Napredak tehnologije utjecao je na sve aspekte naših života, a veliki utjecaj moderna tehnologija i umjetna inteligencija imaju i na sport, kao i na treninge i zdravlje sportaša. Zahvaljujući tehnologiji tako danas imamo VAR (s kojim nisu svi oduševljeni), brojni nosivi uređaji i senzori te GPS prate kretanje igrača, njihovu potrošnju i umor pa se na temelju tih podataka donose odluke o odmaranju igrača, intenzitetu treninga itd.
Čak su i neki hrvatski startupovi predstavili svoje proizvode s ciljem unaprjeđenja igre, odnosno vođenja sportskih klubova, a u budućnosti bi velike promjene u nogometnu taktiku mogla donijeti umjetna inteligencija. Takav se zaključak nameće nakon objave istraživanja koje je provela Googleova AI kompanija DeepMind u suradnji s engleskim nogometnim divom Liverpoolom.
Liverpool je istraživačima DeepMinda dao na uvid podatke o svim utakmicama Premier League između 2017. i 2019., kako bi analizom tih podataka i korištenjem različitih algoritama saznali može li umjetna inteligencija pomoći trenerima i igračima najvažnije sporedne stvari na svijetu. Analizirajući sve podatke, AI bi mogla primijetiti neke taktičke obrasce kakvi mogu promaknuti i najboljim trenerima i pomoći ekipama na putu do pobjeda.
Tako se na temelju podataka o određenim ekipama i postavama, može se napraviti model koji će predvidjeti kako će se igrači ponašati u određenim situacijama. Npr. ako protiv Manchester Cityja plasirate dugu loptu u desni dio njihova polja na terenu, Kyle Walker potrčat će u tom smjeru, a simulacija umjetne inteligencije može pokazati što bi se sve moglo dogoditi u takvim situacijama i kakve su nekakva alternativna kretanja igrača u slučaju da se lopta nađe na određenom dijelu terena.
Znanstvenici su proveli i različite druge modele - npr. koliko je određena akcija poput dodavanja ili propuštenog duela doprinijela zgoditku ili nekom drugom ishodu tijekom utakmice. Svi ti podaci mogu se koristiti nakon utakmica (ili tijekom poluvremena) kako bi se igračima pokazalo kako su trebali reagirati u nekoj situaciji, odnosno zašto su trebali dodati loptu suigraču, umjesto da su pucali na gol.
Na temelju podataka dobivenih takvim analizama, treneri bi mogli saznati kakav bi utjecaj na igru mogla imati nekakva taktička promjena koju naprave ili kako bi protivnici mogli igrati ako se njihov glavni igrač ozljedi. Znanstvenik iz DeepMinda i dugogodišnji navijač Liverpoola Karl Tuyls kaže kako njihov cilj nije razviti tehnologiju koja bi mogla zamijeniti trenere, već tehnologiju koja bi im trebala pomoći u pripremi bolje i učinkovitije taktike. Puno je podataka i nije jednostavno obraditi tako veliku količinu podataka, rekao je Tuyls za Wired, naglasivši kako žele razviti tehnologiju koja će asistirati trenerima u donošenju boljih odluka.
Ne mislimo graditi robote, već samo unaprijediti igru koju igraju ljudi, komentirao je rezultate istraživanja Tuyls koji smatra da bi u budućnosti mogli osjetiti promjene u igri kojima će doprinijeti umjetna inteligencija. To neće biti odmah, za godinu ili dvije, no tijekom ovog desetljeća klubovi bi mogli koristiti virtualnog trenera s AI koji će igrače pripremati za utakmice i pomoći im prilikom analize protivnika.