zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Društvene mreže

Timeline, OpenGraph i Talking about this – hoće li Facebooku donijeti nove milijune?

Na Facebooku danas postoje dvije strane – prva su 800 milijuna ljudi koji na njemu komuniciraju, prate novosti, zabavljaju se i žive svoj virtualni život

Zimo
Zimo
Ivan Klarić | 13.10.2011. / 15:42 komentari

Podijeli

Timeline, OpenGraph i Talking about this – hoće li Facebooku donijeti nove milijune?

Na Facebooku danas postoje dvije strane – prva su 800 milijuna ljudi koji na njemu komuniciraju, prate novosti, zabavljaju se i žive svoj virtualni život, a druga je globalna korporacija s preko 2.000 zaposlenih, koja na račun ove prve strane ostvaruje oko 2 milijarde dolara godišnjih prihoda od oglašavanja.

tri vijesti o kojima se priča Djelomična pomrčina Sunca, arhiva Jedinstven događaj Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro Giht, ilustracija Srušen mit njegova uzroka Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu Cjepivo protiv bolesti COVID-19 BioNTecha Provedena na 30 milijuna ljudi Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije

Kompanija je to, enormno bogata, koja može na tržištu kupiti gotovo sve što joj se svidi. Tako u Facebooku rade najbolji programeri, dizajneri, PR stručnjaci, marketinški stručnjaci, financijaši, psiholozi i brojni drugi. Svi oni potrebni su kako bi Facebook mogao ostvariti dovoljno visoke prihode za financiranje ogromnog sustava, a pri tome jedan jednini krivi potez može 'otjerati', primjerice 100 milijuna ljudi, što dalje može izazvati lančanu reakciju i Facebook može nestati, iako se to danas čini nemoguće.

Dvije milijarde dolara godišnjih prihoda nevjerojatno je visoka brojka, no, danas ne postoji ozbiljan biznis u kojemu možemo preživjeti jedno desetljeće ne mičući se prema naprijed. Tako i Facebook neprestano radi na razvoju, unaprjeđenju, a pri tome mora misliti na dvije stvari – novost ne smije izazvati pad broja korisnika i mora utjecati pozitivno na prihode.


Nove mogućnosti i 'People talking about that'


Nedavno je Facebook održao f8 konferenciju, za koju se prije samog održavanja govorilo kako će biti 'jača' od svih prijašnjih, misleći pri tome na novosti koje će kompanija predstaviti. I bila je! Timeline i OpenGraph potkrepljuju sve navedene teze. Jedan od glavnih ciljeva novog Facebooka je povećanje prihoda od oglašavanja.

Ukoliko korisnici prihvate Timeline i OpenGraph onako kako su to Mark Zuckerberg i njegov tim zamislili, kompanijama će oglašavanje na vodećoj svjetskoj društvenoj mreži postati još privlačnije. Targetiranje će postati još bolje! Tako će primjerice naš Agrokor moći prikazivati svoje oglase samo onim ljudima koji jako često rade rižoto s plodovima mora, dok će Podravka targetirati one sklonije kokošjoj juhi. Već izrazito efikasno online oglašavanje postat će još efikasnije.

Paralelno s tim novostima pojavio se i 'brojčanik Talking about that'. I on će, još za koji milijun povećati Facebookove prihode.

Mediji su oko novog oglašivača već napravili pompu, a ta je brojka postala jednako važna, ako ne i važnija od broja fanova. Oglašivači bi mogli stvoriti percepciju kako se oglašavaju onom broju fanova koji pokazuje 'Talking about that', a ne broju fanova njihovog branda. Od ljudi ili tvrtki koje im  vode oglašavanje na Facebooku tražit će da ta brojka bude što veća, a time će zapravo još više dati na važnosti Facebook Adsima, odnosno Facebookovom glavnom izvoru prihoda.


Pritisak agencijama 


Tvrtke specijalizirane za oglašavanje na Facebooku uspijevaju prikupiti velik broj fanova na razno razne načine. Imaju dobre community managere, rade izvrsne Facebook aplikacije i nagradne igre koje su trenutni motiv tisućama korisnika da postanu fanovi određenog brenda, a koji kasnije možda i neće previše komunicirati na fan page stranici tog branda. Agencije, ali i Facebook time su dobili zapanjujući broj tvrtki koje se oglašavaju na Facebooku. Ali, spomenute metode ne pune Facebookovu blagajnu. Vrijeme je da vodeća društvena mreža sve skupa još bolje unovči.


Adsi postaju najvažniji 


Kako će brandovi od sada tražiti visoku brojku 'Talking about that' tako će rast i važnost Facebookovih Adsa. Uz i dalje izvrsne kampanje, plaćeni i taregetirani oglasi na Facebooku jedini su pravi način da se dovedu fanovi koji će komentirati i lajkati, odnosno povećavati brojku 'Talking about that'.

Tako će vodeća svjetska društvena mreža dvije milijarde godišnjih prihoda povećati za još kojih deset, sto ili više milijuna.

Što o svemu misle agencije, za ZIMO su otkrili Daniel Ackermann, vlasnik agencije iSTUDIO i Davor Runje iz agencije DRAP.

Može li Facebookov brojač 'Talking about this' utjecati na interes oglašivača za Facebookom?

Ackermann: Oglašavanje, mogućnosti, ali i benefiti na Facebooku su i dalje ostali isti tako da trenutno ne vidimo promjene u interesu, bilo pozitivne ili negativne. Interes klijenata je velik te i dalje raste.

Runje: Interes oglašivača je jako velik te i dalje raste, ali pitanje je što točno oni dobivaju za svoj novac. Broj fanova jednostavno nije dovoljna metrika kad se radi analiza isplativosti i Facebook je bio prisiljen uvesti novu metriku kako bi se vidjelo koliko fanova je stvarno aktivno. Internet je interaktivni medij, a ta interaktivnost je pogotovo značajna kod društvenih mreža.

Hoće li se kod oglašivača možda stvoriti kriva percepcija - da je brojka 'talking about this' stvarni broj ljudi kojoj se oglašava, obzirom da su to tako prezentirali neki vodeći mediji koji uživaju povjerenje?

Runje: Ova metrika pomaže u demistificiranju što se točno dobiva za svoj novac na Facebooku. Ukoliko je neki oglašivač zainteresiran za interakciju, tada će jako pažljivo gledati koliko te interakcije dobiva kao rezultat svojih aktivnosti. S druge strane, ako je oglašivač zainteresiran samo za broj ljudi koji je vidjelo informaciju, tada će se voditi metrikom broja ljudi koji vide statuse na stranici i usporediti cijenu s klasičnim display oglašavanjem. Kad se sve zbroji, oduzme i podijeli, moći će se izračunati isplativost ulaganja i usporediti s drugim medijima. Nakon što se brojevi stave na papir, bit će lakše opravdati ulaganja na Facebooku ili naći primjereni medij za oglašavanje.

Ackermann: Indeks 'Talking about this' je novi indeks, no u suštini je vrlo sličan već prijašnjim, javno dostupnim analitikama (interakcija, fir u Hravtskoj itd.). Ono što je bilo prije, i još uvijek je važno, su fanovi i interakcija. Fanovi su jako važni, ukoliko predstavljaju stvarne ljude koji se kreću oko branda. Naravno da je kampanja uspješnija ukoliko se postigne komunikacija prema, primjerice 10 000 ljudi naspram komunikacije prema 100 ljudi. No isto tako je važna i interakcija. Ukoliko netko ima 100 000 fanova, a feedback korisnika mu je 0, to je mnogo lošiji rezultate od neke stranice koja postiže jači feedback korisnika. Oba broja su jako važna i cilj je da budu što veći. Ipak, ako je netko slabiji u nečemu, ne mora značiti da je rezultat kampanje loš, jer on ovisi i o mnogo drugih čimbenika.

Npr. Index.hr ima interakciju (pa tako i 'talking about') jako visok, viši koji puta i od drugih medija koji su mnogo veći po broju fanova. Jedan od glavnih razloga je što su Indexovi statusi redovito ovakvog tipa: 'Kaže Jaca na Dnevniku da ne misle svi da je HDZ zločinačka organizacija, nego samo mediji. Pa ajde da provjerimo i javimo joj brojku: koliko vas smatra da je HDZ zločinačka organizacija? Tri-četiri-sad, kreni.'. Na takav status su dobili preko 1000 lajkova i stotine komentara. No, takve statuse zbog uredničke politike si većina drugih medija nikada neće dopustiti. Zato drugi imaju slabiju interakciju no ne znači da rade loš posao, dapače. Dakle, i broj fanova i interakcija su jako važni, ali ovise o samom brandu, kampanjama, politici kompanije i naravno agenciji tako da nisu isključiv pokazatelj kvalitete i uspjeha

Hoće li vam 'Talking about this' olakšati ili otežati prodaju usluge cijelokupnog oglašavanja na Facebooku?

Ackermann: Ovisi o klijentu. Ima klijenata koji su već dugo dobro osviješteni o kvalitetama i metrikama uspješnosti na Facebooku te im ovaj broj ne predstavlja ništa nova. Kod slabije osvještenih klijenata, vjerujem da će se razumijevanje tematike povećati što je jako pozitivno.

Runje: Nama osobno jako koristi jer olakšava uspoređivanje interkacije na stranicama sa i bez aplikacija. Primjera radi, prosječna aplikacija na tjednoj bazi ima oko 10.000 aktivnih korisnika i 100.000 interakcija što je aktivnost koju je teško postići i najvećim stranicama u Hrvatskoj. Rekorder interakcije je još uvijek Životinjsko carstvo s 92.000 tjedno aktivnih korisnika i više od 500.000 interakcija tjedno. Kad uspijete postići toliku interaktivnost, tada se to jako dobro vidi i na prodaji.

Da li je 'Talking about this' Facebookova želja da oglašivače još više privuče uskom taregetiranju i plaćanju Adsa te si tako poveća prihode?

Runje: Ne vjerujem da je povećanje prihoda od display oglašavanja razlog, Facebookove ambicije su puno veće od toga. Prava bitka se ovih dana vodila za udio u prihodima od online plaćanja na mobilnim platformama. Rezultat: Apple je uspio prisiliti Facebook da  odustane od upotrebe Facebook creditsa na iOS platformi. Radi se o 30% od svih prihoda koji se ostvare na mobilnim aplikacijama, a taj prihod će barem na iOS uređajima ostati u Appleu.

Ackermann: Kao što članak govori, Facebookov glavni cilj je povećati doživljaj korisnika te povećati prihod po korisniku. Ovo je mala stvar i ne očekuje se da im to donese kratkoročno veće povećanje u prihodu no kroz javne statistike će se vlasnici Facebook stranica više educirati te učiniti svoj sadržaj kvalitetnijim (povećanje korisnikovog doživljaja) te više pridavati pažnje redovitijim kampanjama pa tako i oglašavanju preko FB adsa (povećanje prihoda).

Zašto uopće 'Talking about this' kad je i bez njega sve bilo dobro?

Ackermann: Svaka metrika je jako dobro došla. Dobro je da postoji što više brojeva preko kojih možemo pratiti uspješnost. Na socialnumbers.com smo već jako dugo imali slične indexe. Čim je izašao ovaj 'talking about', uvrstili smo ga na socialnumbers kroz svega nekoliko dana. Sve s ciljem što transparentnijeg praćenja uspješnosti i usmjeravanja industrije u pozitivnom smjeru. Ipak, nemaju sve države ovakve sustave niti analitike pa nije niti čudno da je Facebook sam integrirao ovaj index. A Facebooku je naravno i cilj što više toga samostalno ponuditi korisnicima

Runje: Očito je postojala potreba da se uvede mjerenje interaktivnosti, tako da se ne bih složio da je sve bilo dobro i bez toga.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

!Komentari su onemogućeni za ovaj članak.
aktualno najčitanije
Turci se pohvalili: Pogledajte čistača minskog polja u akciji
Učinkovitost - 99 posto
Turci se pohvalili: Pogledajte čistača minskog polja u akciji
Zemlja ima nešto zajedničko s kometima, a ljudi to tek sad počinju shvaćati
I drugi planeti isto
Zemlja ima nešto zajedničko s kometima, a ljudi to tek sad počinju shvaćati
Digitalizacija nosi i rizike: U ovoj europskoj zemlji tvrde da im digitalna valuta nije potrebna
Za to nema razloga
Digitalizacija nosi i rizike: U ovoj europskoj zemlji tvrde da im digitalna valuta nije potrebna
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
Naglasak na djelotvornosti
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
Velika promjena stiže na Instagram: Korisnici će biti oduševljeni
Napokon
Velika promjena stiže na Instagram: Korisnici će biti oduševljeni
Cijeli svijet prati veliki eksperiment: Hoće li i Hrvatska krenuti tim stopama?
Počelo je
Cijeli svijet prati veliki eksperiment: Hoće li i Hrvatska krenuti tim stopama?
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Jedinstven događaj
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Srušen mit njegova uzroka
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Astronomi su možda riješili najveću zagonetku planeta Urana nakon gotovo 40 godina
Misteriozno zračenje
Astronomi su možda riješili najveću zagonetku planeta Urana nakon gotovo 40 godina
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
Nova nada za pacijente
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
Ova životinja imala je 100 godina još dok je Shakespeare bio živ, a njezina vrsta u sebi krije pravu tajnu dugovječnog života
Stara više od 500 godina!
Ova životinja imala je 100 godina još dok je Shakespeare bio živ, a njezina vrsta u sebi krije pravu tajnu dugovječnog života
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije
Provedena na 30 milijuna ljudi
Umire li se više od cjepiva protiv korone? Objavljeni rezultati velike studije

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Novi zakon EU-a otežat će skrivanje dohodaka i imovine
Novi zakon EU-a
Svima koji žive u Hrvatskoj od danas će biti teže skrivati važan podatak
Sin poznate pjevačice završio u istražnom zatvoru
Objavljeni detalji
Sin poznate hrvatske pjevačice završio u istražnom zatvoru: Napao indijske dostavljače, ukrao im bicikle i novac
Tragedija u Slavonskom Brodu: Migranti stradali tijekom prelaska Save, ima poginulih
više ozlijeđenih
FOTO Velika tragedija na Savi: Tri osobe preminule, za jednom se još uvijek traga
show
Severina čestitala rođendan dobrom prijatelju Borisu Ružiću
''Ako itko zaslužuje...''
Seve ne skriva emocije prema posebnom muškarcu u njezinu životu: ''Voljeno moje biće...''
Gdje je danas Marko Bošnjak?
više nije u zagrebu
Marko Bošnjak nakon mjeseci šutnje otkrio gdje trenutačno živi i što radi
Ekskluzivno: kamere IN Magazina u splitskom domu Josipa i Jelene Ivančić koji slave 14 godina braka: ''Bože daj još ne 14 nego 54 godine braka još najmanje''
ekskluzivno!
Kamere IN Magazina u splitskom domu para koji se upoznao u nekadašnjem showu Nove TV!
zdravlje
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
Piše liječnik
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
KOPB simptomi: 8 upozorenja koja nikako ne smijete zanemariti
Među 10 je najčešćih uzroka smrti
KOPB simptomi: 8 upozorenja koja nikako ne smijete zanemariti
Što se događa s vašim krvnim tlakom kada redovito jedete suhomesnate proizvode?
Važno!
Što se događa s vašim krvnim tlakom kada redovito jedete suhomesnate proizvode?
zabava
Ovako se Balkanac prevozi Mercedes! Scena nasmijala cijelu regiju
Urnebesno
Ovako Balkanac prevozi Mercedes! Scena nasmijala cijelu regiju
Neobičan posjetitelj zgrozio kupce trgovine! Pogledajte tko se sakrio među peciva
Pronađite uljeza
Neobičan posjetitelj zgrozio kupce trgovine! Pogledajte tko se sakrio među peciva
Konobar u poznatom njujorškom restoranu progovorio na hrvatskom i oduševio sve prisutne
Reakcije gostiju su sve
Konobar u poznatom njujorškom restoranu progovorio na hrvatskom i oduševio sve prisutne
tech
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Srušen mit njegova uzroka
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Jedinstven događaj
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
Nova nada za pacijente
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
sport
Real Madrid donio odluku o budućnosti Xabija Alonsa nakon poraza od Manchester Cityja
Teška situacija
Real Madrid donio odluku o budućnosti Xabija Alonsa nakon poraza od Cityja
Legenda se naklonila Modriću: Real bez njega je kao muha bez glave
ne znaju kuda bi
Legenda se naklonila Modriću: Real bez njega je kao muha bez glave
Prvo pojačanje Osijeka ove zime: Dovode igrača s 35 nastupa za Vatrene!
Vraća se kući
Prvo pojačanje Osijeka ove zime: Dovode igrača s 35 nastupa za Vatrene!
tv
MasterChef: Potreseni Mark izjavio: "Pukli su mi snovi!" Hoće li nastaviti do kraja?!
TEŠKO!
Potreseni Mark izjavio: "Pukli su mi snovi!" Hoće li nastaviti do kraja?!
MasterChef: Gastroiluzije s potpisom bivšeg kandidata MasterChefa izazvat će pravo oduševljenje!
WOW!
Gastroiluzije s potpisom bivšeg kandidata MasterChefa izazvat će pravo oduševljenje!
U dobru i zlu: Ni sama nije svjesna što je napravila – sad je u još većem problemu
U DOBRU I ZLU
Ni sama nije svjesna što je napravila – sad je u još većem problemu
putovanja
Qspace modularni stanovi u Nizozemskoj
Pametna rješenja iz Europe
Pogledajte kako izgledaju državni stanovi za mlade od 21 kvadrata, a koštaju samo 45 tisuća eura
Nitko se nije nadao da će tako izgledati: Najviši hotel na svijetu konačno je otvoren
Kroz ušicu igle
Nitko se nije nadao da će tako izgledati: Najviši hotel na svijetu napokon je otvoren
Šarmantna rustikalna ljepotica s pogledom kao iz bajke (i saunom i jacuzzijem)
Mini Ranch Protulipa
Za idealan odmor pokraj Karlovca: Ljepotica s pogledom kao iz bajke (i saunom i jacuzzijem)
novac
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Hrvatska nema gospodarske uvjete koji bi zaustavili iseljavanje, mora duboko promijeniti ekonomsku politiku i izgraditi nove gradove
analiza migracija
Hrvatska nema gospodarske uvjete koji bi zaustavili iseljavanje, mora duboko promijeniti ekonomsku politiku i izgraditi nove gradove
Ovo su milijarderi koji stoje iza carstva izgrađenog na jednostavnom, ali revolucionarnom izumu – šlagu bez mlijeka
Slatki imperij
Ovo su milijarderi koji stoje iza carstva izgrađenog na jednostavnom, ali revolucionarnom izumu – šlagu bez mlijeka
lifestyle
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
Piše liječnik
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
Ovo izdanje Ane Maslać Plenković nadmašilo je i stil krlajice Letizije i vojvotkinje Catherine
poput princeze
Ana Maslać Plenković izgleda spektakularno – evo zašto je njezin pariški stajling pun pogodak
Viktorija Rađa u bermudama i čizmama na petu
TOP IZDANJE
Viktorija Rađa u hlačama za kojima su svi ludi ove sezone, odlično stoje uz visoke čizme
sve
Real Madrid donio odluku o budućnosti Xabija Alonsa nakon poraza od Manchester Cityja
Teška situacija
Real Madrid donio odluku o budućnosti Xabija Alonsa nakon poraza od Cityja
Qspace modularni stanovi u Nizozemskoj
Pametna rješenja iz Europe
Pogledajte kako izgledaju državni stanovi za mlade od 21 kvadrata, a koštaju samo 45 tisuća eura
Severina čestitala rođendan dobrom prijatelju Borisu Ružiću
''Ako itko zaslužuje...''
Seve ne skriva emocije prema posebnom muškarcu u njezinu životu: ''Voljeno moje biće...''
 

Nastavi čitati

Društvene mreže
Mladić i djevojka s telefonima, ilustracija
Napokon

Velika promjena stiže na Instagram: Korisnici će biti oduševljeni

piše Hrvoje Jurman
Društvene mreže
Djeca se dosađuju, ilustracija
Počelo je

Cijeli svijet prati veliki eksperiment: Hoće li i Hrvatska krenuti tim stopama?

piše Hrvoje Jurman
Društvene mreže
Djeca i ekrani, ilustracija
Zabrana

Povijesna odluka stupila je na snagu: Prva zemlja na svijetu zabranila je društvene mreže za mlađe od 16 godina

piše Hina
Društvene mreže
Platforma X
Zbog tri prekršaja

EK opalio Muska po džepu: Platforma X mora platiti 120 milijuna eura zbog kršenja pravila

piše Hina
Društvene mreže
Društvene mreže, ilustracija
Odluka stupa na snagu 10. prosinca

Poznata voditeljica pohvalila australsku zabranu društvenih mreža za djecu: "Mislim da ćete promijeniti živote cijele generacije"

piše Hina
Društvene mreže
Snapchat, ilustracija
Nakon YouTubea, WhatsAppa i Telegrama

Blokirali Snapchat i FaceTime zbog "kriminalnih aktivnosti"

piše Hina
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima