Uskočite u avanturu i uz Ecoa naučite kako pravilno reciklirati

Videoigra u kojoj djeca uče o ekologiji i recikliranju? Da, molimo!

Martina Čizmić | 22.01.2018. / 13:47

Adventures of Eco (Foto: Ivan Brkić / epodravina.hr) (Foto: Ivan Brki? / epodravina.hr)

U koprivničkom Poduzetničkom inkubatoru rađa se igra koja bi u nadolazećim mjesecima i godinama mogla biti pravi hit među djecom, ali i među starijima.

Radi se o edukativnoj videoigri Adventures of Eco, čiji je cilj zainteresirati i educirati igrače o ekologiji, odgovornom ponašanju prema okolini, ali i razvrstavanju kućnog otpada.

Ideja o edukativnoj videoigri razvila se nekako prirodno jer je njezina autorica Sonja Hlebar već godinama uključena u rad Udruge za održivi razvoj Hrvatske - Uzor Hrvatske, gdje provodi edukaciju iz ekologije i održivog razvoja. Nakon brojnih radionica i posjeta vrtićima i školama te povratnih informacija od djece rodio se Adventures of Eco. 

No veoma je teško napraviti videoigru ako ti programiranje i dizajniranje nisu u malom prstu. Zato se Sonja za potporu obratila svojoj poslovnoj partnerici Danijeli Glavošek Kovačić, tvrtki Codebox koju čine Ivan Ivanović (crtač i dizajner), Filip Stojić (game developer) i Martin Kolarić (game developer) te timu Koprivničkog poduzetnika d.o.o. koji od početka pruža podršku u razvoju uspješnog poslovnog modela.

S obzirom na to da je pitanje ekologije, održivog razvoja i recikliranja nešto o čemu se stalno govori i o čemu ćemo svi morati voditi više računa (ako već dosad nismo), porazgovarali smo sa Sonjom o videoigri i ideji koja stoji iza nje.

  Sonja Hlebar (Foto: Ivan Brkić/epodravina.hr) (Foto: Ivan Brki?/epodravina.hr)

Kako ste uopće došli na ideju za Adventures of Eco? Tko je bio idejni začetnik? Što želite ostvariti tom igrom?

S obzirom na to da se dugi niz godina bavim edukacijama iz ekologije i održivog razvoja svojim djelovanjem u udruzi Uzor Hrvatske, ali i kao voditeljica Programa regionalnog razvoja civilnog društva i lokalnih zajednica u Republici Hrvatskoj, shvatila sam da je edukaciju o ekološki održivom razvoju potrebno provoditi od malih nogu, kontinuirano na svim razinama obrazovanja. Ako želimo doprijeti do mladih i od osnovnoškolskog im obrazovanja usaditi vrijednosti ekološki održivog razvoja, potrebno im je pristupiti 'jezikom' koji oni razumiju. S tim na umu, došla mi je ideja da bi se kroz gejmifikaciju edukativnih sadržaja o ekologiji zaista moglo doprijeti do mladih i na zabavan sadržaj educirati ih te utjecati na njihovo odgovorno ponašanje prema okolini i okolišu u kojem žive.

Osim što je zabavna, igrica je i edukativna jer će djeca predškolske i školske dobi učiti o kružnom toku otpada, pravilnom prepoznavanju i razvrstavanju, recikliranju, važnosti zaštite okoliša i individualnoj odgovornosti svakog pojedinca koji svakodnevno taj otpad proizvodi. U modernim i zabavnim zadacima djeca će se, kao heroji koji spašavaju Planet od čudovišta od otpada, upoznati sa svim procesima na području gospodarenja otpadom.

Korisnik tijekom igranja videoigre usvaja i internalizira određene bihevioralne obrasce te mijenja svoj odnos prema okolišu, okolini i zajednici u kojoj živi. Budući da su krajnji korisnici djeca, usvajanjem ovih obrazaca ponašanja, ti će korisnici u budućnosti odrasti u ekološki osviještene i odgovorne građane i članove društva.

Igrica je avanturističkog duha, sa superherojem koji se u igricu razvija i raste, ovisno o našem ponašanju. Igrica je prilagođena dobnoj skupini, izazovna je i tjera na razmišljanje.

Kome je namijenjena?

Prije svega, igra je namijenjena mladima, točnije djeci osnovnoškolskog uzrasta jer ideja je da se igrica ubaci u školske programe (u sklopu nastave građanskog odgoja ili razredne nastave) kao pomoćni i inovativni alat učiteljima da djecu uče o ekologiji i održivom razvoju. Naravno, prije implementacije u školske kurikulume, videoigra će, kao i svaki komercijalni proizvod, zaživjeti na tržištu i moći će je konzumirati svi zaljubljenici u videoigre, svih uzrasta, oni koji vjeruju u ekološki održiv razvoj zajednice, ali i svi oni koji žele naučiti nešto o ekologiji.

Sonja Hlebar i tim koji stvara Adventures of Eco (Foto: Ivan Brkić/epodravina.hr) (Foto: Ivan Brki?/epodravina.hr)

 

U kojoj je fazi? Kad bi igra mogla biti dostupna javnosti? Hoće li biti dostupna na mobilnim platformama, internetu...

Adventures of Eco trenutno je u završnoj fazi razvoja beta-verzije. Beta-verzija će prije samog razvijanja cjelokupne igre koristiti za pitchanje novim investitorima kako bi se ideja lakše komunicirala kroz vizualni prikaz i stvarni gameplay. Adventures of Eco bit će dostupna za Androidove i iOS-ove mobilne uređaje, kao i za računala s operativnim sustavom Windows. Točan datum plasiranja igre trenutno ne mogu prognozirati, ali nadamo se da će biti dostupna za preuzimanje do kraja 2018.

Igra će biti besplatna za preuzimanje svim korisnicima, ali će biti omogućena in-app kupnja raznih dodataka koji će korisniku, osim što će mu pomoći u boljem plasiranju i rangiranju njegovih rezultata, ponuditi i dodatne edukativne sadržaje.

Kako financirate izradu igre? Jeste li dobili kakve potpore/stipendije/bespovratna sredstva?

Razvoj beta-verzije igre trenutno se financira iz privatnih sredstava investitora, a s razvojem beta-verzije se kroz pitchanje novim investitorima kreće u traženje drugih izvora financiranja. Tu se nadamo i pomoći tima Koprivničkog poduzetnika, koji od početka sudjeluje u razvoju igre podrškom pri razvoju poslovnog plana i modela financiranja, a nadamo se da će nastaviti i dalje pružanjem podrške pri prijavi na natječaje iz EU fondova.

Kako je pitanje recikliranja i ekologije sve važnije u svakodnevnom životu, ali i poslovanju, ideja da se djecu od najmanjih nogu, kroz igru, uči o važnosti tih pitanja, zaista je hvalevrijedna. S nestrpljenjem čekamo kad ćemo moći zaigrati Ecove avanture i naučiti nešto više o ekologiji.

Zahvaljujemo portalu epodravina.hr na ustupljenim fotografijama.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti