zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

Internet marketing i kampanje: Banneri ‘OUT’, a priče ‘IN’

Ako priča prodaje, otkud onda stalna navala na bannere koje nitko ne gleda? Umjesto toga snagu fokusirajte na sadržajni marketing i stvaranje sadržajnih priča

Zimo
Zimo
Gost post | 22.01.2014. / 10:33 komentari

Podijeli

Internet marketing i kampanje: Banneri ‘OUT’, a priče ‘IN’

Članak je preuzet s portala coolklub.com i u cijelosti je prenes uz odobrenje autora. Napisao: Claudio Kramaric 

tri vijesti o kojima se priča Giht, ilustracija Srušen mit njegova uzroka Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu Djelomična pomrčina Sunca, arhiva Jedinstven događaj Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro Vojni dronovi, ilustracija Naglasak na djelotvornosti Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja

Ako priča prodaje, otkud onda stalna navala na bannere koje nitko ne gleda? Umjesto toga snagu fokusirajte na sadržajni marketing i stvaranje sadržajnih priča

Posao u agenciji svaki je dan drugačiji i zanimljiv i skoro kao i u novinarstvu: neponovljiv. No ponekad može biti zamoran jer iz pozicije na kojoj promatraš klijenta i želiš mu sve najbolje ne događaju se uvijek i najbolje stvari. Tvrtke ne reagiraju jednako na novosti i tržišne trendove koji se danas, više nego ikad, mijenjaju brzinom svjetlosti. Banneri na primjer, iako ih mnogi proglašavaju mrtvima oni su i dalje osnovni alat u rukama oglašivača kada je u pitanju internet marketing.

Oglašavanje na internetu je u porastu, kako svugdje tako i u Hrvatskoj. Međutim i dalje je riječ o klasičnom prebrojavanju klikova i dosegu. Ako je doseg dovoljno velik i ako se mjeri u desecima tisuća posjetitelja – ništa lakše. Prodano! Ali, kao da nikoga nije briga što je u tom slučaju popriličan dio novca otišao u vjetar. Zapravo, nevjerojatno je da se u doba Google Analyticsa i dalje većina ponaša u skladu s poznatom izjavom Johna Wanamakera: Znam da je polovica novca utrošena u makreting bačena, problem je taj što neznam koja polovica.

Danas je tako nešto itekako moguće izmjeriti ali bacanje novca traje i dalje. Banneri na primjer. Banneri su nastali 1994. (Wikipedia) i u to doba nisu bili ni blizu toliko omraženi i neupotrebljivi kao danas. Bilo je to super cool pionirsko doba interneta kada se internet marketing razvijao ovako:

“Kako možemo pomoći ljudima“, a ne:  “Što vam možemo prodati?”.

U tom smislu prvi banner izradila je digitalna agencija Modem Media za klijenta AT&T. Kampanja je bila korisna jer je, u doba kada su se svi pitali čemu sve to zapravo služi, ponudila pravu priču. Klikom na banner posjetitelji bi bili preusmjereni na stranicu hotwired.com na besplatnu turu kroz sedam prestižnih muzeja (Louvre, među inima). Sjećam se kako je banner funkcionirao godinama nakon.

U kafiću Fakulteta političkih znanosti komentirali smo mogućnost da se ‘prošećeš Louvreom – besplatno’. Tada to nisam znao, ali za to je bio zaslužan banner koji je pričao priču: AT&T ljude spaja i sprovodi ih kroz vrijeme putem Interneta. Baš kako je to tvrtka činila cijelo stoljeće unazad. Iako to tada nije bilo bitno, ali spomenimo ipak da je na oglas kliknulo 44% onih koji su ga ugledali.

Tko je ‘ubio’ banner?

Kuriozitet: U to vrijeme banneri su se prikazivali na kraju stranice, dakle u dnu monitora, a pandan današnjem programu AdBlock bila je mala plastična lajsna koju ste pričvrstili za ekran. Naravno, o oglasu se i pričalo (WOM), ljudi su prenosili iskustvo prijateljima i vrlo lako moguće da je tada po prvi put riječ ‘viralno’ dobila svoj pozitivni kontekst.

Bilo je to doba kada su se informacije crpile iz novina, radija ili TV-a. Na internet se spajalo da bi se provjerilo kako neke stvari rade.

Uglavnom bezbrižno (gotovo arty) vrijeme za digitalne agencije koje su mogle stvarati sadržaj ‘Kako vam možemo pomoći’ jer veliki dečki iz velikih agencija nisu bili zainteresirani za premali dio takvog marketinškog kolača. No, kako se kolač povećavao, na teren su ipak stigli.

Agencije koje su se odjednom probudile i umiješale u posao na jedini način kako su znale: doseg i učestalost te čisti copy/paste promotivnih poruka iz tiska, radija i televizije što je i dovelo do smrti bannera.

U blog postu koji sam pronašao Joe McCambley, pionir digitalnog marektinga, inovator i potpisnik opisanog bannera za AT&T, osvrnuo se na ‘smrt bannera’ i to je prikazao kroz tri fenomenalne priče na kojima se, uvjeren sam, temelji budućnost oglašavanja (ili barem većeg dijela, kao dio općenitog ‘paketa’) – content ili sadržajni marketing. 

Priča #1

Korisnici su sve manje za računalima, a sve više na mobilnim platformama. Oni su fokusirani na ‘sređivanje stvari’. Na Facebooku pregledavaju novosti, Google pitaju za svaku sitnicu, traže karte, fotografiraju svoje izlete pa ih postavljaju na društvene mreže.

Svi oni koji svoje noseve zabijaju u smartphone (i ja sam jedan od njih), a koje svaki dan vidimo u liftu ili tramvaju, nisu nedruštveni nego samo rješavaju stvari, tvrdi Joe McCambley. Oni rješavaju stvari: uče jezike, plaćaju račune, pregledavaju nove torbe, uspoređuju cijene, kupuju putovanja…

I znate li što još rade? Dijele ono što ih interesira i za što misle da bi moglo interesirati ljude oko njih. Takvo dijeljenje je, smatra McCambley, novi WOM – word of mouth.

Priča #2

Najbolji putokaz za oglašivače su vaše oči. Kud vi okom, oni skokom, zapravo, kud namjeravate okom oni su već tu. Uz općeniti porast ulaganja u internet marketing, posebno onaj koji otpada na mobilno oglašavanje (do 2016. godine samo u Americi će doseći 20.89 milijardi dolara) žalosno je da se oglašivači uz svu moguću tehnološku pomoć i dalje drže bannera. Nihova jedina mantra u prezentaciji kampanje i zakupa medijskog proistora i dalje glasi, kako navodi McCambley, doseg i frekvencija.

U tom kontekstu posao oglašivača svodi se na prekrajanje/sužavanje klasičnih bannera – najgoreg iskustva u marketingu ikada – kako bi odgovarali zaslonima pametnih telefona.

Pojašnjenje: Za korisnike koji na mobitelima traže rješenje, banneri su nevidljivi. Prema posljednjim istraživanjima ispada da otprilike 40% klikova na bannere otpada na, kako Amerikanci nazivaju, sindrom debelog prsta, odnosno greške prilikom klika na određeni banner.

Tko želi podijeliti banner koji ne nudi pomoć ni vrijednost – nikome?

Priča #3

Nakon ovih dolazi i treća priča. Iz spomenutih razloga sve se više kompanija odlučuje na ‘proizvodnju’ sadržaja (istih onih koje i dan danas uz klasičan oglas neke tvrtke možete vidjeti u ‘staromodnom’ tisku). Tko proizvodi takav sadržaj? Marketingaši ne, ali oni koji su dovoljno pametni znaju gdje treba tražiti. Deseci kvalitetnih novinara trenutno besposleno vreba svaku priliku. Kaže se da priča prodaje proizvod, a tko je bolji za ispričati priču od  talentiranog novinara?

‘Pomoći, ne prodati’ umjesto ‘Pomoći ne, prodati’

Ovim sam međunaslovom parafrazirao grčku proročicu ali točno nam ona i treba. Naime, upravo je pomoć i usluga must have. “Korisnička podrška je najbitnija za web“ rekao je Eric Schmidt, davne 1998. Ako ne vjerujete proguglajte malo: Zappos, Amazon i  eBay. Vidjet ćete da su omiljeni. Razlog? Njihovo prvo pitanje glasi:

“Kako vam možemo pomoći?”

A ne:

“Što vam možemo prodati?”

Oglašivači i agencije ne znaju kako biti od pomoći jer iz godine u godinu stvaraju  sadržaj u obliku TV reklama, print oglasa koji pitaju  “Što vam mogu prodati?”.  Zato stvari i funkcioniraju sve lošije i lošije. Novine i print izdanja nikada nisu bile na nižim granama jer se prema gorućem problemu postavljaju upravo tako: Što vam možemo prodati. I nije do novinara. Oni samo rade ono što jedino mogu.

S druge strane ja i dandanas čuvam primjerke BUG-a stare gotovo desetljeće jer su nudili te i dalje nude vrijednost za čitatelja – priču. Koliko ljudi u folderu čuva banner oglas za Viagru?

"Ako želite kvalitetan sadržaj koji će izgraditi most između vašeg branda i korisnika ne treba vam agencija, barem ne tradicionalna. Treba vam novinar s iskustvom."

Budućnost oglašavanja nije u oglasima kakve poznajemo nego u pomaganju i zabavljanju onih ljudi koji svakodnevno u liftovima ili tramvajima gledaju u svoj smartphone i rješavaju stvari. Kompanije, male ili velike, obrti i poduzetici preživjet će lakše ako to shvate na vrijeme.

Obzirom na nezaposleni broj novinara i udrednika ne bio trebalo biti teško započeti takav biznis ni u Hrvatskoj. Na žalost mnoge kompanije ne prepoznaju ovaj način prodaje. Neke svojom krivicom, a neke zato jer im se na pitchevima isključivo preporuča  ‘isprobana’ stvar uz poneki dodatak.

Trominutni video na YouTubeu koji ste ‘jeftino’ izradili ne predstavlja sadržaj – on je samo dio priče, ovako svoj blog zaključuje pionir banner oglašavanja Joe McCambley.

Kako bi plastično pojasnili o čemu je ovdje riječ i na što se odnosi content marketing (na kraju čime se i CoolKlub bavi) jesu i ova tri primjera:

  • Red Bull  je još 2007.  lansirao Red Bull Media House. U opisu im stoji da se fokusriaju na sport, kulturu i lifestyle. Ako ste čuli za Felixa Baumgartnera i njegov povijesni skok iz svemira onda sigurno ponešto znate o Red Bul Media Houseu.
  • Coca-Cola je 2012. zaposlila kompletnu redakciju i svoje korporativne stranice pretvorila u punokrvni mutlimedijalni magazin. Osim što stvaraju originalan sadržaj ova plaforma objedinjuje brojne druge partnere diljem svijeta.
  • Nike se transformirao i počeo komunicirati brand kao servis. Dokaz su brojne Nike+ aplikacije i uređaji koje sportašima (profesionalcima i amaterima) omogućavaju da prate sve svoje aktivnosti, bilježe svoje (ne)uspjehe i prate sva svoja dostignuća – znajući pritom da su ih stvaranjem takvog sadržaja vjerojatno ‘kupili’ na duge staze.

Ukratko, kako bi ostali relevantni u svojem poslu ali i na usluzi brojnim korisnicima koji satima rješavaju stvari na svojim pametnim uređajima, oglašivači će morati početi razmišljati kao izdavači i tehnološke kompanije. Baš kako to rade Red Bull, Coca-Cola i Nike.

Prema svojim korisnicima, sadašnjim i budućim trebat će se okrenuti pitanjem: Kako vam možemo pomoći. 

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

!Komentari su onemogućeni za ovaj članak.
aktualno najčitanije
“Osoba godine”: Evo tko su ljudi s naslovnice Timea koji su zadivili i zabrinuli čovječanstvo
Ekipa s tehnološke skele
“Osoba godine”: Evo tko su ljudi s naslovnice Timea koji su zadivili i zabrinuli čovječanstvo
Pokrenut pravni postupak protiv australske vlade zbog zakona o zabrani društvenih mreža
Za mlađe od 16
Pokrenut pravni postupak protiv australske vlade zbog zakona o zabrani društvenih mreža
“Više se ne morate brinuti…”: Nova opcija u Googleovim kartama mnogima će olakšati živote
Jednostavna ideja
“Više se ne morate brinuti…”: Nova opcija u Googleovim kartama mnogima će olakšati živote
Kemikalija pronađena u jednoj vrsti čokolade povezana sa sporijim biološkim starenjem
Vrlo uzbudljivo otkriće
Kemikalija pronađena u jednoj vrsti čokolade povezana sa sporijim biološkim starenjem
Tržište kriptovaluta je u krizi, a gubici se mjere u stotinama milijarda dolara
Veliki pad
Tržište kriptovaluta je u krizi, a gubici se mjere u stotinama milijarda dolara
AI će postati digitalni kolege: Iz Microsofta objavili AI trendove koje možemo očekivati sljedeće godine
Velika očekivanja
AI će postati digitalni kolege: Iz Microsofta objavili AI trendove koje možemo očekivati sljedeće godine
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
Naglasak na djelotvornosti
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Srušen mit njegova uzroka
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Jedinstven događaj
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
Nova nada za pacijente
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
Astronomi su možda riješili najveću zagonetku planeta Urana nakon gotovo 40 godina
Misteriozno zračenje
Astronomi su možda riješili najveću zagonetku planeta Urana nakon gotovo 40 godina
Ova životinja imala je 100 godina još dok je Shakespeare bio živ, a njezina vrsta u sebi krije pravu tajnu dugovječnog života
Stara više od 500 godina!
Ova životinja imala je 100 godina još dok je Shakespeare bio živ, a njezina vrsta u sebi krije pravu tajnu dugovječnog života

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Evo kolike će božićnice dobiti zaposleni u državnim firmama: Neki se vesele, neki hvataju za glavu
HO! HO! HO!
Evo kolike će božićnice dobiti zaposleni u državnim tvrtkama: Neki se vesele, neki hvataju za glavu
16-godišnji mladić napadnut je nožem u njemačkom gradu Herfordu
užas u njemačkoj
Mladić izboden nožem u blizini božićnog sajma, napadač u bijegu
Hitni postupak trajao četiri godine pa propao: Nitko neće odgovarati za napad na studenta
EMISIJA PROVJERENO
Brutalno su ga pretukli, uništili mu život i izvukli se: "I da su ga ubili, kad bi navršili 21. godinu, ne bi odgovarali, to je grozno"
show
Severina čestitala rođendan dobrom prijatelju Borisu Ružiću
''Ako itko zaslužuje...''
Seve ne skriva emocije prema posebnom muškarcu u njezinu životu: ''Voljeno moje biće...''
Nemo, pobjednik Eurosonga 2024., vratio je trofej EBU-u
sve je objasnio!
Prošlogodišnji predstavnik Eurosonga vratio trofej organizaciji: "Živite ono što tvrdite..."
Rada Manojlović pokazala je luksuzno uređen stan na Voždovcu
luksuzan stan!
Srpska zvijezda pokazala djelić svog doma vrijednog 250 tisuća eura, 3D zidovi su pun pogodak!
zdravlje
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
Piše liječnik
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
KOPB simptomi: 8 upozorenja koja nikako ne smijete zanemariti
Među 10 je najčešćih uzroka smrti
KOPB simptomi: 8 upozorenja koja nikako ne smijete zanemariti
Najbolji čaj za gripu: 5 moćnih napitaka koji dokazano smanjuju simptome
Najbolji saveznici
Najbolji čaj za gripu: 5 moćnih napitaka koji dokazano smanjuju simptome
zabava
Ovo je balkanski radar! Urnebesni način prijevoza inspirirao odličnu foru
Zanimljivo rješenje
Ovo je balkanski radar! Urnebesni način prijevoza inspirirao odličnu foru
Znanje nije Google – ovaj kviz pokazuje tko zaista zna
Pokažite što znate!
Znanje nije Google – ovaj kviz pokazuje tko zaista zna
Neobičan posjetitelj zgrozio kupce trgovine! Pogledajte tko se sakrio među peciva
Pronađite uljeza
Neobičan posjetitelj zgrozio kupce trgovine! Pogledajte tko se sakrio među peciva
tech
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
Naglasak na djelotvornosti
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Srušen mit njegova uzroka
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Jedinstven događaj
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
sport
Kovačević kao pokvarena ploča: Je li za sve kriv trener ili Dinamo ne može bolje?
Komentar Ivice Mede
Kovačević kao pokvarena ploča: Je li za sve kriv trener ili Dinamo ne može bolje?
Evo gdje stoji Rijeka na tablici Konferencijske lige: Blizu je prolaska, ali...
Job's not finished
Evo gdje stoji Rijeka na tablici Konferencijske lige: Blizu je prolaska, ali...
Nogometaši Rijeke pobijedili su Celje s 3:0 u 5. kolu Konferencijske lige.
Furiozno drugo poluvrijeme
Slovenska senzacija pala na Rujevici! Rijeka zakoračila prema europskom proljeću
tv
MasterChef: Potreseni Mark izjavio: "Pukli su mi snovi!" Hoće li nastaviti do kraja?!
TEŠKO!
Potreseni Mark izjavio: "Pukli su mi snovi!" Hoće li nastaviti do kraja?!
Kumovi: Cijelu je krivicu svalila na njega – hoće li ih ovo spasiti?
KUMOVI
Cijelu je krivicu svalila na njega – hoće li ih ovo spasiti?
MasterChef: Večeras doznajemo rasplet napetog gastroduela - Stipe će zbog jednog jela pozeleniti!
NE PROPUSTITE!
Večeras doznajemo rasplet napetog gastroduela - Stipe će zbog jednog jela pozeleniti!
putovanja
Qspace modularni stanovi u Nizozemskoj
Pametna rješenja iz Europe
Pogledajte kako izgledaju državni stanovi za mlade od 21 kvadrata, a koštaju samo 45 tisuća eura
Kviz općeg znanja: Za one koji se ne daju stjerati u kut
15 pitanja
Kviz općeg znanja: Za one koji se ne daju stjerati u kut
Bijeli umak od tri sastojka recept
Najbrži kuhani ručak
Ovaj bijeli umak savršen je izbor uz kuhanu tjesteninu, a radi se od samo 3 sastojka u manje od 10 minuta
novac
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Ovo su milijarderi koji stoje iza carstva izgrađenog na jednostavnom, ali revolucionarnom izumu – šlagu bez mlijeka
Slatki imperij
Ovo su milijarderi koji stoje iza carstva izgrađenog na jednostavnom, ali revolucionarnom izumu – šlagu bez mlijeka
Hrvatska nema gospodarske uvjete koji bi zaustavili iseljavanje, mora duboko promijeniti ekonomsku politiku i izgraditi nove gradove
analiza migracija
Hrvatska nema gospodarske uvjete koji bi zaustavili iseljavanje, mora duboko promijeniti ekonomsku politiku i izgraditi nove gradove
lifestyle
Ulična moda Zagreb sako s puf predimenzioniranim ramenima 2025.
Dašak visoke mode
Crnka sa zagrebačke špice nosi fantastične čizme, ali teško je skrenuti pogled s njezinih ramena
Recept za vjenčiće s malinama
Odličan recept!
Nikad dosta ideja za božićne kolače! Pogledajte ove vjenčiće, jednostavno ih je pripremiti
Viktorija Rađa u bermudama i čizmama na petu
TOP IZDANJE
Viktorija Rađa u hlačama za kojima su svi ludi ove sezone, odlično stoje uz visoke čizme
sve
Ulična moda Zagreb sako s puf predimenzioniranim ramenima 2025.
Dašak visoke mode
Crnka sa zagrebačke špice nosi fantastične čizme, ali teško je skrenuti pogled s njezinih ramena
Recept za vjenčiće s malinama
Odličan recept!
Nikad dosta ideja za božićne kolače! Pogledajte ove vjenčiće, jednostavno ih je pripremiti
Severina čestitala rođendan dobrom prijatelju Borisu Ružiću
''Ako itko zaslužuje...''
Seve ne skriva emocije prema posebnom muškarcu u njezinu životu: ''Voljeno moje biće...''
 

Nastavi čitati

Business
SAD i EU, ilustracija
Stav je jasan

Velika pravila, velike kazne: EU tjera američki Big Tech da se pokori europskom tržištu, a pritisak iz SAD-a sve je manje bitan

piše Branimir Vorša
Business
Volkswagen
Fokus na Njemačku i Europu

VW signalizira skromnija ulaganja do 2030.

piše Hina
Business
Ivona Poljak
Startaj Hrvatska 2025.

Spoj emocija i okusa: Keksići koji podižu raspoloženje i nude predah od rutine

piše Zimo
Business
Fintech, ilustracija
Balint Fischer, Dorsum

Intervju sa stručnjakom za fintech: "AI i fintech neće uništiti banke. Pretvorit će ih u nešto bolje"

piše Martina Čizmić
Business
Amazonov paket, ilustracija
I nije jedini

Amazon platio 180 milijuna eura zbog talijanske istrage o mogućoj poreznoj prijevari

piše Hina
Business
Mark Zuckerberg
Gube novac

Meta mijenja strategiju: Metaverse više nije bitan?

piše Branimir Vorša
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima