Imate li što je potrebno za postati influencer? Znanstvenici otkrili što im je svima zajedničko

Biti influencer za mnoge je posao iz snova. No, je li za uspjeh potrebna samo dobra ideja ili nešto više?

Martina Čizmić | 11.06.2025. / 12:00 komentari
Influencerica, ilustracija (Foto: Getty Images)

 Mnogim mladima je želja postati influencer. Privlači ih njihov stil života, prilčna zarada ili pak jednostavno žele biti viđeni i praćeni na društvenim mrežama.

tri vijesti o kojima se priča Međunarodna svemirska postaja, ISS Predznak većih problema? Što se to događa sa Međunarodnom svemirskom postajom? Iz NASA-e o svemu šute Svemir Zavirite sami u dubinu svemira Napravljena najveća karta svemira: Prikazuje više od 800 tisuća galaksija i seže unatrag 13,5 milijardi godina Oprez pri surfanju, ilustracija Upozorenje stručnjaka Opasnost od odjave pretplate: Evo na što trebate paziti ako želite kliknuti unsubscribe u mailu

No, velik broj onih koji to žele, neće i uspjeti u ovoj kaotičnoj industriji. Neki jer neće pronaći dobru nišu u kojoj bi mogli biti uspješni, drugi jer su jednostavno nestrpljivi.

Međutim, nova studija objavljena u časoipisu Telematics and Informatics, otkrila je i da neke karakteristike osobnosti mogu ukazivati na to tko je skloniji odvažiti se na život influencera, a kome to jednostavno - ne leži. 

Studija koju su proveli istraživači s poljskog Sveučilišta u Wroclawu i Oxforda, otkrili su da mladi ljudi koji su ekstrovertirani, egocentrični i dramatični imaju veću vjerojatnost da će ih interesirate te da će postati influenceri od smirenijih i introvertiranijih osoba.

Muškarac gleda tablet Novac i pokloni toga nisu vrijedni: Majka maloljetne influencerice otkrila crnu stranu Instagrama

Ispitivanjem u kojem je sudjelovalo gotovo 800 sudionika u dobi od 16 i 17 godina, istraživači su otkrili da oni s pojačanom ekstroverzijom, narcizmom i teatralnim ponašanjem, sklonošću dramatičnosti i ekspresivnosti, češće i sami žele biti influenceri.

Iako karijera influencera može ponuditi prilike za samoizražavanje koje privlače određene tipove osobnosti, ona također predstavlja psihološke rizike, posebno za osobe s visokim stupnjem narcizma i histrionizma, ističu u svom istraživanju.

Istraživači sugeriraju da su iste kakterne osobine koje potiču ljude da krenu u svijet influencera, vidljive i kod glumaca. To bi moglo objasniti zašto su neki influenceri izvrsni glumci u svojim videima, ali i zašto su se neki glumci izvrsno snašli na društvenim mrežama. 

Vezane vijesti

Još vijesti