Oglašivači se već pripremaju za novu eru: Umjesto kolačića, za ciljano oglašavanje koristit će - umjetnu inteligenciju

Ukidanjem kolačića, oglašivači više neće dobivati toliko podataka o korisnicima, ali to ne znači da im više neće moći plasirati ciljane oglase. Evo i kako.

Martina Čizmić | 11.03.2021. / 11:11

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Nakon što je Google objavio kako će cookies odnosno kolačići otići u povijest te se više neće koristiti za praćenje navika i ponašanja korisnika na internetu, oglašivačka industrija našla se na raskrižju. Ukidanjem kolačića, ukida se i mogućnost personaliziranih oglasa. Znači li to kraj takve prakse?

Da i ne. Naime, iako će kolačići otići u povijest, Google već radi na novom alatu koji bi trebao biti kompromisno rješenje i omogućiti određeni stupanj privatnosti korisnicima, a oglašivačima istovremeno dopustiti plasiranje oglasa.

Slika nije dostupna Oglašavanje na internetu više neće biti isto: Google objavio kako neće razvijati alternativu "kolačićima"

Tražilica Google Google ide na "dijetu"? Planiraju potez koji bi mogao biti pomalo kontroverzan

Interactive Advertising Bureau (IAB) je upravo zbog toga objavio nove smjernice i najbolje prakse za korištenje strojnog učenja na svakoj razini produkcije digitalnog oglašavanja. Naime, tvrtke poput IBM Watson Advertisinga zagovaraju analizu pogonjenu umjetnom inteligencijom kao novi način da tvrtke ciljano plasiraju oglase bez korištenja personaliziranih podataka korisnika.

Sad je vrijeme za umjetnu inteligenciju da krene naprijed i donese stvarnu vrijednost oglašivačkoj industriji kao temeljna tehnologija za budućnost, istaknuo je voditelj proizvoda u IBM Watson Advertisingu, David Olesnevich.

Smjernice koje su objavljene dobivene su kroz intervjue s voditeljima agencija, marketinškim stručnjacima i tehnolozima, a donose devet potencijalnih načina korištenja s objašnjenjima. Također uključuju i listu najboljih praksi koje bi trebale pomoći onima koji tek ulaze u svijet umjetne inteligencije da razlikuju konkretnu primjenu od one razvikane.

Olesnevich je za Adweek istaknuo kako je jedan od ciljeva tih smjernica proširivanje razmišljanja u industriji na nešto više od ciljanog oglašavanja pomoću umjetne inteligencije. Također, nada se da će pomoći sagledati način na koji strojno učenje može igrati ključnu ulogu u drugim razinama proizvodnje oglasa, kao što je kreativan proces.

Zaista smo počeli širiti vrijednost umjetne inteligencije kroz cijeli lanac. Trebamo maknuti monotone zadatke iz ruku ljudi kako bismo automatiziriali procese, a te ljude potaknuli da rade poslove koji donose veću vrijednsot - to će nam pomoći da promijenimo industriju, dodao je Olesnevich.

Inače, da se u oglašivačkoj industriji nešto već pokrenulo, najbolje govori podatak kako su se IBM Watson Advertising i Nielsen udružili i lansirali set alata za ciljano oglašavanje koji bi trebao pomoći u povezivanju prodaje i anonimiziranog seta podataka o ponašanju kupaca. Za oglašivačku industriju to bi mogao biti jedan od glavnih alata koji će zamijeniti kolačiće i alate za praćenje trećih strana.

Izvor. AdWeek

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti