Iako mnoge usluge na internetu poput npr. korištenja društvenih mreža, videoservisa i drugih ne plaćamo novcem, one imaju svoju cijenu. Ta cijena se ne izražava u eurima ili dolarima, već u pristupu privatnim podacima i prikazu oglasa baziranim na tim podacima.
tri vijesti o kojima se priča


Kompanije cijelo vrijeme pokušavaju balansirati između prikaza oglasa koji će privući pažnju korisnika, ali im neće toliko narušiti iskustvo korištenja. To najbolje možemo vidjeti na primjeru društvenih mreža poput Facebooka i Instagrama - oglasi su ubačeni između klasičnih objava tako da ih se može preskočiti brzim skrolanjem.
No Meta priprema jedan novitet koji ne samo da se neće svidjeti korisnicima Facebooka i Instagrama, već bi ih mogla prilično razbjesniti, a neki bi mogli čak i napustiti ove mreže ili ih manje koristiti.
Korisnici u Hrvatskoj tako su počeli dobivati obavijesti Mete koja ih obavještava da, u okviru novog zakona u našoj regiji, korisnici sada mogu odabrati žele li pristupiti verzijama Facebooka i Instagrama na kojima se neće prikazivati oglasi. Takvo iskustvo, naravno, nije besplatno i ako želite da vam se oglasi ne prikazuju na ovim mrežama, morate mjesečno platiti 7,99 eura.
Uzmite pauzu za - oglase
Za one koji Zuckerbergu ne žele plaćati novac, oglasi će se i dalje prikazivati, a korisnici u postavkama oglasa mogu odabrati žele li da im se prikazuju personalizirani oglasi bazirani na njihovoj aktivnosti ili žele manju personalizaciju oglasa. Kako stoji u toj obavijesti Mete, u tom slučaju korisnicima će se prikazivati oglasi za brendove i proizvode koji su manje povezani s njihovim aktivnostima i Meta će koristiti manje njihovih podataka za oglase, no zato postoji mogućnost da im se prikazuju - pauze za oglase.
Nakon što su se godinama navikli na oglase koji se prikazuju unutar feeda i nisu toliko nametljivi, novi oblik oglasa šokirat će korisnike. Naime, kada se oglas pojavi, neće se moći skrolati prema dole, odnosno on će se pojaviti na ekranu na određeno vrijeme (pored njega će se pojaviti i sat koji pokazuje koliko će trajati ta pauza za oglase) i tek nakon toga će korisnici moći nastaviti sa surfanjem. Ukratko - oglas se ne može izbjeći i ne možete nastaviti sa skrolanjem dok ne bude gotov, odnosno dok ne prođe vrijeme koje otkucava sat.
Dakle, ako ne želite plaćati Meti ili koristiti potpuno personalizirane oglase, značajno će se pogoršati iskustvo korištenja Facebooka i Instagrama. Riječ je o sličnom iskustvu kao i na YouTubeu gdje se, prije i unutar videa prikazuju oglasi koje ne možete odmah preskočiti, već tek nakon određenog vremena. I na YT-u možete izbjeći prikazivanje takvih oglasa na sličan način - plaćanjem pretplate.
Inače, kako su objavili na The Vergeu, Meta je na nekim tržištima s testiranjem takve pauze za oglase na Instagramu počela još prošle godine te su tada oglasi prikazivali na feedu Instagrama, ali i Reelsa.