zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Društvene mreže

Timeline, OpenGraph i Talking about this – hoće li Facebooku donijeti nove milijune?

Na Facebooku danas postoje dvije strane – prva su 800 milijuna ljudi koji na njemu komuniciraju, prate novosti, zabavljaju se i žive svoj virtualni život

Zimo
Zimo
Ivan Klarić | 13.10.2011. / 15:42 komentari

Podijeli

Timeline, OpenGraph i Talking about this – hoće li Facebooku donijeti nove milijune?

Na Facebooku danas postoje dvije strane – prva su 800 milijuna ljudi koji na njemu komuniciraju, prate novosti, zabavljaju se i žive svoj virtualni život, a druga je globalna korporacija s preko 2.000 zaposlenih, koja na račun ove prve strane ostvaruje oko 2 milijarde dolara godišnjih prihoda od oglašavanja.

tri vijesti o kojima se priča Pogled na ruski dron Geran-3 iz ukrajinskog presretača Uspješan presretač Ukrajina pokazala dokaz da ima rješenje za ruske najopasnije dronove na mlazni pogon Waymovi robotaksiji, ilustracija Neočekivani problemi Stanovnici se pobunili protiv robotaksija: Ne mogu spavati i pod stalnim su stresom Netflix, ilustracija Nema više… Netflix najavio veliku promjenu: Ovo se mnogima neće svidjeti

Kompanija je to, enormno bogata, koja može na tržištu kupiti gotovo sve što joj se svidi. Tako u Facebooku rade najbolji programeri, dizajneri, PR stručnjaci, marketinški stručnjaci, financijaši, psiholozi i brojni drugi. Svi oni potrebni su kako bi Facebook mogao ostvariti dovoljno visoke prihode za financiranje ogromnog sustava, a pri tome jedan jednini krivi potez može 'otjerati', primjerice 100 milijuna ljudi, što dalje može izazvati lančanu reakciju i Facebook može nestati, iako se to danas čini nemoguće.

Dvije milijarde dolara godišnjih prihoda nevjerojatno je visoka brojka, no, danas ne postoji ozbiljan biznis u kojemu možemo preživjeti jedno desetljeće ne mičući se prema naprijed. Tako i Facebook neprestano radi na razvoju, unaprjeđenju, a pri tome mora misliti na dvije stvari – novost ne smije izazvati pad broja korisnika i mora utjecati pozitivno na prihode.


Nove mogućnosti i 'People talking about that'


Nedavno je Facebook održao f8 konferenciju, za koju se prije samog održavanja govorilo kako će biti 'jača' od svih prijašnjih, misleći pri tome na novosti koje će kompanija predstaviti. I bila je! Timeline i OpenGraph potkrepljuju sve navedene teze. Jedan od glavnih ciljeva novog Facebooka je povećanje prihoda od oglašavanja.

Ukoliko korisnici prihvate Timeline i OpenGraph onako kako su to Mark Zuckerberg i njegov tim zamislili, kompanijama će oglašavanje na vodećoj svjetskoj društvenoj mreži postati još privlačnije. Targetiranje će postati još bolje! Tako će primjerice naš Agrokor moći prikazivati svoje oglase samo onim ljudima koji jako često rade rižoto s plodovima mora, dok će Podravka targetirati one sklonije kokošjoj juhi. Već izrazito efikasno online oglašavanje postat će još efikasnije.

Paralelno s tim novostima pojavio se i 'brojčanik Talking about that'. I on će, još za koji milijun povećati Facebookove prihode.

Mediji su oko novog oglašivača već napravili pompu, a ta je brojka postala jednako važna, ako ne i važnija od broja fanova. Oglašivači bi mogli stvoriti percepciju kako se oglašavaju onom broju fanova koji pokazuje 'Talking about that', a ne broju fanova njihovog branda. Od ljudi ili tvrtki koje im  vode oglašavanje na Facebooku tražit će da ta brojka bude što veća, a time će zapravo još više dati na važnosti Facebook Adsima, odnosno Facebookovom glavnom izvoru prihoda.


Pritisak agencijama 


Tvrtke specijalizirane za oglašavanje na Facebooku uspijevaju prikupiti velik broj fanova na razno razne načine. Imaju dobre community managere, rade izvrsne Facebook aplikacije i nagradne igre koje su trenutni motiv tisućama korisnika da postanu fanovi određenog brenda, a koji kasnije možda i neće previše komunicirati na fan page stranici tog branda. Agencije, ali i Facebook time su dobili zapanjujući broj tvrtki koje se oglašavaju na Facebooku. Ali, spomenute metode ne pune Facebookovu blagajnu. Vrijeme je da vodeća društvena mreža sve skupa još bolje unovči.


Adsi postaju najvažniji 


Kako će brandovi od sada tražiti visoku brojku 'Talking about that' tako će rast i važnost Facebookovih Adsa. Uz i dalje izvrsne kampanje, plaćeni i taregetirani oglasi na Facebooku jedini su pravi način da se dovedu fanovi koji će komentirati i lajkati, odnosno povećavati brojku 'Talking about that'.

Tako će vodeća svjetska društvena mreža dvije milijarde godišnjih prihoda povećati za još kojih deset, sto ili više milijuna.

Što o svemu misle agencije, za ZIMO su otkrili Daniel Ackermann, vlasnik agencije iSTUDIO i Davor Runje iz agencije DRAP.

Može li Facebookov brojač 'Talking about this' utjecati na interes oglašivača za Facebookom?

Ackermann: Oglašavanje, mogućnosti, ali i benefiti na Facebooku su i dalje ostali isti tako da trenutno ne vidimo promjene u interesu, bilo pozitivne ili negativne. Interes klijenata je velik te i dalje raste.

Runje: Interes oglašivača je jako velik te i dalje raste, ali pitanje je što točno oni dobivaju za svoj novac. Broj fanova jednostavno nije dovoljna metrika kad se radi analiza isplativosti i Facebook je bio prisiljen uvesti novu metriku kako bi se vidjelo koliko fanova je stvarno aktivno. Internet je interaktivni medij, a ta interaktivnost je pogotovo značajna kod društvenih mreža.

Hoće li se kod oglašivača možda stvoriti kriva percepcija - da je brojka 'talking about this' stvarni broj ljudi kojoj se oglašava, obzirom da su to tako prezentirali neki vodeći mediji koji uživaju povjerenje?

Runje: Ova metrika pomaže u demistificiranju što se točno dobiva za svoj novac na Facebooku. Ukoliko je neki oglašivač zainteresiran za interakciju, tada će jako pažljivo gledati koliko te interakcije dobiva kao rezultat svojih aktivnosti. S druge strane, ako je oglašivač zainteresiran samo za broj ljudi koji je vidjelo informaciju, tada će se voditi metrikom broja ljudi koji vide statuse na stranici i usporediti cijenu s klasičnim display oglašavanjem. Kad se sve zbroji, oduzme i podijeli, moći će se izračunati isplativost ulaganja i usporediti s drugim medijima. Nakon što se brojevi stave na papir, bit će lakše opravdati ulaganja na Facebooku ili naći primjereni medij za oglašavanje.

Ackermann: Indeks 'Talking about this' je novi indeks, no u suštini je vrlo sličan već prijašnjim, javno dostupnim analitikama (interakcija, fir u Hravtskoj itd.). Ono što je bilo prije, i još uvijek je važno, su fanovi i interakcija. Fanovi su jako važni, ukoliko predstavljaju stvarne ljude koji se kreću oko branda. Naravno da je kampanja uspješnija ukoliko se postigne komunikacija prema, primjerice 10 000 ljudi naspram komunikacije prema 100 ljudi. No isto tako je važna i interakcija. Ukoliko netko ima 100 000 fanova, a feedback korisnika mu je 0, to je mnogo lošiji rezultate od neke stranice koja postiže jači feedback korisnika. Oba broja su jako važna i cilj je da budu što veći. Ipak, ako je netko slabiji u nečemu, ne mora značiti da je rezultat kampanje loš, jer on ovisi i o mnogo drugih čimbenika.

Npr. Index.hr ima interakciju (pa tako i 'talking about') jako visok, viši koji puta i od drugih medija koji su mnogo veći po broju fanova. Jedan od glavnih razloga je što su Indexovi statusi redovito ovakvog tipa: 'Kaže Jaca na Dnevniku da ne misle svi da je HDZ zločinačka organizacija, nego samo mediji. Pa ajde da provjerimo i javimo joj brojku: koliko vas smatra da je HDZ zločinačka organizacija? Tri-četiri-sad, kreni.'. Na takav status su dobili preko 1000 lajkova i stotine komentara. No, takve statuse zbog uredničke politike si većina drugih medija nikada neće dopustiti. Zato drugi imaju slabiju interakciju no ne znači da rade loš posao, dapače. Dakle, i broj fanova i interakcija su jako važni, ali ovise o samom brandu, kampanjama, politici kompanije i naravno agenciji tako da nisu isključiv pokazatelj kvalitete i uspjeha

Hoće li vam 'Talking about this' olakšati ili otežati prodaju usluge cijelokupnog oglašavanja na Facebooku?

Ackermann: Ovisi o klijentu. Ima klijenata koji su već dugo dobro osviješteni o kvalitetama i metrikama uspješnosti na Facebooku te im ovaj broj ne predstavlja ništa nova. Kod slabije osvještenih klijenata, vjerujem da će se razumijevanje tematike povećati što je jako pozitivno.

Runje: Nama osobno jako koristi jer olakšava uspoređivanje interkacije na stranicama sa i bez aplikacija. Primjera radi, prosječna aplikacija na tjednoj bazi ima oko 10.000 aktivnih korisnika i 100.000 interakcija što je aktivnost koju je teško postići i najvećim stranicama u Hrvatskoj. Rekorder interakcije je još uvijek Životinjsko carstvo s 92.000 tjedno aktivnih korisnika i više od 500.000 interakcija tjedno. Kad uspijete postići toliku interaktivnost, tada se to jako dobro vidi i na prodaji.

Da li je 'Talking about this' Facebookova želja da oglašivače još više privuče uskom taregetiranju i plaćanju Adsa te si tako poveća prihode?

Runje: Ne vjerujem da je povećanje prihoda od display oglašavanja razlog, Facebookove ambicije su puno veće od toga. Prava bitka se ovih dana vodila za udio u prihodima od online plaćanja na mobilnim platformama. Rezultat: Apple je uspio prisiliti Facebook da  odustane od upotrebe Facebook creditsa na iOS platformi. Radi se o 30% od svih prihoda koji se ostvare na mobilnim aplikacijama, a taj prihod će barem na iOS uređajima ostati u Appleu.

Ackermann: Kao što članak govori, Facebookov glavni cilj je povećati doživljaj korisnika te povećati prihod po korisniku. Ovo je mala stvar i ne očekuje se da im to donese kratkoročno veće povećanje u prihodu no kroz javne statistike će se vlasnici Facebook stranica više educirati te učiniti svoj sadržaj kvalitetnijim (povećanje korisnikovog doživljaja) te više pridavati pažnje redovitijim kampanjama pa tako i oglašavanju preko FB adsa (povećanje prihoda).

Zašto uopće 'Talking about this' kad je i bez njega sve bilo dobro?

Ackermann: Svaka metrika je jako dobro došla. Dobro je da postoji što više brojeva preko kojih možemo pratiti uspješnost. Na socialnumbers.com smo već jako dugo imali slične indexe. Čim je izašao ovaj 'talking about', uvrstili smo ga na socialnumbers kroz svega nekoliko dana. Sve s ciljem što transparentnijeg praćenja uspješnosti i usmjeravanja industrije u pozitivnom smjeru. Ipak, nemaju sve države ovakve sustave niti analitike pa nije niti čudno da je Facebook sam integrirao ovaj index. A Facebooku je naravno i cilj što više toga samostalno ponuditi korisnicima

Runje: Očito je postojala potreba da se uvede mjerenje interaktivnosti, tako da se ne bih složio da je sve bilo dobro i bez toga.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Otkrivena skrivena kombinacija koja ubrzava starenje mozga i povećava rizik od Alzheimerove bolesti
Mnogi nisu svjesni
Otkrivena skrivena kombinacija koja ubrzava starenje mozga i povećava rizik od Alzheimerove bolesti
Netflix najavio veliku promjenu: Ovo se mnogima neće svidjeti
Nema više…
Netflix najavio veliku promjenu: Ovo se mnogima neće svidjeti
Nije izvanzemaljski brod, ali ima spektakularne ledene vulkane
Komet 3I/ATLAS
Nije izvanzemaljski brod, ali ima spektakularne ledene vulkane
Hrvatska Orqa povećala kapacitete na 280 tisuća dronova godišnje
U Osijeku
Hrvatska Orqa povećala kapacitete na 280 tisuća dronova godišnje
Kina ima novi plan, žele biti lider u ovom sve bitnijem regulatornom segmentu
Na pomolu velika prekretnica?
Kina ima novi plan, žele biti lider u ovom sve bitnijem regulatornom segmentu
Poginule su stotine: Otkriveno što je ubrzalo velike poplave u Indoneziji
Potrebne su promjene
Poginule su stotine: Otkriveno što je ubrzalo velike poplave u Indoneziji
Ukrajina pokazala dokaz da ima rješenje za ruske najopasnije dronove na mlazni pogon
Uspješan presretač
Ukrajina pokazala dokaz da ima rješenje za ruske najopasnije dronove na mlazni pogon
Stanovnici se pobunili protiv robotaksija: Ne mogu spavati i pod stalnim su stresom
Neočekivani problemi
Stanovnici se pobunili protiv robotaksija: Ne mogu spavati i pod stalnim su stresom
Netflix najavio veliku promjenu: Ovo se mnogima neće svidjeti
Nema više…
Netflix najavio veliku promjenu: Ovo se mnogima neće svidjeti
Otkrivena neočekivana ranjivost AI chatbotova: Odgovaraju na apsolutno sve upite ako im se govori ovim riječnikom
Zanimljivo i zabrinjavajuće
Otkrivena neočekivana ranjivost AI chatbotova: Odgovaraju na apsolutno sve upite ako im se govori ovim riječnikom
Otkrivena skrivena kombinacija koja ubrzava starenje mozga i povećava rizik od Alzheimerove bolesti
Mnogi nisu svjesni
Otkrivena skrivena kombinacija koja ubrzava starenje mozga i povećava rizik od Alzheimerove bolesti
"Eskaliralo je": Vlasnici ovog automobila na udaru su vandala i drugih vozača
Nisu to očekivali
"Eskaliralo je": Vlasnici ovog automobila na udaru su vandala i drugih vozača

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Forum nekretnina: Prodaja pada, očekuje se smanjenje cijena kvadrata
Tržište nekretnina
Očekuje se pad cijena stanova! Jedna kategorija posebno gubi na vrijednosti
Oglasile se i časne sestre nakon rasvjetljavanja bizarnog slučaja
Uputili zahvalu
Oglasili se iz Družbe sestara milosrdnica nakon što je policija objavila detalje istrage o časnoj sestri
Otac poginulog Mateja (17): "Čekao ga je poklon za rođendan. A spremali smo sprovod"
Tragedija u susjedstvu
Potresna ispovijest oca poginulog Mateja: "Bio je unakažen. Tijelo su bacili u grmlje i pravili se ludi"
show
Ruben Van Gucht podigao prašinu najnovijom fotkom na Instagramu
evo tko je ona
Suprug Blanke Vlašić javno objavio prisnu fotku s mlađahnom ljepoticom
Pjevačica Ivana Lovrić mamila poglede na zagrebačkoj špici
Izdanje za pamćenje
Za pjevačicom Colonije u minici okretali su se svi u centru naše metropole!
Intervju s Ivančicom Pahor
''nakon niza pretraga...''
Naša bivša misica boluje od karcinoma: ''Tijelo je slalo signale...''
zdravlje
Kada i kako piti omega-3 kapsule? Ovo morate znati prije nego ih krenete uzimati
Piše nutricionistica
Kada i kako piti omega-3 kapsule? Ovo morate znati prije nego ih krenete uzimati
Šokantno otkriće: Lijek koji žene već godinama koriste mogao bi spriječiti najagresivniji rak dojke!
Važno za žene u rizičnoj skupini
Šokantno otkriće: Lijek koji žene već godinama koriste mogao bi spriječiti najagresivniji rak dojke!
Koje meso ima najviše proteina? Pogledajte tablicu
Uključujući i ribu
Koje meso ima najviše proteina? Pogledajte tablicu
zabava
Mladi vozač nasmijao promet natpisom na vozilu! Pogledajte što je napisao
Urnebesno
Mladi vozač nasmijao promet natpisom na vozilu! Pogledajte što je napisao
Djevojke mislile da su naišle na Bambija, a onda je uslijedilo neugodno iznenađenje
Jao…
Djevojke mislile da su naišle na Bambija, a onda je uslijedilo neugodno iznenađenje
Dosta im je turista: Htjela se snimiti sa slonom pa vrlo brzo požalila
Bliski susret
Dosta im je turista: Htjela se snimiti sa slonom pa vrlo brzo požalila
tech
Netflix najavio veliku promjenu: Ovo se mnogima neće svidjeti
Nema više…
Netflix najavio veliku promjenu: Ovo se mnogima neće svidjeti
Otkrivena skrivena kombinacija koja ubrzava starenje mozga i povećava rizik od Alzheimerove bolesti
Mnogi nisu svjesni
Otkrivena skrivena kombinacija koja ubrzava starenje mozga i povećava rizik od Alzheimerove bolesti
Ukrajina pokazala dokaz da ima rješenje za ruske najopasnije dronove na mlazni pogon
Uspješan presretač
Ukrajina pokazala dokaz da ima rješenje za ruske najopasnije dronove na mlazni pogon
sport
Legenda se bori za život, hitno mu treba 300 tisuća eura: "Jako smo zabrinuti"
Krenula velika akcija
Legenda se bori za život, hitno treba 300 tisuća eura: "Jako smo zabrinuti"
Stojković i Dinamo odradili sastanak nakon crvenog kartona, doznajemo što se dogodilo
NE IDE GA
Stojković i Dinamo odradili sastanak nakon crvenog kartona, doznajemo što se dogodilo
Talijanska skijašica Lucrezia Lorenzi odlazi u mirovinu
Bol je bila prejaka
Poznata skijašica (27) prelomila: Godinu dana nakon obiteljske tragedije odlazi u mirovinu
tv
MasterChef: U MasterChefu će večeras biti ribanja, ali ne samo povrća! Kandidati nikada brutalniji!
STRES TEST
U MasterChefu će večeras biti ribanja, ali ne samo povrća! Kandidati nikada brutalniji!
MasterChef: Renata izjavila oštre riječi za Otta! "On je jako zločest! To je problem!"
ZANIMLJIVO!
Renata izjavila oštre riječi za Otta! "On je jako zločest! To je problem!"
Skrivena sudbina: Mehmet ne može vjerovati što se Efeu dogodilo
SKRIVENA SUDBINA
Skrivena sudbina: Mehmet ne može vjerovati što se Efeu dogodilo
putovanja
Tjedni jelovnik zimska jela od 1.12. do 7.12. 2025.
Tjedni jelovnik
Bez puno kompliciranja i truda: 7 jela savršenih za zimu za svaki dan ovoga tjedna
Na sjeveru Italije: Trentino plaća do sto tisuća eura da se onamo preselite
Primamljiva ponuda
Na predivni sjever: Italija vam plaća do sto tisuća eura da se onamo preselite
Tunel koji je promijenio lice Pelješca: "Nema toga tko ne zastane pred ovom ljepotom"
U carstvu dingača
Tunel koji je promijenio lice Pelješca: "Nema toga tko ne zastane pred ovom ljepotom"
novac
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Jedna od najopasnijih država i dalje privlači brojne turiste: "Morate spavati unutar sigurne zone. Nije za one sa slabim srcem"
Turistički procvat
Jedna od najopasnijih država i dalje privlači brojne turiste: "Morate spavati unutar sigurne zone. Nije za one sa slabim srcem"
Meloni želi zlatne rezerve proglasiti narodnim vlasništvom – no iza toga se krije druga namjera
Nacionalizam i novac
Meloni želi zlatne rezerve proglasiti narodnim vlasništvom – no iza toga se krije druga namjera
lifestyle
Parfemi koji se na koži osjete satima
ISPLATIVA KUPOVINA
Ovih 12 parfema na koži se osjete 8, 10 pa i 12 sati. I uvijek su nam na listi želja
Bloomova kombinacija u košulji i čizmicama od brušene kože
I fine čizmice
Nova kombinacija dokazuje da Bloom izrasta u pravog malog gospodina
Jennifer Aniston u bijelim tenisicama i širokim trapericama
Kraljica jednostavnosti
Jennifer Aniston: Street style kombinacija koju jednako obožavaju njujorške i zagrebačke ulice
sve
Ruben Van Gucht podigao prašinu najnovijom fotkom na Instagramu
evo tko je ona
Suprug Blanke Vlašić javno objavio prisnu fotku s mlađahnom ljepoticom
Pjevačica Ivana Lovrić mamila poglede na zagrebačkoj špici
Izdanje za pamćenje
Za pjevačicom Colonije u minici okretali su se svi u centru naše metropole!
Intervju s Ivančicom Pahor
''nakon niza pretraga...''
Naša bivša misica boluje od karcinoma: ''Tijelo je slalo signale...''
 

Nastavi čitati

Društvene mreže
WhatsApp
Poštujte zakone ili...

Prijetnja Zuckerbergu: Ova država mogla bi u potpunosti zabraniti WhatsApp

piše Hina
Društvene mreže
Mladi na telefonima
Digitalne navike

Istraživanje: Mladi u Hrvatskoj digitalne sadržaje koriste za zabavu, manje za društveni angažman

piše Hina
Društvene mreže
Djeca i ekrani, ilustracija
Stroža pravila

EP traži zabranu ovisničkih algoritama i dob od 16 za pristup društvenim mrežama

piše Hina
Društvene mreže
Predstavljanje Smjernica za odgovorno influencanje
Na dobrovoljnoj bazi

Predstavljene Smjernice za bolje influencanje: Influenceri bi trebali jasno označavati plaćeni sadržaj

piše Martina Čizmić
Društvene mreže
Mark Zuckerberg
Nove optužbe protiv Mete

“Zuckerberg ima krv na svojim rukama”: Zaposlenici Instagrama bili su “poput dilera”

piše Hrvoje Jurman
Društvene mreže
Platforma X
Otkrivaju se zanimljive informacije

Panika među korisnicima nakon što je na platformi X moguće otkriti lokaciju računa

piše Hina
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima