BYD je zakočio proizvodnju električnih automobila i širenje poslovanja u proteklim mjesecima ukidanjem smjena u pojedinim pogonima u matičnoj Kini i odgodom planiranog dodavanja novih proizvodnih linija, rekla su dva upućena izvora.
tri vijesti o kojima se priča


Kineski div počeo je povećavati mjesečnu proizvodnju u drugom tromjesečju 2023. godine, pokazuju podaci. No, trend se ove godine promijenio i u travnju i svibnju proizveli su u prosjeku za 29 posto manje automobila nego u četvrtom tromjesečju 2024.
Proizvodnja je u travnju na godišnjoj razini porasla za 13 posto, a u svibnju je gotovo stagnirala, prema podacima Kineskog udruženja proizvođača automobila.
BYD je lani prodao 4,27 milijuna automobila, uglavnom u Kini, i ima najmanje sedam tvornica u matičnoj zemlji. U ovoj godini planirali su povećati prodaju za gotovo 30 posto, uz zacrtanu isporuku 5,5 milijuna automobila.
Krajem svibnja kinesko ministarstvo trgovine izvijestilo je da namjerava postrožiti smjernice za konkurenciju u automobilskom sektoru kako bi se ublažio žestoki cjenovni rast koji je ugrozio trgovce i dobavljače i stvara gubitke u sektoru u cjelini, prema upozorenjima čelnika pojedinih tvrtki.
Udruga trgovaca upozorila je pak da bi proizvođači trebali uskladiti ponudu s potražnjom i prekinuti s praksom prebacivanja viškova u autosalone.
U takvim je uvjetima BYD ukinuo noćne smjene i smanjio proizvodnju u pojedinim pogonima najmanje za trećinu, rekli su izvori koji su odbili biti imenovani.je
Uprava je uvela te mjere u najmanje četiri tvornice, a obustavila je i realizaciju pojedinih planova o uvođenju novih proizvodnih linija, rekao je jedan od izvora.
Reuters nije uspio utvrditi koliko će točno proizvodnja biti smanjena ni koliko dugo. Uprava se odlučila na takav potez kako bi smanjila troškove, rekao je jedan izvor. Drugi pak napominje da nisu postigli zacrtanu prodaju.
BYD nije odmah odgovorio na upit Reutersa da komentira informacije izvora.