Što menadžeri mogu učiniti da olakšaju protok informacija?

U nekim organizacijama komunikacija prema gore otežana je organizacijskom kulturom i klimom koja “kažnjava“ menadžere koji donose loše vijesti i informacije s kojima se ne slaže glavna uprava.

Zimo Zimo Zimo | 16.11.2011. / 09:15

Što menadžeri mogu učiniti da olakšaju protok informacija?

U nekim organizacijama komunikacija prema gore otežana je organizacijskom kulturom i klimom koja “kažnjava“ menadžere koji donose loše vijesti i informacije s kojima se ne slaže glavna uprava.

Tendencija da se prema gore prenose samo dobre vijesti prilično je uobičajena. Ipak, ispravna informacija apsolutno je nužna za upravljanje poduzećem.

Što menadžeri mogu učiniti da olakšaju protok informacija? Mogu stvarati neformalnu klimu koja ohrabruje komunikaciju prema gore. Politika otvorenih vrata vrlo je korisna. Formalna struktura protokola informacija mora biti jasna.

Menadžeri mogu puno naučiti jednostavnim kretanjem po poduzeću. Hewlett-Packard i United Airlines se često spominju kao dobri primjeri primjene prakse „upravljanja šetajući uokolo“. Šetanje uokolo odnosi se na kretanje menadžera kroz sve organizacijske razine i komunikaciju sa zaposlenicima na različitim razinama u organizaciji.

Vjeruje se da će menadžeri poboljšati neformalne komunikacijske kanale kretanjem kroz poduzeće.

Time se menadžeri nastoje približiti svojim zaposlenicima, ohrabriti ih u komunikaciji i, najvažnije, nastoje postići učinkovitu komunikaciju prema gore u poduzeću. Iako menadžeri na takav način upravljanja troše više vremena, šetajući uokolo, menadžeri mogu prikupiti mnogo informacija koje inače nisu dostupne kroz formalne komunikacijske kanale.

Učinkovita komunikacija prema gore zahtijeva okruženje u kojem podređeni osjećaju slobodu komuniciranja. S obzirom na to da se organizacijska klima nalazi pod velikim utjecajem uprave, odgovornost za stvaranje slobodnoga protoka komunikacija prema gore počiva u velikoj mjeri na nadređenima.

Iako upravljanje na način šetanja uokolo ima mnoge prednosti, istraživanja pokazuju da rukovoditelji provode malo vremena s namještenicima nižih razina što znači da način upravljanja šetajući uokolo nije prevladavajuća praksa u velikim kompanijama. Menadžeri provode većinu vremena s ljudima slične organizacijske razine s kojima komuniciraju, razmjenjuju informacije, donose odluke.

Doc.dr.sc. Nina Begičević Ređep docentica je na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu. Područja njenog interesa su: poslovno odlučivanje i teorija odlučivanja, strateško planiranje, metode za višekriterijsko odlučivanje te e-učenje. Na FOI-u predaje kolegije Poslovno odlučivanje, Teorija odlučivanja i Analiza poslovnih odluka.

Autorica je tridesetak znanstvenih i desetak stručnih radova. Radila je na znanstvenim i stručnim projektima, te sudjelovala u radu više međunarodnih projekata. Za svoj rad višestruko je nagrađivana.

Via Regionalni Tjednik

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti