotirati ždrijeb
opa!
Skandal prije Svjetskog prvenstva! Država koja se plasirala odlučila je bojkotirati ždrijeb
Procurio izgled dresa Vatrenih za Svjetsko prvenstvo nakon izlaska iz tvornice
GOTOV DIZAJN
FOTO Procurio izgled dresa Vatrenih za Svjetsko prvenstvo nakon izlaska iz tvornice
Kustić ekskluzivno otkrio: Ovo su protivnici Vatrenih pred SP! Reprezentacija od 435 milijuna stiće u Hrvatsku
spektakl!
VIDEO Kustić ekskluzivno otkrio: Ovo su protivnici Vatrenih pred SP! Reprezentacija od 435 milijuna stiže u Hrvatsku
tv
MasterChef: Neugodno iznenađenje na Egonovom tanjuru! "Ne znam na što sam naišao, ali…"
NEUGODNO
Neugodno iznenađenje na Egonovom tanjuru! "Ne znam na što sam naišao, ali…"
Kumovi: Došlo je jutro i mora joj platiti
KUMOVI
Kumovi: Došlo je jutro i mora joj platiti
U dobru i zlu: Je li plan zaista tako dobar?
U DOBRU I ZLU
U dobru i zlu: Je li plan zaista tako dobar?
putovanja
Novi kviz općeg znanja: Jedan koji ćete raspetljati kao od šale
15 pitanja
Novi kviz općeg znanja: Jedan koji ćete raspetljati kao od šale
Na 3 sata od Zagreba: Savršeni grad iz kojeg nije "tako lako" izići
Utopija
Na sat i pol od Hrvatske: Savršeni grad iz kojeg nije tako lako izići
Zimsko kupanje s pogledom na Alpe: Bazen zbog kojeg ćete poželjeti otputovati u Austriju
Bajka!
Zimsko kupanje s pogledom na Alpe: Vrući bazen zbog kojeg ćete poželjeti otputovati u Austriju
novac
Tvrtka žene kontroverznog ugostitelja dobila održavanje LNG broda vrijedno 4,72 milijuna eura
Milijuni tvrtki s jednim zaposlenim
Tvrtka žene kontroverznog ugostitelja dobila održavanje LNG broda vrijedno 4,72 milijuna eura
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Jedna od najopasnijih država i dalje privlači brojne turiste: "Morate spavati unutar sigurne zone. Nije za one sa slabim srcem"
Turistički procvat
Jedna od najopasnijih država i dalje privlači brojne turiste: "Morate spavati unutar sigurne zone. Nije za one sa slabim srcem"
lifestyle
Zagreb špica: Thom Browne torba u obliku psa u street style izdanju
Ne, oči vas ne varaju
Torbi koju smo ugledali u centru Zagreba jedni se dive, a drugi čude – baš je fascinantna
Što se događa s vašim krvnim tlakom kada uzimate dodatke vitamina D?
Evo što pokazuju istraživanja
Što se događa s vašim krvnim tlakom kada uzimate dodatke vitamina D?
Kolač mjeseca studenog: Kolač od maka i vanilije
Kolač od maka
U studenom ste najviše pretraživale recept za ovakav kolač, božanstveno je kremast
sve
Zagreb špica: Thom Browne torba u obliku psa u street style izdanju
Ne, oči vas ne varaju
Torbi koju smo ugledali u centru Zagreba jedni se dive, a drugi čude – baš je fascinantna
Preminuo Shpat Kasapi
kolege u šoku
Glazbena zvijezda iznenada preminula u 41. godini, iza sebe je ostavio suprugu i sina
Skandal pred Svjetsko prvenstvo! Država koja se plasirala odlučila je bojkotirati ždrijeb
opa!
Skandal prije Svjetskog prvenstva! Država koja se plasirala odlučila je bojkotirati ždrijeb
 

Nastavi čitati

Business
Okrugli stol HGK
Borba protiv piratstva u digitalnom dobu

Susjedi imaju rješenje? U Hrvatskoj je potrebna hitna akcija protiv piratstva jer financijski gubici su ogromni

piše Hrvoje Jurman
Business
Otvaranje 20. ATD-a
ATD20

Kako AI i agentski AI utječu na inovacije, kako se transformira uloga inženjera u poslovnim procesima i kakvo je cyber stanje nacije?

piše Martina Čizmić
Business
Money Motion 2025
Money Motion 2026.

Sve što trebate znati o snažnoj godini rasta za FinTech: Ova tri genijalna stručnjaka morate poslušati

piše Zimo
Business
TSMC
Stručno osposobljavanje

SAD ima posebnu misiju u Tajvanu: Traži poduku za Američke radnike u tehnološkim sektorima

piše Hina
Business
Digitalno piratstvo
Okrugli stol HGK

Digitalno piratstvo još uvijek je veliki problem koji šteti ne samo autorima već i cijelom gospodarstvu

piše Zimo
Business
Rad od kuće, ilustracija
Istraživanje portala MojPosao

Hrvati vole fleksibilno: Čak 66 posto muškaraca i 60 posto žena koristi neki oblik fleksibilnog rada

piše Hina
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima