Imate li što je potrebno za postati influencer? Znanstvenici otkrili što im je svima zajedničko

Biti influencer za mnoge je posao iz snova. No, je li za uspjeh potrebna samo dobra ideja ili nešto više?

Martina Čizmić | 11.06.2025. / 12:00 komentari
Influencerica, ilustracija (Foto: Getty Images)

 Mnogim mladima je želja postati influencer. Privlači ih njihov stil života, prilčna zarada ili pak jednostavno žele biti viđeni i praćeni na društvenim mrežama.

tri vijesti o kojima se priča Boeing 787 Dreamliner Vrhunski zrakoplov za duga putovanja Što znamo o Boeing 787-8 Dreamlineru, koji se srušio na putu za London? Nadzor, ilustracija Budite na oprezu "Gledamo vas": Žena ostala u šoku kada je pronašla čudan uređaj u dvorištu, a odmah je reagirala i policija Južni pol Sunca Terra incognita Solar Orbiter snimio ono što nitko dosad nije vidio i otkrio pravi kaos na Suncu

No, velik broj onih koji to žele, neće i uspjeti u ovoj kaotičnoj industriji. Neki jer neće pronaći dobru nišu u kojoj bi mogli biti uspješni, drugi jer su jednostavno nestrpljivi.

Međutim, nova studija objavljena u časoipisu Telematics and Informatics, otkrila je i da neke karakteristike osobnosti mogu ukazivati na to tko je skloniji odvažiti se na život influencera, a kome to jednostavno - ne leži. 

Studija koju su proveli istraživači s poljskog Sveučilišta u Wroclawu i Oxforda, otkrili su da mladi ljudi koji su ekstrovertirani, egocentrični i dramatični imaju veću vjerojatnost da će ih interesirate te da će postati influenceri od smirenijih i introvertiranijih osoba.

Muškarac gleda tablet Novac i pokloni toga nisu vrijedni: Majka maloljetne influencerice otkrila crnu stranu Instagrama

Ispitivanjem u kojem je sudjelovalo gotovo 800 sudionika u dobi od 16 i 17 godina, istraživači su otkrili da oni s pojačanom ekstroverzijom, narcizmom i teatralnim ponašanjem, sklonošću dramatičnosti i ekspresivnosti, češće i sami žele biti influenceri.

Iako karijera influencera može ponuditi prilike za samoizražavanje koje privlače određene tipove osobnosti, ona također predstavlja psihološke rizike, posebno za osobe s visokim stupnjem narcizma i histrionizma, ističu u svom istraživanju.

Istraživači sugeriraju da su iste kakterne osobine koje potiču ljude da krenu u svijet influencera, vidljive i kod glumaca. To bi moglo objasniti zašto su neki influenceri izvrsni glumci u svojim videima, ali i zašto su se neki glumci izvrsno snašli na društvenim mrežama. 

Vezane vijesti

Još vijesti