Google većinu svojih prihoda ostvaruje zahvaljujući svom oglašivačkom dijelu poslovanja. Činjenica da može svakom korisniku prikazati oglas koji odgovara njegovu interesu donosi u Google milijarde dolara svake godine. A kako bi to ostvario, koristi "kolačić" odnosno "cookiese", koji prate korisnika tijekom korištenja interneta i omogućavaju Googleu i oglašivačima da znaju što korisnik pretražuje i koje stranice posjećuje.

No čini se kako bi Google uskoro mogao na dijetu i prestati konzumirati kolačiće.

Naime, korištenje kolačića uvijek je bilo sporno, pogotovo u krugovima koji zagovaraju privatnost korisnika. Jer ne samo da je podatke iz kolačića mogao koristiti Google, već su ih iskorištavali i drugi za prikupljanje podataka o korisnicima u ne baš tako nevine svrhe.

Kako je pitanje privatnosti sve važnije u tehnološkom svijetu, u Googleu su odlučili razviti novu tehnologiju koja bi zamijenila kolačiće, a istovremeno omogućila korisnicima veći stupanj zaštite. Prilikom predstavljanja novog, alternativnog sustava iz Googlea su rekli kako taj novi pristup "učinkovito skriva pojedinca u gužvi i koristi obradu podataka na uređaju kako bi povijest pretraživanja korisnika ostala privatna".

Sustav zanimljivog imena Federated Learning of Cohorts (FLoC) trebao bi tijekom ove godine biti testiran u internetskom pregledniku Chrome kako bi Google pokazao oglašivačima da mogu prikazivati personalizirane oglase, a istovremeno zaštititi privatnost korisnika.

Oglašavanje je ključno kako bi internet ostao dostupan svima, no cijeli je sustav u opasnosti ako zaštita privatnosti ne ide ukorak s očekivanjima koja se stalno mijenjaju, istaknuli su iz Googlea.

Međutim, nisu svi sretni s Googleovim planovima.

Čini se kako bi crna kutija koja se zove strojno učenje mogla preuzeti kontrolu nad svime što ste ikad napravili u internetskom pregledniku i staviti vas u određenu skupinu ljudi. Oglašivači su ti koji će interpretirati što te skupine znače, upozorili su iz Electronic Frontier Foundationa, neprofitne udruge posvećene zaštiti digitalnih prava.

Kako bi se nova tehnologija mogla odraziti na korisnike, nitko trenutačno ne spominje.

Izvor: The Straits Times