Zašto je Periscope najbolje što se moglo dogoditi internetu?

Zadnjih nekoliko dana velika se prašina digla oko dvije aplikacije Meerkat i Periscope, aplikacije koje omogućuju prijenos uživo na smiješno jednostavan način.

Saša Fišter sasa@zimo.co | 27.03.2015. / 14:09

Zašto je Periscope najbolje što se moglo dogoditi internetu?

Zadnjih nekoliko dana velika se prašina digla oko dvije aplikacije Meerkat i Periscope, aplikacije koje omogućuju prijenos uživo na smiješno jednostavan način.

Meerkat je osvojio ovogodišnji SXSW, tech događaj na kojem su lansirane popularne aplikacije poput Twittera i Foursquarea. S obzirom da se Meerkat ‘heavily’, kako bi rekli Ameri, oslanja na Twitter, kompanija je prije hypea odlučila kupiti konkurentni servis Periscope.

Iako live streaming putem interneta nije nikakva novost, očito je ovo pravo vrijeme za aplikacije ovog tipa. Meerkat i Periscope doslovno su u nekoliko tjedana zasjenile sve ostale popularne aplikacije, svijetla pozornice usmjerena su na njih.

Zadnjih par dana poigrao sam se i s jednom i drugom aplikacijom, no Periscope je daleko kvalitetnija aplikacija s više mogućnosti i naravno Twitterom iza sebe. Iako Meerkat nije nimalo loš, čini se kako imaju posla da sustignu sve popularniji Periscope.

Stavimo stvari u perspektivu

Foto Flickr

Vjerojatno se pitate, što će mi još jedna aplikacija. Vjerujte i ja sam isto mislio dok nisam počeo koristiti Periscope malo više. Ne samo da su ove aplikacije prijetnje velikim servisima, već bi mogle promijeniti način na koji komuniciramo. Evo i zašto.

Zuckerberg je na F8 događaju istaknuo vrlo zanimljivu stvar. U početku ljudi su dijelili tekstualne statuse, kasnije smo počeli sve više dijeliti fotografije, a u sada se sve svodi na video, da bi za kojih 5 godina mogli imati virtualnu stvarnost. Video je tu i oko njega se diže sve veća prašina. Facebook se žestoko oslanja na video, mobilne aplikacije kao što su Vine i Snapchat sve više rastu, a Meerkat i Periscope sasvim su logičan nastavak cijele priče.

Ne treba biti previše pametan da se shvati činjenica da je video velika stvar. Ono što je Instagram bio prije dvije godine, sada isto možemo reći za Meerkat i Periscope. Velikim brandovima će uvijek trebati vremena da se prilagode novim aplikacijama, no ovo bi mogla biti prilično velika stvar.

Zašto je Periscope bolji od Meerkata?

Zašto je Periscope najbolje što se moglo dogoditi internetu?

Prva stvar je zato što iza sebe ima respektabilnu kompaniju Twitter, dok Meerkat nema za sada nikoga osim investicije. Ono što prognoziram da će se dogoditi jest da će Google ili Facebook kupiti Meerkat, čak prije Facebook. Periscope omogućuje pohranu videa koje streamate, dok to nije slučaj kod Meerkata, barem ne za sada, a uz to Meerkat vam omogućuje da u feedu vidite streaming ljudi koje pratite, dok Periscope omogućuje da vidite video iz cijelog svijeta. 

Što je sljedeće?

Kladim se da je Twitter položio velike nade u ovu aplikaciju, i smatram da programeri rade danonoćno kako bi nadograđivali i usavršavali aplikaciju. Ono što trenutno nedostaje jest filtracija sadržaja, no vjerujem kako je to sljedeći korak i jedne i druge aplikacije. Twitter već to ima prilično dobro riješeno s Vineom, tako da vjerujem da će neke ideje pokupiti od njih.

Meerkat, ukoliko želi opstati kraj nove konkurencije koja samo što nije niknula, mora se prodati velikoj kompaniji poput Facebooka ili Googlea. Periscope s druge strane trenutno ima bolju poziciju i vjerujem da će daleko dogurati.

Streaming nikad nije bio jednostavniji, a njegova primjena već se vidjela u New Yorku kad je došlo do eksplozije, da bi novinari nekoliko sekundi kasnije pratili što se događa uživo putem aplikacije. Može li brže od toga?

Twitter i Periscope imaju mnogo toga zajedničkog, a najbitnija stvar je što su oba servisa u realnom vremenu, tako da se uz ovaj streaming savršeno nadopunjuju.

Pravo “lice” Periscopea vidjet će se nakon što se hype slegne, a do onda svaki glazbenik može prenositi uživo svoj intervju na radiju ili sa backstagea koncerta, marketinške agencije mogu promovirati svoje proizvode na potpuno drugačiji način, a PR agencije mogu prenositi sve događaje uživo, intervjuirati ljude na licu mjesta bez dodatne opreme, sve što trebaju jest mobitel i internet.

Smatram da su obje aplikacije nešto najbolje što se u ovo moderno doba moglo dogoditi mobilnoj industriji. Čini se kako su na vidiku dvije nove kompanije čija će vrijednost za koju godinu iznositi nekoliko desetaka milijardi dolara!

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti