Najava iz Volva: Evo kad počinje prodaja autonomnih automobila

Zahvaljujući sustavu Highway Pilot kojeg ova kompanija razvija već neko vrijeme, vozači će moći "jesti, spavati, raditi, gledati film, opustiti se i raditi što god žele" u automobilu

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 26.06.2018. / 08:10

Volvo (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Udruge za zaštitu potrošača više su puta kritizirale Teslu te smatraju da ova kompanija zavarava potrošače s imenom svog asistenta u vožnji – naime, njihov autopilot nije autopilot kojem ljudi mogu u potpunosti prepustiti volan (što se iz imena može pomisliti), već je samo riječ o asistentu koji pomaže pri vožnji, ali ruke vozača uvijek moraju biti na volanu. Ova kompanija, kao i druge tehnološke i automobilske kompanije razvijaju tehnologiju koja će nam jednog dana zaista omogućiti potpuno autonomnu vožnju te ćemo volane (i svoje živote) u potpunosti prepustiti računalu, no na taj ćemo dan još morati sačekati još neko vrijeme.

Najbliže tom cilju je, čini se, Google koji uskoro starta s prvim taksi servisom s autonomnim automobilima u Arizoni, ali dalje nije poznato kada bi se ovakva vozila mogla pojaviti u slobodnoj prodaji.

Prošlog tjedna saznali smo kada će se moći kupiti automobili s "pravim" autopilotom u kojima će vozači moći dići ruke s volana i kontrolu u potpunosti i bez straha prepustiti računalima i, kako je najavio Henrik Green, stariji potpredsjednik za istraživanje i razvoj u Volvu, to će biti već za tri godine. Zahvaljujući sustavu Highway Pilot kojeg ova kompanija razvija već neko vrijeme, vozači će moći "jesti, spavati, raditi, gledati film, opustiti se i raditi što god žele", a prema trenutnim planovima, ovaj će sustav biti dostupan od 2021. godine u modelu XC90 kao dio dodatne opreme.

Njihovi automobili imat će četvrti (od pet) stupanj autonomije, no ovakav potpuno autonomni sustav vožnje neće biti moguć na svim prometnicama, već samo na autocestama za koje postoje precizne karte i na kojima je sustav siguran da može sigurno upravljati vozilom, navode na stranici Jalopnik.

Iz ove kompanije priznaju kako je pred njima još dug put i moraju raditi na puno detalja, a osim razvoja i usavršavanja same tehnologije (koja bi trebala biti skoro pa nepogrešiva), pred njima su i problemi s regulacijom i zakonima koji bi ovakvim vozilima, odnosno računalima trebali omogućiti samostalno upravljanje, dok ljudi, kako kažu u Volvu, spavaju ili odmaraju za volanom.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti