Galerija

Startupovi su trenutno jedan od najpopularnijih oblika poduzetništva. Karakterizira ih inovativnost, fleksibilnost i dinamičnost. Zagrebačkom inovacijskom centru prošle godine pridružilo se 20 novih startupova te ih trenutno djeluje oko 100.

Konstantno dolazi do cirkulacije jer neke firme odlaze, neke dolaze. Drago nam je kad odlaze zbog toga što su osvojila nova tržišta ili trebaju nova zaposlenja i mi im tada postajemo premali, ističe Frane Šesnić iz ZICER-a.

Hrvatska startup scena u prošlih je 10 godina napredovala do niza uspješnih tehnoloških tvrtki u sektorima poput automobilske industrije i telekomunikacija. Ono što je bitno za startupove jest orijentacija na globalno tržište.

Upravo je to model koji tu potičemo dakle kad se već razvija neki proizvod da on bude adekvatan da se plasira u međunarodna tržišta i onda je garancija i opcija uspjeha daleko veća od one kada se orijentirate proizvodima samo na lokalno tržište, dodaje Šesnić.

 Ove godine pokrenut je i novi inkubator posvećen startupovima koji razvijaju ideje u području umjetne inteligencije, strojnog učenja i napredne analitike. 

Imamo već dosta timova, imamo ih sedam koje smo primili u proces inkubacije, šest je hrvatskih, jedan je indijski tim što je vrlo zanimljivo dakle naš cilj jest postati međunarodni AI inkubator, kaže Željko Krizmanić, voditelj inkubatora.

Jedan od timova bavi se traženjem enzima uz pomoć umjetne inteligencije koji se može koristiti u području farmaceutike ili prehrambene industrije.

Onda imamo jedan tim koji pokušava pomoći ili spriječiti kardiovaskularne bolesti tako što na principu prikupljanja senzorskih podataka sa tijela oni rade jedan sustav 3D modeliranje koji je čak precizniji od EKG-a i onda na temelju toga dati ono predviđanja ili podatke, analitiku kada se može nešto desiti ili kako spriječiti možda ili kad je opasnost od srčanog udara, dodaje Krizmanić. 

U poslovanju mladih startupova inkubator služi kao premosnica iz faze ideje do faze cjelovitog proizvoda pod vodstvom mentora. 

Frane Šesnić
Frane Šesnić (Foto: Informer)

Startup vam može uvijek eskalirati ono nebo je granica tako da mi imamo pravilo nekih 6 mjeseci, to je naš neki sustav koji želimo raditi gdje mi želimo pomoći nekom startup timu da nam  razvije funkcionalan proizvod koji može izaći na tržište, dodaje Krizmanić.

Startupovi unutar inovacijskog centra najviše razmišljaju o organskom rastu. U globalnim startup centrima tvrtke se većinom oslanjaju na vanjske investitore. No, Hrvatska nema veliki broj takvih investitora pa se startupovi oslanjaju sami na sebe

To je zapravo jedan od najzdravijih načina razvoja poslovanja što omogućava i do dugoročnu spontanu razinu rasta. Znači nema nekih naglih ekspanzija koje mogu uzrokovati nekakve i štetne posljedice na tvrtku. Znamo kad nešto naglo ekspandira se može dogoditi da se izgubi kontrola i da cijeli projekt propadne, kaže Šesnić. 

 U sklopu zagrebačkog inovacijskog centra djeluje i Plavi ured koji služi kao poduzetnički centar gdje se na jednom mjestu mogu dobiti sve informacije potrebne za nekog tko želi ući u svijet poduzetništva

Dakle svakoga tko krene u razmišljanje da pokrene svoju tvrtku zanima ga da li je to obrt, da li je to doo koji pravni oblik odabrati. Ima puno pitanja oko toga što sa računovodstvom, financijama, što sa izvorima financiranja, kakva je pravna regulativa koja ga regulira u ovom segmentu u kojem se želi djelovati, pojašnjava Šesnić.

Inovativnih ideja ne nedostaje, a mjesta na kojima svoju ideju mogu realizirati iz dana u dan sve je više.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju