Biste li sjeli na ovo i poletjeli? Testiran prototip letećeg motora

Američka tvrtka uspješno je testirala svoj prvi leteći motor. Tvrdi da će njegova konačna verzija moći doseći 4,5 kilometara visine i letjeti brzinom od 480 kilometara na sat.

Branimir Vorša | 20.07.2021. / 13:20 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Američka tvrtka Jetpack Aviation provela je uspješno testiranje prototipa luksuzne letjelice koju nazivaju letećim motociklom te tvrde da su prednarudžbe za nju već sad moguće. Riječ je o letjelici s vertikalnim uzgonom, koja u svojoj prototipskoj verziji ima četiri mlazna motora, a zamišljena je tako da će u konačnim verzijama dolaziti u civilnoj te vojno/vatrogasno/spasilačkoj verziji.

tri vijesti o kojima se priča Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Prototip koji je testiran, P1, sastoji se od aluminijske šasije i četiri mlazna motora, što ne predstavlja neku vizualnu raskoš, no navedena tvrtka kaže da su provedena uspješna testiranja polijetanja, penjanja u visinu, lebdenja, okretanja te blagih prelazaka u horizontalan let.

Konačni proizvod nosit će naziv Speeder i moći će dosegnuti maksimalno 4500 metara visine te imati maksimalni potisak od 544 kilograma. Bespilotna verzija Speedera s teretom moći će letjeti brzinom od 480 kilometara na sat, dok će verzija s pilotom letjeti sporije kako bi pilot mogao neometano gledati i disati.

Prvotna cijena Speedera o kojoj se pričalo iznosila je 380.000 dolara, no šef Jetpack Aviationa David Mayman kaže da će ta cijena u konačnici vrlo izgledno biti i veća.

Speeder je dovoljno malen da stane u prikolicu iza vozila, a za njegovo polijetanje ne treba puno pripreme, pilot odmah po ulasku u letjelicu može poletjeti.

Jetpack Aviation trenutačno radi na idućoj verziji prototipa, P1.5, koji će koristiti manji okvir te karoseriju napravljenu od karbonskih vlakana. Samim time idući prototip izgledat će i puno bliže konačnoj verziji letjelice.

Nakon toga plan je izgradnja prototipa P2 s potpuno dovršenim tijelom i malim krilima koja se mogu skidati s tijela. Konačni modeli Speedera trebali bi također imati i do osam mlaznih motora, umjesto trenutačna četiri.

Speeder troši zrakoplovno gorivo, dizel ili kerozin, ali Mayman želi u konačnici da njegova letjelica koristi zeleno gorivo za let.

Jetpack Aviation dosad je pažnju privlačio JB-10 i JB-11 jetpack osobnim sustavima za letenje. Speeder će raditi na sličnom principu, ali će biti brži, moći će nositi više tereta te i do dvoje putnika. Isto tako koristit će elektroničku stabilizaciju te brzi vektorski potisak u svim smjerovima, kako bi u djeliću sekunde izvodio kretnje i održavao balansiran položaj pri lebdenju.

Mayman isto tako kaže da je cilj napraviti Speeder modularnim, tako da svaki pojedini kupac može konfigurirati svoj Speedster s karoserijama i sustavom propulzije koji njemu najviše odgovara.

Izvor: Daily Mail

Vezane vijesti