Ovo je vizija iduće generacije električnog automobila iz Volva, pogledajte gdje su mu Šveđani "sakrili" Torov čekić

Švedski Volvo napravio je koncept za drugu generaciju električnih automobila, koja ujedno predstavlja i njihov manifest za budućnost, kao i cilj da do 2030. godine proizvode isključivo električna vozila.

Branimir Vorša | 01.07.2021. / 09:46

Volvo je tijekom "Dana tehnologije" održanog u srijedu predstavio svoj novi koncept električnog automobila druge generacije, a istovremeno su predstavili i detaljan plan prema kojem bi do 2030. godine trebali postati proizvođač isključivo električnih automobila.

Njihov novi koncept električnog automobila nazvan je "Concept Recharge", a glavni tehnološki direktor u Volvu Henrik Green, poručio je da prva verzija (ne nužno ova konceptualna) mogla postati stvarnost u naredne tri godine.

Concept Recharge imat će dvokrilna vrata koja kad se otvore otkrivaju prostranu unutrašnjost vozilam jer nedostatak motora s unutarnjim sagorijevanjem te sustava prijenosa brzine, znači i više prostora za vozača i putnike.

Izvana, dizajn je elegantan, a među zanimljivijim značajkama su panoramski krov te prednja svjetla u obliku Torovog čekića (kako tvrde u Volvu).

Green međutim kaže kako dvokrilna vrata možda u konačnoj verziji neće biti dio dizajna vozila, no da su sve ostale proporcije i detalji automobilam realistični za budućnost.

U Volvu planiraju prodati 600.000 električnih automobila do sredine ovog desetljeća te izgraditi i tvornicu za proizvodnju baterija u Europi do 2026. godine. U tom smislu, iz Volva otkrivaju da surađuju sa švedskim partnerom Northvoltom na novoj generaciji baterija s većom gustoćom energije te dizajniranim da se u vozilo integriraju kao strukturalni element.

Te nove baterije trebale bi se pojaviti nakon 2025. godine, a automobilima bi trebale omogućiti veći domet između punjenja, odnosno domet i do 1000 kilometara. Naravno, sve bi to trebalo popratiti i brže vrijeme punjenja tih baterija.

Iz Volva su iznova naglasili planove opremanja svojih automobila lidar laserskim senzorima koje proizvodi Luminar, a ti bi senzori trebali biti temelj za veću autonomiju upravljanja u budućnosti. Štoviše, proteklog tjedna iz Volva su obznanili kako će lidar tehnologija biti standard u svim njihovim putničkim vozilima, no vožnja bez ruku na upravljaču koju omogućuje ta tehnologija, koštat će ekstra potencijalne kupce.

Volvo sam radi i operativni sustav za svoja vozila, kojeg zovu VolvoCars.OS, a taj će sustav biti mozak svih Volvo vozila iduće generacije, a omogućit će i autonomnu vožnju na autocestama.

Sustav je zamišljen poput "kišobrana" za sve podsustave koji se nalaze u vozilu, poput Android Automotive OS-a, Blackberry ONX-a, Linuxa i AUTOSAR-a. Green dodaje kako on ne bi bio protiv niti protiv toga da čitava softverska platforma Volva postane open source, ako bi to značilo poboljšanje kvalitete značajki vozila.

Procesorsku snagu njihovom računalu dat će Nvidia, a sve je zamišljeno kao dva sustava na jednom čipu, jedan za osnovne funkcije vožnje, a drugi za poluautonomne značajke te još naprednije funkcije.

Iduće godine iz Volva planiraju predstavljanje svojeg flagship automobila XC90 SUV. NJihov prvi električni automobil XC40 Recharge pušten je u prodaju ove godine, a njego nasljednik C40 Recharge bit će dostupan kasnije ove godine.

Izvor: The Verge

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti