Kada je prije 27 godina u podrumu svojih roditelja Tim Sweeney osnovao Epic Games, vjerojatno nije mogao ni sanjati da će danas biti milijarder upravo zahvaljujući videoigrama.

Istina, Epic Games je tijekom godina na tržište izbacio niz videoigara koje su ostvarile pristojan uspjeh, no tek je Fortnite pokazao koliko je industrija videoigara zapravo profitabilna. Epic Gamesov posljednji hit u rangu je (ako ne i veći od) dobro poznatih igara poput Candy Crusha i Pokemon Go-a.

Globalni fenomen koji je donio milijarde dolara

Samo od lansiranja trenutne verzije te videoigre, koju igraju milijuni diljem svijeta, Epic Games zaradio je više od 1,2 milijarde dolara. Analitičari procjenjuju da će do kraja godine samo od Fortnitea tvrtka zaraditi više od dvije milijarde dolara, a Sweeney će svoje bogatstvo, koje se procjenjuje na pet do osam milijardi dolara, povećati za još koju milijardu.

Fortnite je u samo nekoliko mjeseci postao globalni fenomen jer tu videoigru diljem svijeta igra više od 125 milijuna ljudi. Igraju ga sve dobne skupine, a svima je zajednički jedan cilj - nadmudriti druge igrače, domoći se oružja i resursa te preživjeti na otoku koji je sve manji.

Iako većina igara svoj vrhunac doživi nekoliko dana (ili tjedana) nakon lansiranja, Fortnite i šest mjeseci nakon premijere bilježi povećanje broja igrača. S najavama o dolasku na Androide, broj igrača vjerojatno će samo rasti.

Odluka koja je stvorila hit

A Fortnite je na početku izgledao kao bilo koja druga videoigra. Igrači su morali platiti 40 dolara kako bi mogli graditi utvrde i obraniti se od zombija. No tek kad su u Epic Gamesu odlučili igru učiniti besplatnom i uveli mogućnost multiplayera, igra je dobila na popularnosti.

Ono što Fortnite razlikuje od drugih igara na tržištu upravo je činjenica da je besplatan. Točnije, sama igra ne stoji ništa, no žele li igrači imati bolje oružje, rješavati specijalne misije ili odjenuti svoje likove u jedinstvene uniforme, morat će kupiti virtualnu valutu V-buck i potrošiti stvarni novac.

Činjenica da su trgovine odnosno predmeti u tim trgovinama dostupni samo veoma kratko vrijeme potiče igrače da reagiraju odmah ne bi li dobili nešto što nitko drugi nema. Taj dojam "ekskluzivnosti" ono je što potiče trošenje i natjecanje među igračima.

Takav način "prodaje" donio je Epic Gamesu rekordne prihode, a prema nekim procjenama, i vrijednost veću od 14 milijardi dolara.

No u Epic Gamesu ne žele se oslanjati samo na prosječne igrače. Organizirali su okršaje poznatih osoba koje su pred gomilom ljudi odmjeravali snage u Fortniteu, a objavili su i kako će oformiti 100 milijuna dolara vrijedan fond nagrada za Fortnite natjecanja.

S obzirom na to da fenomen Fortnitea ne pokazuje znakove usporavanja, Sweeney bi mogao uprihoditi još koju milijardu. A tko zna što nam još priprema u budućnosti?
 

Izvor: Bloomberg